حواشی هک جنجالی اسنپ فود

ساعاتی پیش خبر هک اسنپ فود در فضای مجازی انتشار یافت. یک گروه هکر امروز ادعا کرد که موفق به هک اسنپ شده است و به اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر دسترسی پیدا کرده است. این گروه هکر پیش از این تپسی را هک کرده بودند.

این‌گروه اعلام کرده است که قصد دارد این اطلاعات را در گروه تلگرامی خود بفروش برساند. این اطلاعات شامل ۲۰ میلیون کاربر شامل نام خانوادگی، پسورد،ایمیل، تلفن و… ،‌اطلاعات بیش از ۱۸۰ میلیون دستگاه شامل نوع دستگاه، توکن‌ها، پلتفرم،‌اطلاعات بیش از ۳۶۰ میلیون سفارش شامل آی‌پی سفارش دهنده، آدرس، تلفن، شهر، اطلاعات بیشتر از ۳۵ هزار پیک، اطلاعات بیش از ۶۰۰ هزار پرداخت و… می‌باشد.

طبق آنچه اعلام شده اسنپ فود تمامی مسئولیت این اتفاق را پذیرفته استو درحال حاضر با همکاری پلیس فتا درحال پیگیری و بررسی این حمله هکری است.

آنطور که اعلام شده این گروه قبل از مذاکره با شرکت اسنپ اقدام به فروش اطلاعات این شرکت کرده‌اند.

شرکت اسنپ‌فود همچنین اعلام کرده که حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار داده‌های کاربران، از طریق مذاکره با این گروه هکری، خواهد کرد.

اسنپ‌فود در بیانیه خود تاکید کرده که همه‌ی اطلاعات پرداخت بانکی کاربران، اعم از اطلاعات مربوط به کد امنیتی کارت (CCV)، رمز عبور و تاریخ انقضا، در امنیت کامل قرار دارد و این اطلاعات مطابق مقررات بانک مرکزی در هیچ یک از پلتفرم‌ها ذخیره نمی‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا از استقرار تیم فنی پلیس فتا در دفتر اسنپ‌فود به‌ جهت بررسی‌های فنی و تخصصی آنچه که در راستای افشای اطلاعات کاربران رخ داده است، خبر داد.

«سرهنگ رامین پاشایی»، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا، با تأکید بر اینکه اسنپ‌فود در سال جاری بارها مورد ارزیابی و بررسی‌های فنی قرار گرفته، اعلام کرد که در صورت مشاهده هرگونه سهل‌انگاری مدیران، پیگیری‌های قانونی و قضایی به مراجع بالا ارجاع داده خواهد شد.

سرهنگ پاشایی با توجه به اینکه اسنپ‌فود هم‌اکنون درحال ارائه خدمات به کاربران بی‌شماری است، تأکید کرد: «به‌محض کسب اطلاعات دقیق‌تر و مشخص‌شدن ابعاد جدید از دسترسی غیرمجاز و افشای اطلاعاتی که رخ داده است، اطلاع‌رسانی‌های لازم را ارائه خواهیم داد.»

با توجه به اینکه در تابستان سال جاری، این گروه هکری موفق به هک تپسی شده بود، پلیس فتا از رفع منبع آلودگی و خاطرجمعی مردم خبر داده بود. ولی نهایتا اطلاعات فاش شده از تپسی سرنوشت نامعلومی داشت.

سرهنگ پاشایی در واکنش به افشای اطلاعات کاربران تپسی گفته بود: «متأسفانه رعایت موارد ایمنی و حفظ اطلاعات کاربران در برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها جدی گرفته نمی‌شود و این قصور مسئولان و کارشناسان فنی منجر به خدشه‌‌دارشدن امنیت کاربران شده است.»

در سال جاری، کسب‌وکارهای متعددی در معرض خطر و حمله گروه‌های هکری قرار گرفته‌اند. درخصوص حملات پی‌درپی هکرها به شرکت‌های بزرگی ازجمله اسنپ، تپسی، شرکت‌های بیمه‌ای که اخیراً شاهد افشای اطلاعات کاربران و در خطر بودن امنیت میلیون‌ها کاربر آن‌ها بوده‌ایم، هیچ جزئیاتی از چگونگی افشای اطلاعات منتشر نشده است. تاکنون جزئیاتی از چگونگی افشای اطلاعات کاربران اسنپ‌فود منتشر نشده است و باید منتظر انتشار اخبار بیشتری در این‌باره باشیم.

 

 

منبع: گیماتک

 

 

 
بیشتر بخوانید :
بعد از رونالدو نوبت سم نیمار و بنزما می‌رسد

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: