بازی GTA 3 اولین بازی فرانچایز جی تی ای بود که بهصورت سهبعدی عرضه شد و توانست صنعت بازیسازی را وارد فاز جدیدی کند.
اگر Grand Theft Auto 3 را از Rockstar بازی کرده باشید، ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا شخصیت اصلی داستان، کلاود، صامت است. او هرگز یک کلمه هم حرف نزد، فقط به طور جدی و بیصدا به وظیفه خود عمل و در شهر Liberty City هرج و مرج ایجاد میکرد و حتی در میانه نبرد نیز غر نمیزد یا با خودش زمزمه نمیکرد. اما دلیل این امر چه بود؟
اخیراً این موضوع توسط یک توسعهدهنده سابق استودیوهای Rockstar که یک وبلاگ را برای ارائه اطلاعات محرمانه راهاندازی کرده بود، مطرح شده است. این توسعهدهنده پس از افشای اطلاعات جالب توجه، وبلاگ خود را تعطیل کرده است، اما اخیراً در پاسخ به سوالی که در توییتر، دلیل سکوت کلاود در GTA 3 را تأیید کرد.
Obbe Vermeij از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۹ برای Rockstar North و روی بازیهایی مانند GTA 3، Vice City، San Andreas و GTA IV کار کرده است. او در موارد بسیاری از تصمیمات داخلی، اسرار قدیمی و داستانهای ناشناخته از زمان خود به عنوان طراح، توسعهدهنده و مدیر در یکی از پرکارترین استودیوهای Rockstar صحبت کرده است.
در یک پست توییتری، یک کاربر به سادگی پرسید که چرا دقیقاً کلود در GTA 3 سکوت کرده است و سخن نمیگوید و در کمال تعجب، Obbe Vermeij در پاسخ به این سوال نوشت:
«حداقل بخشی از آن بخاطر این بود که میبایست از هزینههای توسعه کم میکردیم. بخش صوتی خیلی پرهزینه بود.»
پسبنابرگفتههای این توسعهدهنده، مشخص شده است که دلیل سکوت شخصیت اصلی GTA 3، صرفه جویی در زمان و هزینه و جلوگیری از کار زیاد بخش صوتی بازی بوده است. شاید سالها بعد عجیب به نظر برسد که چیزی به مهمی صدای شخصیت اصلی را از دست بدهند، اما بسیاری از بازیها بدون هیچ دیالوگی برای شخصیت اصلی خود موفق ظاهر شدهاند که GTA 3 تنها یکی از آنهاست.
منبع: گیماتک
تولید محتوا کاری بسیار دشوار و زمانبر است. تیم ما برای جبران هزینهها و جهت پرداخت هزینه دستمزد تولیدکنندگان کانتنت نیاز به حمایت کاربران عزیز دارد. شما میتوانید جهت حمایت مالی از گیماتک از طریق لینک حامی باش ما به حمایت ریالی و یا ارزی سایت و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ بپردازید.