10 بازی جدید و مورد انتظار سال 1403 که حتماً باید در این سال تجربه کنید

دراین مطلب از گیماتک قصد داریم 10 بازی مورد انتظار سال 1403 که حتماً باید تجربه کنید را با هم مرور کنیم و به بررسی جزئی آن‌ها بپردازیم. بازی‌هایی که در نسل نهم ارزش تجربه‌کردن را دارند و برخی از آن‌ها علاوه بر کنسول برای پلتفرم PC نیز عرضه شده‌اند و یا حتی برای کنسول‌های نسل هشتمی!

اگر علاقه دارید با بازی‌های مورد انتظار سال 1403 بیشتر آشنایی شوید، البته فرقی هم نمی‌کند که یک پی‌سی گیمر هستید یا صاحب یک کنسول تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین و مورد انتظارترین بازی‌های سال 1403 را بشناسید.

Helldivers 2

1 – بازی Helldivers 2

نخست اول بازی «هل‌دایورز» یک بازی چند نفره‌ی آنلاین سخت بود که در آن به همراه دوستان خود به کشتن هیولاهای مختلف مشغول می‌شدید و از گشت و گذار در محیط آن لذت می‌بردید. انتخاب درست سلاح‌ها و مهارت‌ها و استفاده‌ی دقیق و به‌جا از آن‌ها لازمه‌ی پیشرفت در بازی بود و پس از اینکه در بازی مهارت کسب می‌کردید، هل‌دایورز به یکی از لذت‌بخش‌ترین بازی‌های اکشن چند نفره تبدیل می‌شد.

بازی 2 Helldivers  با بودجه‌ی بسیار بیشتری نسبت به نسخه اول ساخته شد و این بار به جای دوربین ایزومتریک و مدل‌های ساده‌ی شخصیت‌ها، با یک دوربین سوم شخص و محیط‌ها و دشمنان بزرگتر و باکیفیت‌تر روبرو هستیم، همچنین باید بگویم که گیم‌پلی بازی از هرنظر گسترش پیدا کرده است و همین باعث شده تا آن را در فهرست بزرگترین و مهم‌ترین بازی‌های سال 1403 قرار دهیم.

بازی هل‌درایورز 2 یک بازی اکشن سوم شخص است که توسط استودیوی Arrowhead Game Studios توسعه یافته است. هم‌اکنون این بازی برای کاربران پلی استیشن 5 و همچنین کامپیوتر قابل تجربه است.

Tomb Raider I-III Remastered

2 – بازی Tomb Raider I-III Remastered

بازی‌های کلاسیک Tomb Raider در قالب یک بسته‌ی بازسازی شده، روی کنسول‌ها عرضه شدند. البته که این بازسازی‌ها چیز زیادی از نسخه‌های اصلی را تغییر نداده‌اند و حال و هوا و طراحی‌های بصری نسخه‌های اصلی توم ریدر را حفظ کردند. بایان وجود باید گفت کیفیت تصویر و گرافیک بازی تا حد زیادی بهبود بخشیده شده است اما نه به گونه‌ای که با بازی‌های امروزی برابرای کند. بسته‌ی Tomb Raider I-III Remastered بازی‌ها را با وضوح تصویر بالاتر، کیفیت بافت بیشتر و کنترل راحت‌تر اجرا می‌کند و همین نکته‌ مهم درباره‌ی این بسته، حفظ نسخه‌های اصلی سه‌گانه‌ی اصلی توم ریدر روی پلتفرم‌های مدرن است.

این بازی اکشن ماجراجویانه با دوربین سوم شخص خود یکی از بهترین ریمسترهایی است که در سال 1403 برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری و نینتندو سوییچ عرضه شده است. که حال وهوای نوستالژی دوران گذشته را زنده می‌کند. این بازی توسط شرکت‌های Aspyr و Crystal Dynamics ساخته شدند.

Little Nightmares III

3 – بازی Little Nightmares III

قرار است ادامه بازی Little Nightmares به‌زودی عرضه شود. اما اینبار نه خبری از سازندگان اصلی است و نه قصه و شخصیت‌های دو قسمت اول را در بازی می‌بینیم. بازی Little Nightmares III «کابوس‌های کوچک ۳» دو شخصیت اصلی جدید دارد که هر کدام مهارت‌های خاص خود را دارند و در حل معماها باید از هر دو کمک بگیرید.

از قابلیت‌های بازی، مانند نسخه‌های قبلی مجموعه، امکان تجربه‌ی آن به صورت دو نفره است؛ طوری که کنترل هر شخصیت را یک بازیکن برعهده می‌گیرد. از نظر روند هم همان ساختار سکوبازی معمایی نسخه‌های پیشین در Little Nightmares III تکرار شده است و انتظار گیم‌پلی جدیدی از آن نمی‌رود. این محصول استودیو Supermassive Games قرار است برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری، نینتندو سوییچ و همچنین کامپیوتر عرضه شود. این نسخه هم قرار است روند موفق دو نسخه قبلی را تکرار کند.

Senua’s Saga II: Hellblade

4 – بازی Senua’s Saga II: Hellblade

اولین نخست بازی Hellblade یک تجربه‌ی مستقل بود. این بازی با بودجه‌ای نسبتا کوچک و با هدف به تصوی کشیدن چالش‌های یک بیمار روانی ساخته شد. اکنون استودیوی بازی‌سازی نینجا تئوری که به بخشی از شرکت مایکروسافت تبدیل شده است قسمت جدیدی از این اثر را با نام رسمی Senua’s Saga: Hellblade II «هل‌بلید ۲» توسعه داده است.

این اثر استودیو Ninja Theory برای پلتفر‌های ایکس باکس سریز و کامپیوتر در دسترس است و کاربران این پلتفرم‌ها می‌توانند از تجربه یک بازی با گرافیک سینماتیک لذت ببرند. البته هل‌بلید 2 خالی از ایراد نیست اما با وجود ایراداتش به عنوان یک بازی با گرافیک نسل نهمی خود همه گیمرها را به وجد می‌آورد. پیشنهاد می‌کنم مطلب نقد و بررسی Senua’s Saga: Hellblade II را بخوانید تا با زوایای مختلف بازی آشنا شوید.

Silent Hill 2

5 – بازی Silent Hill 2

ریمیک سایلنت هیل ۲ بیشتر شبیه به یک بازنگری بر عنوان سایلنت هیل ۲ است. این جاست که متوجه می‌شویم چرا نباید به یک اثر کلاسیک دست زد، چون ثانیه به ثانیه‌ی آنچه از بازسازی سایلنت هیل ۲ دیده‌ایم، نه‌تنها روح نسخه‌ی اصلی را تداعی نمی‌کند، بلکه بیشتر شبیه به یک نسخه‌ی فکاهی از تجربه‌ی بزرگی در حد و اندازه‌ی سایلنت هیل ۲ می‌ماند.

میان‌پرده‌هایی که حس و حال بازی اصلی را تغییر داده‌اند، دوربین آزاد و روی شانه‌ای که حس خفقان دوربین ثابت و قاب‌های عالی سایلنت هیل ۲ را ندارد و طراحی‌هایی که به کارگردانی هنری نسخه‌ی اصلی لطمه زده‌اند، قرار نیست به جمعیت جدیدی از مخاطبان از چرایی اهمیت بالای سایلنت هیل ۲ بگوید.

با این حال کارگردان بازی و استودیوی توسعه دهنده آن کونامی را مسئول بازاریابی و تبلیغات بازی می‌دانند. آن‌ها می‌گویند بازی اصلی با تریلری که از این اثر منتشر شده کاملاً متفاوت خواهد بود و بازیکنان از آن رضایت کامل خواهند داشت.

قرار است به‌زودی استودیوی Bloober Team این بازی اکشن سوم شخص ترسناک را برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری و کامپیوتر منتشر کند.

Stellar Blade

6 – بازی Stellar Blade

بازی Stellar Blade سااخته استودیو ShiftUp که به‌صورت انحصاری باری کنسول نسل نهمی سونی یعنی پلی استیشن 5 منتشر شده است یک شاهکار بی‌نظیر برای گیمرها و کاربران کنسول PS5 است. استلاربلید یک اکشن سوم شخص است که در آن کنترل شخصیتی به نام «Eve» به‌دست بازیکن سپرده می‌شود.

از نظر روند، بازی یک سیستم مبارزه بایونتا-طور دارد که به جاخالی دادن پاداش می‌دهد و بخش‌هایی از گیم‌پلی به سکوبازی سپری می‌شود. به غیر از مبارزات جذاب، از نظر گرافیک و انیمیشن هم بازی در رده‌ی بالایی قرار گرفته است. این بازی انحصاری کنسول پلی استیشن 5 قطعاً یکی از بهترین بازی‌هایی است که در سال 1403 برای این کنسول منتشر شده است.

Prince of Persia: The Lost Crown

7 – بازی Prince of Persia: The Lost Crown

بالاخره یوبیسافت بعد از سال‌ها به سراغ بازی شاهزاده ایرانی رفت. اما این بار سبکی جدید برای این بازی در نظر گرفت. بازی «شاهزاده‌ی ایرانی: تاج گمشده» ادغامی از اکشن و مبارزات با غول آخرها و سکوبازی دوبعدی را در خود جای داده است و با اینکه شاید از نظر بصری چندان چنگی به دل نزند، نمی‌توانیم این نکته را انکار کرد که تجربه‌ای سرگرم‌کننده و هیجان انگیز است. اما دوست داشتیم بازگشت شاهزاده‌ی پارسی باشکوه‌تر صورت می‌گرفت. با این حال، بدیهی است که بازگشت شاهزاده پارسی به هر نحوی که باشد طرفداران این فرانچایز را ذوق زده می‌کند.

از نکات برجسته بازی Prince of Persia: The Lost Crown دوبله فارسی خوب آن است که برخلاف بازی اساسین کرید میراژ که آن هم ساخته یوبیسافت است از یک دوبله و صداگذاری بسیار خوب و منطقی بهره می‌برد که لذت تجربه بازی را دوچندان می‌کند.

با این وجود، همانطور که گفته شد، احتمالاً همه ما دوست داشتیم که شاهزاده ایرانی را با همان سبک وسیاق قدیم و پارکورهای فوق‌العاده با چاشنی مبارزات نفس گیر تجربه کنیم. اما تصمیم یوبیسافت برای این فرانچایز چیز دیگری بود. هم‌اکنون این بازی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری، نینتندو سوییچ و کامپیوتر در دسترس قرار دارد.

 

The Last of Us Part II Remastered

8 – بازی The Last of Us Part II Remastered

شاهکاری که استودیو ناتی داگ «Naughty Dog» خلق کرد آنقدر خوب بود که از نسل هفتم به نسل نهم منتقل شد. بازی The Last of US یک اثر هنری با داستانی تاثیر گذار بود که موفقیت آن باعث ساخت ادامه بازی و یک سریال تلویزیونی از آن شد. حال این بازی اکشن ماجراجویی با چاشنی ترس و بقا یکی از انحصاری‌های کنسول پلی استیشن، یکی از عناوینی است که هر گیمری باید آن را تجربه کند.

شاید لست آو آس ۲ به خوبی نسخه اول بازی نباشد، اما آنقدر خوب است که بتوان آن جزو یکی از بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن به حساب آورد.

Tekken 8

9 – بازی Tekken 8

شاید به جرات بتوان گفت که تکن 8 یک شاهکار فایتینگ بی‌نظیر است. شاید اگر بگوییم بعد از سال‌ها این عنوان از رقبای خود یعنی مورتال کمبت و استریت فایتر پیشی گرفته است، بی‌جا نگفته باشیم. باندای نامکو ضمن حفظ اساس گیم‌پلی اصلی تکن ۷ که بعد از سال‌ها آپدیت به بهترین نسخه‌ی گیم‌پلی تکن رسیده بود، چند مکانیک و سیستم جدید هم به این گیم‌پلی اضافه کرده تا بازی حتی سریع‌تر و تهاجمی‌تر شود.

تمام شخصیت‌های تکن ۸ از ابتدا و بالاترین سطح کیفیت برای کنسول‌های نسل جدید طراحی شده‌اند و بازی گرافیکی شگفت‌انگیز دارد. مجموعه‌ای از حالت‌های مختلف مثل حالت داستانی سینمایی، حالت قصه‌ی آرکید، حالت‌های آرکید قدیمی و گوست مود و شخصی‌سازی هم تکن ۸ را به کامل‌ترین شماره‌ی سری تبدیل کرده‌اند.

این بازی مبارزه‌ای استودیو Bandai Namco هم‌اکنو بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سریز و کامپیوتر قابل تجربه است و شما می‌توانید از تجربه آن لذت ببرید.

Alone in the Dark

10 – بازی Alone in the Dark

بعد از گذشت سال‌ها THQ Nordic و Pieces Interactive به سراغ ساخت بازی جدیدی از مجموعه  Alone in the Dark رفتند. بازی Alone in the Dark که یک بازنگری بر اولین قسمت این مجموعه بازی‌هاست، چندان خوب عمل نکرده است.

در نسخه جدید بازی تنها در تاریکی، بازی شما را در نقش یک کارآگاه قرار می‌دهد که در جست‌وجوی یک نفر به عمارتی می‌روند و در آن جا با هیولاهای مختلف درگیر می‌شوند. نسخه جدید بازی دوربین ثابت سری تنها در تاریکی را با یک دوربین سوم شخص روی شانه مثل رزیدنت اویل‌های جدید جایگزین کرده است. این بازی ماجراجویی، اکشن، ترسناک با وجود بهبودهای گرافیکی حس و حال نسخه‌های قدیمی را به شما نمی‌دهد و به آن اندازه جذاب نیست. اما با این وجود تجربه آن برای طرفداران این سری بازی، هم خالی از لطف نخواهد بود.

بازی Alone in the Dark هم‌اکنون بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سریز و کامپیوتر قابل تجربه است.

کلام پایانی

سعی کریدم در این مطلب بهترین بازی‌های معرفی شده در سال 1403 را به شما عزیزان معرفی کنیم. البته شاید خیلی از بازی‌های معرفی شده آنقدرها هم خوب نباشند اما قطعاً ارزش تجربه کردن را دارند. در این مطلب بازی‌هایی که حتماً باید در این سال تجربه کنیدرا به شما معرفی کردیم. توجه داشته این مطلب به‌صورت ماهانه به‌روزرسانی خواهد شد و بازی‌های جدیدی به این فهرست اضافه می‌شوند. جهت پیگیری اخبار دنیای ویدئوگیم حتما به صفحه اصلی وب‌سایت سر بزنید و کانال تلگرام و پیج اینستاگرام گیماتک را دنبال کنید.

 

منبع: گیماتک

 

 

 

اشتراک گذاری:

2 thoughts on “10 بازی جدید و مورد انتظار سال 1403 که حتماً باید در این سال تجربه کنید”
  1. بازی alone in the dark اصلا قشنگ نبود و به نظرم اصلا بازی خوبی نیست اگه میخاد برید نسخه های کلاسیکو تجربه کنید

  2. هلبلید بازی خیلی خوبی بود هیف که بازی در این سطح برای پلی استیشن نیومده تا حالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: