آخر هفت چی ببینیم – قسمت دوم

 

در این آخر هفت چی فیلمی ببینیم که خسته کاری یک هفته از ما دور شود

 

در این مطلب از گیماتک به شما چند فیلم در ژانرهای مختلف معرفی می‌کنیم، که تماشای آن‌ها علاوه بر سرگرم کردنتان خستگی یک هفته کاری را از تن‌تان بیرون کند و شما را آماده یک گذر از یک هفته دیگر کند.

همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قسمت اول آخر هفته چی ببینیم را مطالعه نکرده‌اید به اینجا مراجعه کنید. در این مطلب با گیماتک همراه باشید.

 

 

۱ – با من حرف بزن

چند روزی است که فیلم Talk To Me سروصدا به پا کرده است. درست است که در دهه اخیر فیلم‌‌های ترسناک چندان چنگی به دل نمی‌زنند. اما اگر طرفدار فیلم‌های ترسناک و هیجان انگیز هستید، فیلم با من حرف بزن می‌تواند شما را حسابی سرگرم کند.

با من حرف بزن فیلمی است که بیش از ترس هیجان را به مخاطب خود منتقل می‌کند. این فیلم ماجرای دستی است که به دست گروهی از جوان‌ها می‌افتد. این دست قدرت عجیبی دارد. می‌توان با آن‌ ارواح را احضار کرد و یا تسخیر شد. این جوانان به وسیله دست چندین بار برای تفریح اقدام احضار ارواح می‌کنند. همه چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه، این دست بی‌جان شروع به تسخیر روح این جوانان می‌کند. هیجان فیلم در این دقایق دو چندان می‌شود. همه چیز از کنترل خارج می‌شود و یک پسر جوان به تسخیر این دست درمی‌آید. حالا برای نجات این پسر جوان چه بایدکرد؟

پیشنهاد می‌کنیم این فیلم را از دست ندهید و حتما در پایان هفته به تماشای آن بنشینید.

 

 

۲ – جنگیر پاپ

جن‌گیر پاپ یک فیلم در ژانر وحشت به کارگردانی جولیوس ایوری و بازی، بازیگرانی همچون راسل کرو، دنیل زوواتو، الکس اسو، فرانکو نرو و پیتردسوزا فیگونی است. جن‌گیر پاپ به نویسندگی میشل پترونی بر اساس داستانی واقعه‌ای ساخته شده است. در این فیلم به پرونده‌های جن‌گیری کشیش آمورث پرداخته می‌شود. اگر طرفدار فیلم‌های ترسناک هستید، تماشای این فیلم را به شدت به شما توصیه می‌شود.

در این فیلم پدر آمورث تلاش می‌کند تا به پسر بچه‌ای که به تسخیر شیطان درآمد کمک کند و در این راه دچار چالش‌هایی می‌شود. پدر آمورث برای جن‌گیری هم مجبور است تا با مخالفت‌های کلیسا بجنگد. دیدن این فیلم به شدت به طرفداران فیلم‌های ترسناک پبشنهاد می‌شود.

 

 

۳ – شوم (نامقدس)

فیلم شوم با بازی جفری دین مورگان، کریکت براون، ویلیام سدلر، کیتی اسلتون، کری الویس، مارینا میزپا و … و به کارگردانی ایوان اسپیلیپتوپولوس یکی دیگر از فیلم‌های ژانر وحشت است. فیلم شوم یا نامقدس (Unholy) داستان فیلم دختری را روایت می‌کند که دچار اختلال در شنوایی است و درمان نمی‌شود. این دختر روزی با مریم مقدس دیدار می‌کند و شفا می‌یابد. از آن روز این دختر قدرت شفا دادن دیگران را پیدا می‌کند. حال سوال پیش می‌آید که آیا این دختر واقعا با نیرویی مقدس ارتباط برقرار کرده یا نیرویی شیطانی پشت ماجرا مخفی شده است.

 

 

۴ – چارلی و کارخانه شکلات سازی

احتمالا فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی را دیده‌اید. در این فیلم جانی دپ در نقش ویلی ونکا چنان هنرمندان نقش آفرینی می‌کند که آدم مجذوب این کاراکتر می‌شود. شخصیتی که نوعی مرموزیت از نگراهش می‌بارد. اکنون که مدت زمان قسمت جدیدی از این فیلم با نام Wonka مشخص شده است پیشنهاد می‌کنیم اگر فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی را ندیده‌اید حتما آن را تماشا کنید. یا حتی اگر این فیلم را دیده‌اید شاید خالی از لطف نباشد که یک بار دیگر آن را تماشا کنید.

داستان فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی بیشتر حول محور چارلی است. پسرکی از یک خانواده فقیر اما دوست داشتنی که طی یک اتفاق و با خوش شانسی برنده بلیط طلایی بازدید از کارخانه شکلات سازی آقای ویلی وانکا می‌شود. اتفاقات جالبی در کارخانه برای چارلی و دیگر برندگان بلیط طلایی می‌افتد. در پایان هم وانکا پیشنهاد جالبی به پسر بچه داستان می‌دهد اما در آخر این چارلی است که باید تصمیم بزرگی بگیرد.

 

 

۵ – تیم الف

فیلم تیم الف (A Team) یک فیلم در ژانر اکشن، جنگی است. بازیگر اصلی فیلم تیم آ لیام نیلسون خود را موظف می‌کند تا برای انجام ماموریتی تیمی از افراد کارکشته جمع کند. این تیم متشکل از افرادی است که خوده او در گذشته با آن‌ها کار می‌کرده است. حال آن‌ها در حین ماموریت دچار مشکل می‌شوند. گروهی در ارتش آمریکا سعی دارند تا برای افراد تیم آ پاپوش درست کنند.

 

 

۶ – توطئه آمیز

اگر از دوستداران فیلم‌های ترسناک هستید از مجموعه فیلم‌های توطئه آمیز (Insidious) قافل نشوید. فیلم توطئه آمیز در ۵ قسمت ساخته شده است. قسمت اول این مجموعه در سال ۲۰۱۰ تولید شد. در این فیلم داستان حول پسر بچه خانواده می‌چرخد. بعد از نقل مکان خانواده جاش به خانه جدیدشان اتفاقاتی عجیب برای این خانواده می‌‌افتد. پسر خانواده بعد از شنیدن سروصداهایی به اتاق زیر شیروانی می‌رود در آنجا با دیدن تصویری در آینه بی‌هوش شده و به کم می‌رود. بعد از اتفاقات ترسناکی در خانه آن‌ها می‌افتد. صداهای ترسناکی از اتاق نوزاد به گوش می‌رسد. پسر خانواده در کماست اما در همان حالت بی‌هوش در خانه راه می‌رود که…

فیلم توطئه‌آمیز در ۵ قسمت ساخته و اکران شده است که به جرات می‌توان گفت هر قسمت از آن به زیبایی قسمت قبل ساخته شده است. اولین قسمت این فیلم به کارگردانی جیمز وان ساخته شده است. وان به کارگردانی فیلم‌های ترسناک خوش ساخت شهرت دارد. از جمله فیلم‌های ترسناک کارگردانی شده به دست جیمز وان می توان به اره و احضار اشاره کرد.

 

فیلم سینمایی تولد - فیلم Birth

 

7 – تولد

شاید خواندن خلاصه‌ی داستان تولد، خیلی برای فهمیدن این که با چه نوع فیلمی طرفیم، زیاد به درد نخورد! این ایده که روح کسی، در بدنی جدید، نزد خانواده‌اش برگردد، ایده‌ای بسیار آشنا برای یک داستان ماورایی است و می‌تواند به کلیشه‌زده‌ترین تجربه‌ی تماشای ممکن ختم شود. اما دیدن نام فیلمسازی مثل جاناتان گلیزر به عنوان کارگردان یک فیلم، کافی است تا مطمئن شویم با اثر متفاوتی طرف‌ هستیم. گلیزر، استادِ پیدا کردن رویکرد، فرم و بیان سینمایی تازه، برای ایده‌ها، ژانرها و داستان‌های آشنا است و تولد را، نه درباره‌ی ایده‌ی تناسخ، بلکه درباره‌ی مفهوم «عشق ابدی» توصیف می‌کند.

گلیزر برای پیدا کردن دریچه‌ی ورود مناسب به ایده‌ی تولد، با ژان کلود کریر بزرگ در نگارش فیلمنامه همکاری کرده است. در فیلم تولد، سوای لذت بردن از ظرایف رویکرد متمایز گلیزر و درگیر شدن با اتمسفر رازآمیز گیرای فیلم، می‌توانیم یکی از بهترین پرفورمنس‌های نیکول کیدمن را هم شاهد باشیم.

کیدمن در نقش آنا، زن تنها و رنجور قصه، نمایش ظریف و پیچیده‌ای دارد و مراحل مختلف برخورد شخصیت با واقعه‌ی عجیب محوری را، از ناباوری تا پذیرش، به‌خوبی مجسم می‌کند. از دیگر نکات جالب فیلم تولد، می‌توانیم به حضور لورن باکال، ستاره‌ی بزرگ سینمای کلاسیک آمریکا، در نقش مادر  آنا، اشاره کنیم.

داستان فیلم Birth در مورد پسربچه‌ای است که سعی دارد زنی را متقاعد کند که او شوهر مرحوم‌‌اش است که دوباره متولد شده‌ است. این پسر بچه تلاش می‌کند تا جلوی ازدواج این زن جوان را بگیرد.

امیدواریم که با دیدن فیلم‌های معرفی شده در این مطلب پایان هفته خوشی داشته باشید و از آن لذت ببرید. از اینکه با گیماتک سینما همراه بودید از شما سپاسگذاریم.

 

منبع: گیماتک

 

 

 
بیشتر بخوانید :
مرد آهنی با بازی رابرت داونی جونیور باز نخواهد گشت

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: