نامی از کوجیما در فهرست عوامل Metal Gear Solid Master Collection وجود ندارد

کمپانی کونامی نام هیدئو کوجیما را از لیست سازندران حذف کرده است.

 

حدود ۱۰ سال پیش به خاطر وجود اختلاف بین کوجیما و شرکت کونامی، هیدئو کوجیما از این شرکت جدا شد. گفته می‌شود این اختلافات بر سر بازی Metal Gear Solid 5 بوده است.

حالا ظاهرا در کالکشن منتشر شده با نام Metal Gear Solid: Master Collection Volume 1 شرکت کونامی نام کوجیما را از لیست اشخاصی که بازی را ساخته‌اند حذف کرده است.

این اتفاق طی استریم چند پلیر مختلف در توییچ تایید شد. طبیعتا اسم کوجیما در بخش فهرست اشخاص سازنده‌ی بازی در هر عنوان جداگانه به چشم می‌آید چرا که در نهایت هر یک از این بازی‌ها، نسخه‌ی بازسازی شده ورژن های قدیمی این سری هستند. اما در بخش جدید لیست اشخاص سازنده بازی، به اسم کوجیما و دیوید هیتر (David Hayter)، صدای اصلی اسنیک در این سری، اشاره‌ای نشده است. و تنها در بخشی از تمامی اشخاصی که در ساخت نسخه‌های اصلی این بازی سهیم بودند، به طور کلی قدردانی می‌شود.

ظاهرا طبق قوانین شرکت کونامی موظف به وارد کردن اسم کوجیما و دیگر اشخاصی که در زمان قدیم روی بازی اصلی فعالیت داشته‌اند نیست. این اولین بار نیست که شاهد چنین اتفاقی هستیم؛ اوایل امسال شاهد عرضه‌ی Metroid Prime Remastered بودیم که در آن اسم سازنده‌های اصلی اثر، حذف شده بود. اکنون باید منتظر باشیم و ببینیم آیا کوجیما به این اتفاقی واکنشی نشان خواهد داد یا خیر.

 

منبع: گیماتک

 

 

 
بیشتر بخوانید :
بازی ترسناک سایلنت هیل جدید بیش‌تر از ۲میلیون بار دانلود شد

استخدام در گیماتک

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: