با بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی آشنا شوید

در سال‌های اخیر برندهای مختلف سعی کردند تا گوشی‌هایی تولید کنند که قابلیت گیمینگ خوبی را ارائه دهد. یکی از این شرکت‌ها که در تولید گوشی توانسته با پرچمداران این صنعت رقابت کند برند شیائومی است. این شرکت در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی در صنعت موبایل و تلفن همراه داشته است. از مزیت‌های شیائومی می‌توان به قیمت مناسب‌تر گوشی‌های آن نسبت به گوشی‌های مشابه در برندهای دیگر اشاره کرد. در ادامه معرفی بهترین گوشی‌های گیمینگ با گیماتک همراه باشید.


گوشی‌های گیمینگی که در این مطلب با آن‌ها آشنا خواهید شد.

  • گوشی شیائومی مدل POCO F4 GT
  • گوشی شیائومی مدل Redmi Note 10 Pro
  • گوشی شیائومی مدل Poco X3 Pro
  • گوشی شیائومی مدل Mi 10T Pro
  • گوشی شیائومی مدل 12 Lite
  • گوشی شیائومی مدل POCO F5
  • گوشی شیائومی مدل BLACK SHARK 5 PRO
  • گوشی شیائومی مدل 11T
  • گوشی شیائومی مدل MI 11 ULTRA
  • گوشی شیائومی مدل 12S ULTRA
  • گوشی شیائومی مدل 12 Lite

گوشی گیمینگ شیائومی مدل POCO F4 GT

گوشی‌هایی پوکو (POCO)، به عملکرد عالی، کیفیت ساخت بالا و قیمت فوق‌العاده‌ شهرت دارد. سری Poco F4 نیز همین گونه است دارای متریال ساخت باکیفیت، مشخصات قدرتمند و قیمت منطقی است. گوشی‌هایی با مشخصات شبیه به Poco F4 اکثرا قیمت بیشتری دارند.

Poco F4 در دو نسخه پایه F4 و نسخه F4 GT ارائه می‌شود. به طور خلاصه گوشی POCO F4 GT چیپست مدرن‌تر، باتری کمی بزرگ‌تر، صدای بهبودیافته و طراحی هیجان‌انگیزتری را ارائه می‌دهد.

 

گوشی شیائومی مدل POCO F4 GT و Poco F4

پوکو F4 GT شیائومی یکی از مقرون به صرفه‌ترین پرچمداران موجود امروزی و یک انتخاب عالی برای یک دستگاه بازی است. پوکو F4 GT از پردازنده قدرتمند چهار نانومتر اسنپدراگون 8 نسل یک شرکت کوالکام (Snapdragon 8 Gen 1) به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 730 استفاده می‌کند.

دارای صفحه نمایش امولد (AMOLED) با ابعاد ۶.۶۷ اینچ، رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و تراکم پیکسل ۳۹۵ پیکسل در اینچ است. اگر گیمر باشید به اندازه کافی نسبت به نرخ رفرش آگاه هستند. نرخ تازه سازی در گوشی‌های گیمینگ میان رده ۹۰ هرتز و در گوشی‌های گیمینگ بالا رده به ۱۲۰ و ۱۴۴ هرتز نیز می‌رسد.

همچنین دارای روشنایی ۸۰۰ نیت (شمع در متر مربع)، توانایی نمایش ۱ میلیارد رنگ و پشتیبانی از HDR10+ است. با این میزان روشنایی، می‌توان در زمان‌های مختلف روز حتی زیر نور مستقیم به راحتی از این گوشی استفاده کرد.

این گوشی، چهار بلندگوی استریو، شارژ سریع و یک سیستم دوربین سه گانه متوسط دارد. دوربین متشکل از ۶۴ مگاپیکسل لنز واید، ۸ مگاپیکسل لنز اولتراواید، ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی است.

همچنین شامل تریگرهای مغناطیسی پاپ‌آپ شبیه به تریگرهای موجود در Black Shark 5 Pro است. با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم موجود است.

سرعت شارژ فوق سریع ۱۲۰ وات با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت را دارد و در کمتر از ۳۰ دقیقه شارژ کامل می‌شود. در ابعاد ۸.۵ × ۷۶.۷ × ۱۶۲.۵ میلی‌متر و وزن ۲۱۰ گرم عرضه شده است. گوشی گیمینگ شیائومی مدل POCO F4 GT جزء بهترین گوشی های گیمینگ میان‌ رده شیائومی است.

پردازنده: Snapdragon 8 Gen 1
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 730
صفحه‌ نمایش: AMOLED
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۶.۶۷ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پشتیبانی از HDR10+
روشنایی ۸۰۰ نیت (HBM)
نمایش ۱ میلیارد رنگ
فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۲
عرضه با رابط کاربری MIUI 13
رم: ۸ و ۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی: ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت وزن: ۲۱۰ گرم
قیمت: ۱۶ الی ۲۵ میلیون تومان ابعاد: ۸.۵ × ۷۶.۷ × ۱۶۲.۵
میلی‌متر

 

گوشی گیمینگ شیائومی مدل Redmi Note 10 Pro

اگر دنبال یک گوشی مناسب برای بازی می‌گردید ،به شما Redmi Note 10 PRO را پیشنهاد می‌دهیم. Redmi Note 10 Pro شیائومی از چیپست قدرتمند اسنپ دراگون 732G هشت نانومتری و پردازنده گرافیکی Adreno 618 استفاده کره است.

صفحه نمایش این مدل که یکی از بهترین گوشی های مخصوص بازی شیائومی است، متشکل از پنل امولد (AMOLED) با ابعاد ۶.۶۷ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل است.

Redmi Note 10 Pro

 

گوشی Redmi Note 10 Pro، دارای تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در اینچ، توانایی پشتیبانی از HDR10 و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت (nits) است. نرخ تازه سازی این گوشی ۱۲۰ هرتز است، این میزان سبب شده تا با صفحه‌نمایشی بسیار روان و بدون لگ مواجه شوید.

این نرخ بروزرسانی توانایی ارائه عملکرد بسیار بهتری نسبت به صفحات‌نمایشی با نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز در اجرای بازی‌های سنگین و با گرافیک بالا دارد. اسنپدراگون 732G به همراه ۱۲۰ هرتز همراه امکان اجرای بازی‌های سنگین مثل کال‌آف‌دیوتی موبایل، آسفالت 9 و Real Racing 3 را به خوبی فراهم می‌کند و عملکرد بسیار خوبی به نمایش می‌گذارد.

اما به دوربین Redmi Note 10 Pro به عنوان یکی از بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی بپردازیم. دوربین‌ها، شامل ۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید)، ۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)، ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو و ۲ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق تصویر است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته است. لازم به ذکر است که شیائومی Redmi Note 10 Pro به یکی از قدرتمند‌ترین سنسور‌های دوربین عریض در بین گوشی‌های هوشمند مجهز شده است.

 

 

گوشی Redmi Note 10 Pro به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 عرضه می‌شود. با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم موجود است که باعث شده عنوان بهترین گوشی برای بازی شیائومی را به خود اختصاص دهد.

این گوشی گیمینگ دارای فناوری شارژ سریع ۳۳ وات همراه با ظرفیت ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت است. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست. در ابعاد ۸.۱ × ۷۶.۵ × ۱۶۴ میلی‌متر و وزن ۱۹۳ گرم عرضه می‌شود.

پردازنده: Snapdragon 732G
(هشت نانومتر) هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 618
صفحه‌ نمایش: AMOLED
۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل (20:9)
۶.۶۷ اینچ
پشتیبانی از HDR10
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
حداکثر روشنایی ۴۵۰ (Typ)
تا ۱۲۰۰ نیت (Peak)
فضای ذخیره سازی: ۶۴، ۱۲۸
و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۱،
قابل ارتقاء به اندروید ۱۲
عرضه با رابط کاربری MIUI 12
رم: ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۲ مگاپیکسل (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۹۳ گرم
قیمت: ۷ الی ۱۳ میلیون تومان ابعاد: ۸.۱ × ۷۶.۵ × ۱۶۴
میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل Poco X3 Pro

Poco X3 Pro یکی از بهترین گوشی های گیمینگ اقتصادی شیائومی است که با چیپست قدرتمند اسنپ دراگون 860، بازی‌های سنگین با تنظیمات گرافیکی بالا را به خوبی اجرا می‌کند. این گوشی‌ گیمینگ اقتصادی دارای صفحه نمایش IPS LCD با ابعاد ۶.۶۷ اینچ، رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۴۵۰ نیت است.

 

Poco X3 Pro

 

دوربین، ترکیبی از سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل (لنز واید)، فوق عریض ۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)، ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو و ۲ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق تصویر است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی قرار گرفته است. این دوربین‌ها قادر هستند ویدیوی 4K را ثبت و ضبط کنند.

گوشی Poco X3 Pro به عنوان یکی از بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی با حافظه‌های ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شود. اگر حجم بازی‌ها زیاد، نگران نباشید می‌توانید برای افزایش فضای ذخیره سازی از MicroSD استفاده کنید.

گوشی Pocco X3 Pro دارای باتری با ظرفیت ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سریع ۳۳ وات است. اما وزن بالای ۲۱۵ گرمی این گوشی هوشمند ممکن در جلسات بازی طولانی، خسته کننده باشد.

 

مزیت مهم این گوشی سیستم خنک‌کننده‌ی مایعی است که در آن تعبیه شده است. این گوشی شیائومی، دارای استاندارد IP53 برای محافظت در برابر گرد و غبار است. به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 عرضه می‌شود.

حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت و قطب‌نما را نیز دارد. Poco X3 Pro، با توجه به قیمتش صفحه‌نمایش، بلندگوها، باتری، شارژ و حتی دوربین، بسیار خوبی دارد. پوکو ایکس 3 پرو یکی از بهترین گوشی های گیمینگ اقتصادی شیائومی با چیپستی قدرتمند است.

پردازنده: Qualcomm Snapdragon 860G
هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 640
صفحه‌ نمایش: IPS LCD
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل (20:9)
۶.۶۷ اینچ
پشتیبانی از HDR10
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
روشنایی ۴۵۰ نیت
فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۱
MIUI 12.5
رم: ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۴۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۲ مگاپیکسل (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۲۱۵ گرم
قیمت: ۸ الی ۱۰ میلیون تومان ابعاد: ۹.۴ × ۷۶.۸ × ۱۶۵.۳
میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل Mi 10T Pro

می 10 تی پرو یکی دیگر از بهترین گوشی های گیمینگ اقتصادی شیائومی است که از چیپست توانمند اسنپ دراگون ۸۶۵ به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 650 استفاده می‌کند. صفحه نمایش می 10 تی پرو متشکل از پنل IPS LCD با ابعاد ۶.۶۷ اینچ و رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل است.

 

Mi T10 Pro

 

از ویژگی‌های جذاب این گوشی، نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز و روشنایی ۵۰۰ نیت (Typ) و ۱۳۰۰ نیت (Peak) آن است. نرخ تازه سازی بالا به بازی روان و تجربه کاربری شما کمک زیادی می‌کند و این میزان رفرش ریت در گوشی‌های گیمینگ بالا رده وجود دارد.

درباره‌ی دوربین می 10 تی پرو باید گفت که از ۱۰۸ مگاپیکسل لنز واید، ۱۳ مگاپیکسل لنز اولتراواید و ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو تشکیل شده است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و گوشه سمت چپ صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی قرار دارد. با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم موجود است. متاسفانه می 10 تی پرو فاقد درگاه کارت حافظه برای افزایش حافظه ذخیره‌سازی است.

 

این گوشی دارای سرعت شارژ ۳۳ وات با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. در ابعاد ۹.۳ × ۷۶.۴ × ۱۶۵.۱ میلی‌متر و وزن ۲۱۸ گرم عرضه شده است که ممکن در استفاده‌ طولانی مدت کمی باعث اذیت دست‌ها شود. حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت و قطب‌نما را نیز دارد.

پردازنده: Snapdragon 865 5G
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 650
صفحه‌ نمایش: IPS LCD
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۶.۶۷ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز
پشتیبانی از HDR10+
روشنایی ۵۰۰ نیت (Typ) و
۱۳۰۰ نیت (Peak)
فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۰
عرضه با رابط کاربری MIUI 12
قابل ارتقاء به اندروید ۱۱
رم: ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۱۳ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت وزن: ۲۱۸ گرم
قیمت: ۱۸ الی ۲۰ میلیون تومان ابعاد: ۹.۳ × ۷۶.۴ × ۱۶۵.۱
میلی‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل 12 Lite

شیائومی 12 Lite از چیپست قدرتمند شش نانومتر اسنپدراگون 778G 5G شرکت کوالکام به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 642L استفاده می‌کند. حرف «G» در محصولات کوالکام نشان‌دهنده‌ی طراحی اختصاصی تراشه برای کاربردهای گیمینگ است، بنابراین می‌توان اطمینان داشت گوشی 12 Lite به عنوان یکی از بهترین گوشی های مناسب بازی شیائومی از پس بازی‌های سنگین برمی‌آید.

 

Xiaomi Lite 12

صفحه نمایش 12 لایت متشکل از پنل امولد (AMOLED) با ابعاد ۶.۵۵ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۴۰۲ پیکسل در اینچ (PPI) است. در کل پنل‌های امولد عملکرد بسیار بهتری به نسبت پنل‌های IPS دارد.

خوشبختانه گوشی 12 لایت این پنل را در کنار رزولوشن بسیار خوب و میزان PPI عالی دارد که نشان دهنده‌ی صفحه نمایش باکیفیت آن است. علاوه بر اینها، 12 لایت دارای نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از +HDR10 و دالبی ویژن است. چنین نرخ بروزرسانی سبب شده تا با صفحه‌نمایشی بسیار روان و بدون لگ مواجه شوید.

این نرخ بروزرسانی توانایی ارائه عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک بالا و تماشای ویدیو‌های با‌کیفیت دارد. این گوشی حداکثر روشنایی ۹۵۰ نیت (Peak) را نیز دارد که سبب شده در شرایط نوری متنوع و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید هم وضوح تصویر بسیار خوب داشته باشد.

 

دوربین سه گانه 12 لایت، دارای ۱۰۸ مگاپیکسل لنز واید، ۸ مگاپیکسل لنز اولتراواید و ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش نیز، سنسور دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم موجود است. در ابعاد ۷.۳ × ۷۳.۷ × ۱۵۹.۳ میلی‌متر و وزن بسیار مناسب ۱۷۳ گرمی عرضه شده است. این بهترین گوشی برای بازی شیائومی به هیچ عنوان در استفاده طولانی مدت خستگی را برای دست به‌ همراه نخواهد داشت.

با سیستم عامل اندروید ۱۲ به همراه رابط کاربری MIUI 13 عرضه می‌شود. سرعت شارژ باتری ۶۷ وات همراه با ظرفیت ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت است. شارژ ۶۷ واتی سبب می‌شود، در مدت زمان ۱۳ دقیقه، شاهد شارژ صفر تا ۵۰ درصدی باتری باشید. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز است. متاسفانه این گوشی که در شمار بهترین گوشی های مناسب بازی شیائومی است، فاقد درگاه کارت حافظه است.

 

گوشی گیمینگ شیائومی مدل POCO F5

پوکو F5 شیائومی از چیپست قدرتمند هشت هسته‌ای Snapdragon 7+ Gen 2 شرکت کوالکام به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 725 استفاده می‌کند. صفحه نمایش پوکو F5 متشکل از پنل AMOLED با ابعاد ۶.۶۷ اینچ و رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل است.

 

گوشی گیمینگ شیائومی مدل POCO F5

از ویژگی‌های دیگر نمایشگر این گوشی باید به نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، روشنایی ۵۰۰ نیت (Typ) و ۱۰۰۰ نیت (Peak) و پشتیبانی از HDR10+ و دالبی ویژن اشاره کرد. همچنین، این نمایشگر توانایی نمایش ۶۸ میلیارد رنگ و نرخ ثبت لمس ۲۴۰ هرتز را نیز دارد.

درباره‌ی دوربین پوکو F5 باید گفت که از ۶۴ مگاپیکسل لنز واید، ۸ مگاپیکسل لنز اولتراواید و ۲ مگاپیکسل لنز ماکرو تشکیل شده است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش نیز، سنسور دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم موجود است. متاسفانه این گوشی فاقد درگاه کارت حافظه برای افزایش حافظه ذخیره‌سازی است. دارای سرعت شارژ ۶۷ وات با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است که تقریبا در چهل دقیقه کامل شارژ می‌شود.

 

 

در ابعاد ۷.۹ × ۷۴.۹۵ × ۱۶۱.۱۱ میلی‌متر و وزن ۱۸۱ گرم عرضه شده است. از مزایای این گوشی گیمینگ وزن آن است که در جلسات طولانی بازی باعث اذیت دست‌ها نخواهد شد. حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت، قطب‌نما و حسگر نور محیط را نیز دارد.

پردازنده: Snapdragon 7+ Gen 2
هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 725
صفحه‌ نمایش: AMOLED
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل (20:9)
۶.۶۷ اینچ
پشتیبانی از HDR10+ و دالبی ویژن
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
روشنایی ۵۰۰ نیت (Typ)
۱۰۰۰ نیت (Peak)
فضای ذخیره سازی: ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۳
عرضه با رابط کاربری MIUI 14
رم: ۸ و ۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی: ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۸۱ گرم
قیمت: ۱۶ الی ۱۸ میلیون تومان ابعاد: ۷.۹ × ۷۴.۹۵ × ۱۶۱.۱۱
میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل BLACK SHARK 5 PRO

خط تولید Black Shark شیائومی مخصوص گوشی‌های گیمینگ است. سری بلک شارک ۵ در قالب ۵ و ۵ پرو به روز شد و با هدف استفاده برای گیمرها روانه بازار شدند و توانستند عملکرد بسیار خوبی را در اجرای باز‌ی‌های سنگین و با‌ گرافیک بالا به‌نمایش بگذارند.

 

گوشی شیائومی مدل BLACK SHARK 5 PRO

 

در حالی که سری ۵ دارای اسنپدراگون ۸۷۰ است، مدل پرو قدرت بیشتری را با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ (Snapdragon 8+ Gen 1) ارائه می‌دهد. این دو گوشی بازی شیائومی نمایشگر تقریباً یکسان ۶.۶۷ اینچی دارند، اما مدل پرو دارای پنل اولد (OLED) است، در حالی که نسخه پایه با صفحه نمایش AMOLED عرضه می‌شود.

گوشی بلک شارک 5 پرو یکی از بهترین گوشی های مخصوص بازی شیائومی است. بلک شارک ۵ پرو با چیپست چهار نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 730 و بسیاری از ویژگی‌های بازی محور عرضه می‌شود.

دارای صفحه نمایش OLED با ابعاد ۶.۶۷ اینچ، رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۳۹۵ پیکسل در اینچ است. دارای نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتزی، عملکرد سطح بالا و ویژگی‌های خاص گیمینگ مانند تریگرهای مغناطیسی است.

 

این گوشی همچنین دارای نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) است، از HDR10+ پشتیبانی می‌کند و توانایی نمایش ۱ میلیارد رنگ را دارد. برخلاف تریگرهای لمسی برخی از رقبا، Black Shark 5 Pro دارای تریگرهای مغناطیسی است که از بدنه گوشی بیرون می‌آید. این تریگرها تجربه کنترلر سنتی‌تری را برای مخاطب ایجاد می‌کنند.

ناگفته نماند که دوربین‌های اصلی و فوق عریض این گوشی به طرز شگفت انگیزی خوب هستند. دوربین اصلی عالی دارای ۱۰۸ مگاپیکسل لنز واید، ۱۳ مگاپیکسل لنز اولتراواید، ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هستند.

در نسخه پایه Black Shark 5 دوربین اصلی دارای ۶۴ مگاپیکسل لنز واید، ۱۳ مگاپیکسل لنز اولتراواید، ۲ مگاپیکسل لنز ماکرو و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هستند.

 

گوشی شیائومی Xiaomi

 

مدل پرو با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت با ۱۶ گیگابایت رم موجود است. در صورتی که مدل پایه دارای ظرفیت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم است.

هر دو سری، عمر باتری عالی و شارژ فوق العاده سریع ۱۲۰ وات با ظرفیت ۴۶۵۰ میلی آمپر ساعت و دستیابی به شارژ کامل را در کمتر از ۳۰ دقیقه را فراهم می‌کند. هر دو مدل بلک شار ۵ پرو و بلک شارک ۵ (نسخه پایه) جزء بهترین گوشی های شیائومی هستند.

پردازنده: Snapdragon 8+ Gen 1
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 730
صفحه‌ نمایش: OLED
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۶.۶۷ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز
پشتیبانی از HDR10+
نمایش ۱ میلیارد رنگ
نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)
فضای ذخیره سازی: ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۲
عرضه با رابط کاربری Joy UI 13
رم: ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایت
دوربین اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۱۳ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۴۶۵۰ میلی‌آمپر ساعت وزن: ۲۲۰ گرم
قیمت: ۴۳ الی ۴۵ میلیون تومان ابعاد: ۹.۵ × ۷۶.۵ × ۱۶۳.۹ میلی‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل 11T

11T شیائومی از چیپست دیمنسیتی ۱۲۰۰ مدیاتک به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9 استفاده می‌کند که آن را در شمار بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی قرار داده است. صفحه نمایش 11T متشکل از پنل AMOLED با ابعاد ۶.۶۷ اینچ، رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و توانایی نمایش ۱ میلیارد رنگ است.

 

گوشی گیمینگ شیائومی مدل 11T

از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این گوشی که یکی از بهترین گوشی های مناسب بازی شیائومی است، باید به نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، روشنایی ۸۰۰ نیت (Typ) و ۱۰۰۰ نیت (Peak) و پشتیبانی از HDR10+ اشاره کرد. نرخ تازه سازی بالا به بازی روان و تجربه کاربری شما کمک زیادی می‌کند و این میزان رفرش ریت در گوشی‌های گیمینگ بالا رده وجود دارد.

درباره‌ی دوربین 11T باید گفت که از ۱۰۸ مگاپیکسل لنز واید، ۸ مگاپیکسل لنز اولتراواید و ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو تشکیل شده است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش نیز، سنسور دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته است. با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم موجود است. متاسفانه این گوشی فاقد درگاه کارت حافظه برای افزایش حافظه ذخیره‌سازی است.

 

دارای سرعت شارژ ۶۷ وات با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است که تقریبا در نیم ساعت کامل شارژ می‌شود. در ابعاد ۸.۸ × ۷۶.۹ × ۱۶۴.۱ میلی‌متر و وزن ۲۰۳ گرم عرضه شده است. حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت و قطب‌نما را نیز دارد.

پردازنده: Dimensity 1200 5G
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Mali-G77 MC9
صفحه‌ نمایش: AMOLED
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۶.۶۷ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پشتیبانی از HDR10+
روشنایی ۸۰۰ نیت (Typ)
۱۰۰۰ نیت (Peak)
نمایش ۱ میلیارد رنگ
فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۱
عرضه با رابط کاربری MIUI 12.5
رم: ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت وزن: ۲۰۳ گرم
قیمت: ۱۸ الی ۲۰ میلیون تومان ابعاد: ۸.۸ × ۷۶.۹ × ۱۶۴.۱
میلی‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل MI 11 ULTRA

گوشی می 11 اولترا شیائومی از چیپست قدرتمند پنج نانومتر اسنپدراگون 888 5G شرکت کوالکام (Snapdragon 888 5G) به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 660 استفاده می‌کند. شیائومی Mi 11 Ultra به‌ راحتی از پس سنگین‌ترین بازی‌های ممکن روز دنیا بر‌میاید.

 Xiaomi MI 11 Ultra

 

دارای صفحه نمایش E4 AMOLED با ابعاد ۶.۸۱ اینچ، رزولوشن ۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۵۱۵ پیکسل در اینچ است. فیچرهای این گوشی شامل روشنایی ۱۷۰۰ نیت (Peak) و ۹۰۰ نیت (HBM)، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، نمایش ۱ میلیارد رنگ به همراه پشتیبانی از HDR10+ و Dolby Vision است.

دروبین سه‌گانه شیائومی Mi 11 Ultra، ترکیبی از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل (لنز واید)، فوق عریض ۴۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)، ۴۸ مگاپیکسل لنز تله فوتو و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی است.

Mi 11 Ultra یک گوشی پریمیومِ که عملکرد خیلی خوبی در گیمینگ برای گیمرها و استفاده روزمره برای کاربران عادی دارد. با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم موجود است.

 

 

با سیستم عامل اندروید ۱۲ همراه با رابط کاربری MIUI 13 عرضه می‌شود. این گوشی مقاومت IP68 در برابر آب و گرد و غبار را دارد. امکان پشتیبانی از شبکه‌های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را دارد.

شارژ بی‌سیم فوق‌العاده سریع این گوشی شیائومی، ۶۷ وات همراه با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است، که در کمتر از ۱ ساعت شارژ گوشی را کامل می‌کند. در ابعاد ۸.۴ × ۷۴.۶ × ۱۶۴.۳ میلی‌ متر و وزن ۲۳۴ گرم عرضه شده است.

پردازنده: Snapdragon 888 5G
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 660
صفحه‌ نمایش: E4 AMOLED
۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل
۶.۸۱ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پشتیبانی از HDR10+ و Dolby Vision
۱۷۰۰ نیت (Peak)
۹۰۰ نیت (HBM)
نمایش ۱ میلیارد رنگ
فضای ذخیره سازی: ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۱
عرضه با رابط کاربری MIUI 12.5
رم: ۸ و ۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی: ۵۰ مگاپیکسل (لنز واید)
۴۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۴۸ مگاپیکسل (لنز تله‌ فوتو)
دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت وزن: ۲۳۴ گرم
قیمت: ۳۶ الی ۴۵ میلیون تومان ابعاد: ۸.۴ × ۷۴.۶ × ۱۶۴.۳
میلی‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل 12S ULTRA

گوشی جذاب 12S Ultra از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8+ نسل 1 و پردازنده گرافیکی Adreno 730 استفاده می‌کند. صفحه نمایش متشکل از پنل LTPO AMOLED با ابعاد ۶.۷۳ اینچ، رزولوشن ۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۵۲۲ پیکسل در اینچ است.

 

گوشی گیمینگ شیائومی مدل 12S ULTRA

این گوشی همچنین دارای روشنایی ۱۵۰۰ نیت (Peak) و۱۰۰ نیت (HBM)، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، نمایش ۱ میلیارد رنگ به همراه پشتیبانی از HDR10+ و Dolby Vision است. اگر گیمر باشید به اندازه کافی نسبت به نرخ رفرش آگاه هستند. نرخ تازه سازی در گوشی‌های گیمینگ میان رده ۹۰ هرتز و در گوشی‌های گیمینگ بالا رده به ۱۲۰ و ۱۴۴ هرتز نیز می‌رسد.

گوشی جذاب 12S Ultra علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که دارد یکی از پیشرفته‌ترین سنسورهای دوربین را هم دارد. شیائومی 12S Ultra به سنسور دوربین از نوع 1 اینچی مجهز شده است که تنها تعداد کمی از گوشی‌ها این سنسور را دارند.

همچنین دارای زوم دیجیتال باورنکردنی ۱۲۰ برابر و کلی فیچر دیگر است. اما جزییات دوربین، دوربین ترکیبی از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل (لنز واید)، فوق عریض ۴۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)، ۴۸ مگاپیکسل لنز تله فوتو و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است.

 

شارژ بی‌سیم فوق‌العاده سریع این گوشی شیائومی، ۵۰ وات همراه با ظرفیت ۴۸۶۰ میلی آمپر ساعت است، که در کمتر از ۱ ساعت شارژ گوشی را کامل می‌کند. شارژ سیمی نیز ۶۷ وات است که در ۴۱ دقیقه شارژ گوشی را کامل می‌کند.

شما می‌توانید شیائومی 12 اس اولترا را با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم تهیه کنید. در ابعاد ۹.۱ × ۷۵ × ۱۶۳.۲ میلی‌ متر و وزن ۲۲۵ گرم عرضه شده است.

پردازنده: Qualcomm SM8450
Snapdragon 8+ Gen 1
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 730
صفحه‌ نمایش: LTPO AMOLED
۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل
۶.۷۳ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پشتیبانی از HDR10+ و Dolby Vision
۱۵۰۰ نیت (Peak)
۱۰۰۰ نیت (HBM)
نمایش ۱ میلیارد رنگ
فضای ذخیره سازی: ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۲
عرضه با رابط کاربری MIUI 13
رم: ۸ و ۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی: ۵۰ مگاپیکسل (لنز واید)
۴۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۴۸ مگاپیکسل (لنز تله‌ فوتو)
دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۴۸۶۰ میلی‌آمپر ساعت وزن: ۲۲۵ گرم
قیمت: ۵۵ الی ۶۰ میلیون تومان ابعاد: ۹.۱ × ۷۵ × ۱۶۳.۲
میلی‌متر

بهترین گوشی های مخصوص بازی شیائومی

شیائومی سخت تلاش می‌کند تا گوشی‌هایی مختلفی برای هر سناریو و هر مشتری ارائه دهد. شاید این یکی از دلایل موفقیت اخیر این شرکت باشد. در این سری از راهنمای خرید گوشی به معرفی پریمیوم و گران‌ترین تا بهترین عملکرد و به صرفه‌ترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی پرداختیم. از اینکه با ما همراه بودید سپاسگذاریم.

 

 

منبع: گیماتک

 

 

 

 
بیشتر بخوانید :
راهنمای ساخت کانال اینستاگرام

اشتراک گذاری:

2 thoughts on “با بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی آشنا شوید”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: