مشکلات مدل جدید پلی‌ استیشن ۵

مشکلات مدل جدید پلی‌ استیشن ۵
مشکلات مدل جدید پلی‌ استیشن ۵

پلی‌استیشن ۵ اسلیم بدون ایراد نیست.

اخیرا سونی از نسخه جدید پلی استیشن ۵ رونمایی کرده است. علیرغم اینکه پلی‌استیشن اعلام کرده است که کنسول پلی‌استیشن ۵ اسلیم از لحاظ سخت‌افزاری با نسخه قبلی این کنسول تفاوتی ندارد و عملکرد هر دو کنسول مشابه هم‌دیگر است اما ظاهرا PS 5 Slim هم بدون ایراد نیست. در این مقاله از گیماتک به بررسی ویژگی‌ها و مشکلات و بهبودهای نسخه اسلیم پلی‌استیشن ۵ می‌پردازیم.

ویژگی‌های مدل جدید پلی استیشن ۵

طبق گفته‌های شرکت سونی این کنسول جدید آبان ماه در بازار جهانی عرضه خواهد شد. تغییرات ظاهری این نسخه، بسیار چشم‌گیر است و با نسخه قبلی تفاوت بسیار دارد. پنل‌های کناری این کنسول توسط یک خط مشکی رنگ، از یکدیگر جدا می‌شوند. پنل‌های بالایی براق و پنل‌های پایینی مات هستند.

تصویر دو نسخه از مدل جدید پلی استیشن ۵

ابعاد این کنسول جدید، ۳۰ درصد کوچک‌تر از مدل‌های قبلی است. همچنین از دیگر تغییرات آن می‌توانیم به کاهش ۱۸ و ۲۴ درصدی وزن کنسول اشاره کنیم. در آخر برای اضافه کردن درایو نوری به کنسول، باید پنل کناری را جدا و درایو را نصب کنید.

مدل جدید پلی استیشن ۵ مشکلات آن

درحال حاضر کاربران قادر به قرار دادن کنسول‌های پلی استیشن هم به صورت افقی و هم عمودی هستند. اما مدل‌ جدید پلی استیشن ۵ برای قرار گیری در حالت ایستاده، به یک پایه جداگانه به قیمت ۳۰ دلار نیاز دارد. در بسته بندی جدید تنها یک پایه فلزی برای قراردان کنسول در حالت افقی وجود دارد.

تصویری از پایه ۳۰ دلاری کنسول پلی استیشن

شما می توانید نسخه دیجیتالی PS 5 Slim خریداری کنید و بعدا آن را ارتقا دهید و قطعه مربوط به دیسک را به آن اضافه کنید. برای ارتقای کنسول‌های دیجیتال، باید درایو نوری با قیمت ۷۹.۹۹ دلار خریداری کنید. با توجه به قیمت پایه ۴۴۹.۹۹ دلاری این مدل، خرید نسخه دیجیتال و ارتقای آن به صرفه نخواهد بود. همچنین قیمت نسخه استاندارد، افزایش نداشته و با قیمت ۴۹۹.۹۹ دلار عرضه می‌‌‌‌‌‌شود.

تصویر مدل جدید پلی استیشن

نکته مهم و قابل توجه این است که در طول زمان کاهش وزن کنسول‌های پلی استیشن با کوچک‌تر شدن هیت سینک و فن‌ خنک کننده همراه بوده است. همچنین کاهش وزن ۱۸ درصدی مدل جدید پلی استیشن، می‌تواند به دلیل کم شدن مس‌ به‌کار رفته در هیت سینک باشد. کوچک‌تر شدن فن‌های خنک کننده می‌تواند باعث افزایش دمای کنسول هنگام اجرای بازی‌ها شود.

تصویر درایو نوری پلی استیشن (پلی استیشن ۵)

پنل‌های کناری کنسول‌ جدید، مانند مدل‌های قبلی یک پارچه نیستند و قسمت بالایی و پاینی پنل باهم متفاوت هستند. بخش براق پنل‌ها، در برابر خط و خش بسیار آسیب پذیر است. با مرور زمان ایجاد خط و خش بر قسمت‌های براق کنسول باعث کاهش زیبایی آن‌ می‌شود.

در پایان باید گفت یکی از تغییرات اصلی مدل جدید پلی استیشن درایو نوری آن است. همچنین وزن و ابعاد کنسول نیز دچار تغییراتی شده است.به‌طور خلاصه همانطور که گفته شد ابعاد کنسول ۳۰ درصد کوچک‌تر از نسخه قبلی است. برای قرار دادن کنسول جدید به یک پایه ۳۰ دلاری نیاز داریم. همچنین به‌گفته کمپانی سونی، از ماه آبان تنها مدل جدید کنسول‌ها تولید و عرضه خواهد شد. به هیچ عنوان کنسول جدید قوی‌تر از کنسول استاندارد پلی‌استیشن ۵ نیست.

نظر شما در این خصوص چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را ازطریق پایین همین صفحه به اشتراک بگذارید. و همچنین سایر اخبار در مورد کنسول‌ها و ویدئوگیم را از صفحه اصلی وب‌سایت گیماتک بخوانید. همچنین می‌توانید برای پیگیری سایر اخبار در حوزه بازی‌های ویدئویی به پیج اینستاگرام و کانال تلگرام گیماتک بپیوندید.

 

منبع: گیماتک

 

 

 
بیشتر بخوانید :
کنسول PlayStation 5 احتمالا سپتامبر ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: