از استودیوهای مطرح بازی‌سازی به دلیل رواج اعتیاد به بازی‌ها شکایت شد

طبق یک دادخواست که در ۳۰ اکتبر ارائه شد، ادعا شده است که شرکت‌های مایکروسافت، اپیک گیمز، اکتیویژن بلیزارد، EA و سایرین از طرح‌ها، الگوریتم‌ها و بازاریابی حاوی ویژگی‌ها و فناوری‌های اعتیادآور استفاده می‌کنند که منجر به اعتیاد کاربران می‌شود.

طبق این ادعا، این طرح‌ها و «ویژگی‌های اعتیادآور» از جمع‌آوری داده‌های خردسالان، طرح‌های کسب درآمد سودجویانه و چرخه‌های بازخورد استفاده می‌کنند تا بازیکنان را بیشتر درگیر کنند.

کیسی دان، مادری که از طرف فرزندش شکایت کرده، گفت:

ما هرگز تصور نمی‌کردیم وقتی پسرمان بازی‌های ویدئویی را شروع کند، چنان معتاد شود که تحصیلاتش به شدت آسیب ببیند، علاقه‌اش به گذراندن وقت با دوستانش را از دست بدهد و سلامت جسمی و روانی‌اش به خطر بیفتد.

این شرکت‌های بازی‌های ویدئویی، کودکان را هدف قرار داده‌اند و از آن‌ها سوء استفاده کرده‌اند و سود خود را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند. به‌عنوان یک مادر، می‌دانستم که باید کاری انجام دهم تا اطمینان حاصل کنم که آن‌ها از تخریب رفاه و آینده فرزندانمان فرار نمی‌کنند.

قابل ذکر است که خانواده دان برای بازیابی پول، تغییر نحوه طراحی و ارائه بازی‌ها و «امکانات سلامت روانی اضافی برای خانواده‌هایی که در تلاش برای درمان کودکان خردسال معتاد به بازی هستند»، شکایت کرده‌اند.

وکیل خانواده تینا بولاک گفته است که او اعتقاد دارد، اعتیاد به بازی‌های ویدئویی جدی است و باید با آن رفتار مقابله کرد.

هنوز هیچ یک از متهمان نامبرده شده به این دادخواست واکنشی نشان نداده‌اند.

 

 

منبع: insider-gaming
 

 
بیشتر بخوانید :
عنوان Lords of the Fallen به سرویس گیم پس اضافه خواهد شد

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: