قرار است ۶۷۰ نفر از کارمندان الکترونیک آرتز همزمان با جلوگیری از توسعه آثار ناموفق احتمالی این شرکت اخراج شوند. این تعداد نفر چیزی در حدود ۵ درصد کارمندان الکترونیک آرتز است.
بعداز تعدیل نیروها در سونی و اخراج ۹۰۰ نفر در پلی استیشن، اکنون نوبت به شرکت الکترونیک آرتز رسیده است. این شرکت طی بیانیهای از اخراج ۵ درصد از نیروهای کلی خود که معادل ۶۷۰ نفر میشود خبر داد.
اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتز در پیامی به کارکنان این شرکت اعلام کرده است که «این شرکت قصد دارد از توسعه یک آیپی آینده خود (که هنوز صاحب آن نشده است) جلوگیری کند؛ اثری که از منظر EA موفقیتآمیز نخواهد بود.» این شرکت در عوض روی IPهای کنونی، بازیهای ورزشی و چندنفره خود متمرکز خواهد شد.
ویلسون در این راستا اظهار داشت: «ما با درنظر داشتن نحوه عملکرد شرکت، اموال و داراییهای خود را بهبود میبخشیم تا بتوانیم از تجارت خود به بهترین شکل پشتیبانی کنیم. ما همچنین از توسعه بازیها و آیپیهای آینده که در نظرمان برای صنعت موفقیتآمیز نخواهند بود جلوگیری خواهیم کرد؛ چنین تصمیمی افزایش خلاقیت، نوآوری و سرعت توسعه در فرصتهای بزرگترمان را که شامل آیپیهای کنونی، ورزشی و آنلاین میشود در پی خواهد داشت تا بتوانیم سرگرمی مورد نظر بازیکنها را در اختیار آنها قرار دهیم.
ما نهایتا مشغول متمرکز کردن فعالیتهای متفاوت شرکت در راستای ارائه تجربیات عمیقتر برای بازیکنان و بخشهایی که در آن فرهنگ و طرفداران ویژهای شکل گرفته است هستیم.
ما همزمان با تصمیمگیری موارد یاد شده، تحت تأثیر قرار گرفتن حداکثر ۵ درصد از کل نیروی کاری خود را انتظار داریم. من متوجه ایجاد عدم اطمینان و شرایط سخت برای افرادی که با پشتکار و علاقه در شرکت ما فعالیتهای مهمی داشتهاند هستم.»
ویلسون مدعی است که فرصتهایی در اختیار تعدادی از کارمندان اخراجشده قرار داده خواهد شد تا بتوانند روی پروژههای متفاوت کار کنند، اما این موقعیت در اختیار تمامی نیروهای اخراجی قرار نخواهد گرفت. او در این مورد گفت:
«با اینکه موارد یاد شده شامل حال همهی تیمها نمیشود، این سختترین بخش تغییرات است. ما تمام گزینههای ممکن برای محدودتر کردن تأثیرات آن روی نیروهای خود را بررسی کردهایم. هدف اصلی ما قراردادن فرصتهای جایگزین برای اعضای مختلف تیم است تا بتوانند در بخشهای جدید و پروژههای دیگر فعالیت خود را آغاز کنند. ما در شرایطی که انجام چنین کاری ممکن نیست، از همکاران خود در کمال احترام و توجه پشتیبانی خواهیم کرد. صحبت کردن در مورد نتایج این تصمیمات آغاز شده است و تا سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.»
شرکت الکترونیک آرتز همزمان با اخراج نیروهای خود اعلام کرده است که استودیو Ridgeline Games را بهطور کامل تعطیل خواهد کرد؛ استودیویی که در سال ۲۰۲۱ تأسیس شد و قرار بود بخش داستانی بازی آینده Battlefield را توسعه دهد که توسعه آن به Criterion Games واگذار شده است.
پیشتر این شرکت لایسنس توسعه چند IP مانند Black Panther ،Iron Man و شوتر اول شخصی از دنیای جنگ ستارگان (که توسط استودیو Respawn Entertainment در دست ساخت بود) را بهدست آورده بود. اخیرا نیز اعلام شد که از میان بازیهای در دست ساخت الکترونیک آرتز توسعه بازی جنگ ستارگان اول شخص لغو شده است، اما روند ساخت دو بازی مرد آهنی و پلنگ سیاه از دنیای مارول بهخوبی در جریان است.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ شما میتوانید نظرات خود را ازطریق پایین همین صفحه به اشتراک بگذارید. و همچنین سایر اخبار در حوزه ویدئوگیم را از صفحه اصلی وبسایت گیماتک پیگیری کرده و بخوانید.
منبع: GamingBolt
تولید محتوا کاری بسیار دشوار و زمانبر است. تیم ما برای جبران هزینهها و جهت پرداخت هزینه دستمزد تولیدکنندگان کانتنت نیاز به حمایت کاربران عزیز دارد. شما میتوانید جهت حمایت مالی از گیماتک از طریق لینک حامی باش ما به حمایت ریالی و یا ارزی سایت و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ بپردازید.
2 thoughts on “۵ درصد از کارمندان الکترونیک آرتز اخراج خواهند شد”
[…] هرگز نسخه سوم تایتانفال نخواهد بود. گراب در راستای تعدیل نیروها در شرکت EA که استودیو ریسپاون را نیز تحت تأثیر قرار داد و موجب لغو […]
[…] بزرگترین توسعهدهندگان و ناشران صنعت بازی، دست به اخراجهای گستردهای زد و ۵ درصد از پرسنل خود را اخراج کرد که در نتیجه آن چند […]