افشای ایده‌های نافرجام دنباله جومانجی با هنرنمایی رابین ویلیامز توسط نویسنده این اثر

قطعا قسمت اول فیلم جومانجی بهترین قسمت از این فرانچایز بوده است .فیلم ماجراجویی جومانجی (Jumanji) در سال ۱۹۹۵ با بازی رابین ویلیامز اکران شد و گرچه توانست به آمار و ارقام خوبی در فروش دست یابد اما تا سال ۲۰۱۷ احیا نشد. اکنون، کریس فن السبورگ افشا کرده است که استودیو در ابتدا قصد داشته این سری را در همان اواخر دهه ۹۰ ادامه دهد و دنباله‌ای را برای آن منتشر نماید.

فن السبورگ می‌گوید دنباله‌ی فیلم جومانجی در آن زمان برایش جذابیت خاصی نداشته و به همین خاطر تصمیم می‌گیرد تا در عوض ایده Zathura را توسعه دهد؛ اثری که دنباله معنوی جومانجی به شمار می‌رفت و در سال ۲۰۰۵ تبدیل به فیلم شد.

کتاب و فیلم‌‌های جومانجی حول یک بازی رومیزی/ویدیویی متمرکز هستند که شخصیت‌ها با وارد شدن به آن قدرت‌های مختلفی را دریافت می‌کنند و در ادامه هم باید یک‌سری مراحل و تهدیدات خطرناک را با موفقیت پشت سر بگذارند تا در نهایت بتوانند از جهان بازی خارج شوند. البته اولین فیلم جومانجی اینگونه است که جهان جومانجی به دنیای واقعی راه پیدا می‌کند.

فن السبورگ به SYFY WIRE گفته است که پس از اتمام داستان فیلم جومانجی در فرانسه آن‌ها قصد داشتند تا قصه را طوری پیش ببرند که بازی به واشنگتن دی‌سی بازگردد.

او گفت آن‌ها این ایده را داشتند که خودِ رئیس جمهور بازی را به ایالات متحده بازگرداند. طبق گفته خالق جومانجی، رئیس جمهور بعد از سفری به نرماندی، به فرزندانش قول می‌دهد تا یک سوغاتی از سفر برای آن‌ها بیاورد. و به‌این صورت او وارد یک مغازه عتیقه‌فروشی کوچک می‌شود و بازی تخته‌ای قدیمی جومانجی را پیدا می‌کند. او آن را برمی‌دارد و با خود به واشنگتن می‌برد  اینگونه داستان فیلم جومانجی ادامه می‌یابد .

ابتدا قرار بود تا قسمت بعدی جومانجی در کاخ سفید و سالن‌های کنگره جریان پیدا کند و سازندگان قصد داشتند گوریلی را به عنوان ادای احترامی به کینگ کونگ در این فیلم قرار دهند. در یک سکانس از فیلم هم قراربود این گوریل از بنای یادبود واشنگتن بالا رود.

کریس فن السبورگ می‌گوید آن‌ها دوست داشتند تا ایده‌های دیوانه‌واری را برای این فیلم پیاده کنند. این ایده‌ها به گونه‌ای بود که اصلا مناسب مخاطبان نوجوان با سنین پایین نبود. برای مثال در قسمتی از فیلم، حیوانات مختلف قرار بوده تا با یک هواپیما برخورد کنند و از وسط دو نیم شوند.

همچنین در این دنباله، شخصیت رابین ویلیامز به یک وزغ غول‌پیکر تبدیل می‌شد و باید تلاش می‌کرد تا دوباره جسم انسانی خود را بازیابی کند.

قسمت دوم و سوم فیلم جومانجی داستان بسیار ضعیف‌تری نسبت به قسمت اول روایت می‌کرد باوجود آنکه سعی شده بود نوع روایی داستان فیلم به‌روز تعریف شود اما این فیلم با جود حضور دوان جانسون (راک) نتوانست آنطور که باید موضوع قسمت اول فیلم را روایت کند و دنباله‌ مناسبی برای این فیلم باشد.

 

 

منبع: گیماتک
 

 
بیشتر بخوانید :
پوستر جدید سریال Mr. & Mrs. Smith منتشر شد

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: