نسل جدید آی‌مک 24 اینچی معرفی شد

نسل جدید آی‌مک مجهز به چیپ M3

 

اپل از نسل جدید آی‌مک 24 اینچی رونمایی کرد. این محصول به جدیدترین تراشه اپل یعنی M3 مجهز شده است که عملکرد بالاتری نسبت به نسل قبلی آی‌مک با چیپ M1 دارد.

اپل ادعا می‌کند تراشه M3 مورد استفاده در آی‌مک جدید از 8 هسته پردازشی و حداکثر 10 هسته گرافیکی بهره می‌برد و همچنین از رهگیری پرتو سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند.

طبق آنچه که شرکت اپل گفته است این تراشه دارای موتور عصبی با 16 هسته است و از حداکثر توانایی پشتیبانی از 24 گیگابایت رم را دارد.

آی‌مک جدید در مقایسه با آی‌مک M1 در اجرای برنامه‌هایی مانند سافاری و مایکروسافت اکسل تا 30 درصد سریع‌تر است. همچنین بازی‌ها با 50 درصد فریم بالاتر نسبت به نسل قبلی اجرا می‌شوند.

سازندگان محتوا با آی‌مک جدید می‌توانند تا حداکثر 12 ویدیوی 4K را استریم یا ویرایش کنند. پردازش تصاویر هم در برنامه‌هایی مانند ادوبی فتوشاپ دو برابر سریع‌تر شده است.

مشخصات و قیمت

جدیدترین آی‌مک شرکت اپل همچنان به یک نمایشگر 4.5K رتینا مجهز شده است.همچنین قادر به پشتیبانی از وای‌فای 6E و بلوتوث 5.3 نیز است.

نسخه پایه به تراشه M3 با 8 هسته گرافیکی، دو پورت تاندربولت، مجیک کیبورد، مجیک ماوس، 256 گیگابایت حافظه SSD و 8 گیگابایت رم یکپارچه مجهز شده است. این محصول با قیمت 1299 دلار و در رنگ‌های سبز، صورتی، آبی و نقره‌ای به فروش می‌رسد.

آی‌مک با 10 هسته گرافیکی هم با قیمت حداقل 1499 دلار عرضه می شود. این نسخه از دو پورت USB 3 اضافه، یک پورت اترنت گیگابیتی و مجیک کیبورد با تاچ آیدی بهره می‌برد.

نسخه پایه همچنان 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم دارد. این مدل در رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی، صورتی، بنفش، آبی و نقره‌ای روانه بازار خواهد شد. همچنین مک‌بوک‌های جدید اپل نیز به چیپ M3 مجهز شده‌اند.

 

 

منبع: گیماتک

 

 

 
بیشتر بخوانید :
اینستاگرام دچار اختلال موقت شد

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: