قابلیت Double Tap اپل واچ و روش استفاده از آن

 شرکت اپل WatchOS 10.1 را برای اپل واچ سری 9 و اولترا 2 به‌روزرسانی کرده است. این ویژگی مهمDouble Tap را برای ساعت‌های هوشمند اپل به‌همراه خواهد آورد. در این مطلب می‌خواهیم شما را با روش استفاده از قابلیت Double Tap اپل واچ آشنا کنیم، در ادامه با گیماتک همراه باشید.

آشنایی با قابلیت Double Tap اپل واچ

 

قابلیت Double Tap اپل واچ

 

کاربران با استفاده از قابلیت Double Tap، اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 می‌توانند فقط با یک دست خود و بدون لمس نمایشگر، از ساعت هوشمند خود استفاده کنند. با این ویژگی، همان‌طور که از نام آن مشخص است، با ۲ بار زدن انگشتان اشاره و شست خود به یکدیگر خواهید توانست کارهای زیادی را انجام دهید.

ویژگی Double Tap، چندان جدید نیست و در سال ۲۰۲۱، شرکت اپل قابلیت AssistiveTouch را معرفی کرده بود که برای ارائه قابلیت‌های بیشتر به افراد دارای مشکلات حرکتی طراحی وعرضه شده بود. کوپرتینویی‌ها با این قابلیت تلاش کردند تا راهی را برای این افراد ارائه کنند که بتوانند بدون نیاز به دست دوم خود، از اپل واچ و منوهای آن بهره‌مند شوند.

ممکن است ویژگی Double Tap یک نسخه تغییریافته از Assistive Touch به‌نظر آید، ولی باید به این موضوع توجه کرد که اپل واچ سری 9 و اولترا 2 دارای تراشه بسیار قدرتمندتری نسبت به نسل‌های قبلی خود هستند. این دستگاه‌ها به چهار موتور عصبی برای یادگیری ماشینی مجهز شده‌اند که می‌توانند تا حد زیادی قابلیت Double Tap را مدیریت کنند.

طبق آنچه شرکت اپل ادعا کرده است، اپل واچ سری 9 و اولترا 2 در تشخیص حرکت ضربه انگشتان به یکدیگر به میزان۱۵ درصد دقت بیشتری دارد بنابراین کل فرایند انرژی بسیار کمتری مصرف خواهد کرد.

 

 

روش کار با قابلیت Double Tap اپل واچ

 

کار با قابلیت (Double Tap) دابل تپ اپل واچ

 

قبل از آ‌ن‌که به روش کار با قابلیت Double Tap پرداخته شود، باید علاوه بر به‌روزرسانی watchOS 10.1، آپدیت iOS 17.1 و برنامه Apple Watch را نیز روی گوشی خود نصب نمایید.

 

کار با قابلیت (Double Tap) دابل تپ اپل واچ

 

جهت استفاده از قابلیت جدید اپل واچ، باید از طریق اپلیکیشن Apple Watch و مسیر Gestures > Double Tap آن را طی کنید. و سپس بعد از  آن می‌توانید با به‌هم‌زدن انگشتان دست خود به یکدیگر کارهای زیر را انجام دهید:

  • پاسخ‌دادن یا قطع‌کردن تماس‌های صوتی
  • بازکردن Smart Stack و جستجو در ویجت‌های آن
  • توقف، ازسرگیری و پایان‌دادن به تایمر
  • توقف و ازسرگیری کرنومتر
  • نمایش پیام، جستجو در بین نوتیفیکیشن‌ها با چهار بار ضربه‌زدن انگشت‌ها، پاسخ‌دادن با کمک dictation و ارسال پیام
  • تعویق آلارم
  • گرفتن عکس از طریق برنامه دوربین آیفون
  • تغییر به نمای جدید Elevation در برنامه Compass
  • پخش و متوقف‌کردن موسیقی، پادکست و کتاب صوتی
  • شروع یا توقف یادآورهای تمرین

ویژگی Double Tap جهت انتخاب راحت‌تر اصلی‌ترین عملکرد اکثر برنامه‌ها و اعلان‌ها می‌باشد و کاربر در دو مورد می‌تواند عملکرد متفاوتی را انتخاب نماید؛ در Smart Stack می‌توان بین جابه‌جایی میان ویجت‌ها یا انتخاب اولین ویجت موجود و در فایل‌های صوتی می‌توان بین توقف یا ازسرگیری و پخش آهنگ بعدی گزینه مدنظر خود را انتخاب نمود. البته ممکن است در به‌روزرسانی‌های آینده شاهد ارائه عملکردهای بیشتر و بهتری از آن باشیم.

 

 

منبع: گیماتک

 

 

 
بیشتر بخوانید :
چگونگی مشاهده دستگاه‌های متصل به هات‌ اسپات گوشی اندروید

اشتراک گذاری:

One thought on “قابلیت Double Tap اپل واچ و روش استفاده از آن”
  1. چه تکنولوژی جالبی به اپل واچ اضافه شده
    واقعا اپل بهترین کمپانی تو زمینه تکنولوژیه هیچ شرکتی نمی تونه باهاش مقابله کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: