5 لپ‌تاپ مناسب برای کارهای مهندسی در سال 1403

احتمالاً شم هم قصد خرید یک لپ تاپ برای انجام کارهای خود را دارید، اما شاید گیج شده باشید که با وجو تنوع در مدل‌ها و برند‌ها به سراغ چه لپ تاپی بروید. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ برای کارهای مهندسی می‌گردید به مقاله خوبی مراجعه کرده‌اید. چراکه در این مطلب قصد داریم 5 لپ‌تاپ متناسب برای کارهای مهندسی در سال 1403 را به شما معرفی کنیم. با گیماتک همراه باشید.

لپ تاپ‌های مهندسی و لپ تاپ‌های دانشجویی به لپ تاپ‌هایی گفته می‌شوند که بر اساس نیاز مردم بر دسته ای از لپ‌تاپ‌ها گذاشته شده‌اند. هنگامی که از لپ تاپ مهندسی صحبت می‌کنیم منظور بهترین لپ‌تاپ برای مهندسین یک رشته خاص نیست؛ بلکه اغلب به لپ‌تاپ‌هایی که قدرت پردازشی مناسب و وزن سبکی دارند و همچنین ظاهر شیک و مهندسی دارند لپ تاپ مهندسی گفته می‌شود.

لپ‌تاپ‌های مهندسی در اصل دسته‌بندی لپ‌تاپ‌ها و الترابوک‌هایی است که لپ‌تاپ خانگی یا گیمینگ به حساب نمی‌آیند. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید یک لپ‌تاپ مناسب دارید و می‌خواهید قیمت‌ها و مشخصات لپ‌تاپ‌ها را بررسی کنید به صفحه اصلی سایت سر بزنید.

شرکت‌هایی که لپ‌تاپ مهندسی تولید می‌کنند

اگر در اینترنت لپ تاپ مهندسی یا همان “Engineer Laptop” را جستجو کنید، با سایت‌هایی روبرو خواهید شد که در حال ارائه لپ‌تاپ هایی برای مهندسین هستند. اما باید بگوییم در اصل هیچ شرکتی لپ‌تاپی تحت عنوان لپ‌تاپ مهندسی تولید نمی‌کند و آنچه که شما در این دسته بندی می‌بینید لپ‌تاپ‌هایی هستند که متناسب بانیاز مهندسین طراحی شده‌اند و به فروش می‌رسند.

ویژگی‌های یک لپ تاپ مهندسی خوب

یک لپ تاپ مهندسی خوب وزن کمی دارد. وزن کم این لپ‌تاپ‌ها برای حمل راحت آن‌ها نکته بسیار مهمی است. همچنین این لپ‌تاپ‌ها از قدرت پردازشی مناسبی برخوردارند، به شکلی که از پردازنده و کارت گرافیک‌های ضعیف استفاده نمی‌کنند، صفحه نمایش با کیفیتی دارد و از امکانات خاصی برخوردار هستند. اغلب لپ‌تاپ‌های مهندسی به صفحه نمایش با قابلیت چرخش 360 درجه مجهز هستند. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در هر حالتی صفحه نمایش خود را قرار بدهید و هیچ مشکلی از بابت زاویه صفحه نمایش لپ تاپ نداشته باشید.

اصولاً اینکه برنامه‌های مختلف به روانی بر روی لپ‌تاپ شما اجرا شود به پردازنده لپ‌تاپ‌ها بستگی دارد. شاید بخواهید از برنامه Matlab برای محاسبات ریاضی استفاده کنید و یا بخواهید از نرم افزار Maya برای طراحی سه بعدی استفاده نمایید. همه این‌ها به پردازنده سیستم شما یا هما CPU مربوط است. پردازنده‌هایی که با پسوند H عرضه می‌شوند به معنای High Processor یا پردازش بالا هستند و از قدرت بیشتری نسبت به دیگر پردازنده ها برخوردارند.

همچنین تعداد هسته CPU، نسل خود CPU، فرکانس کاری، حافظه کش، توان مصرفی و…. از عوامل مهم در قدرت پردازنده و در نهایت قدرت لپ‌تاپ مهندسی هستند. بنابراین باید به قدرت پردازنده لپ‌تاپ مورد نظر خود دقت کنید. همچنین در اکثر لپ‌تاپ‌های مهندسی نیازی به کارت گرافیک قدرتمند وجود ندارد با این وجود کارت گرافیک‌هایی همانند MX450 یا VEGA 10 در لپ‌تاپ‌های مهندسی قرار داده شده است. اگر که کارت گرافیک نیز برای شما مهم است، بنابراین باید به لپ تاپ های گیمینگ فکر کنید.

اما کارت‌های گرافیک نیز بسیار مهم هستند. به‌صورت کلی کارت گرافیک بعد از CPU از مهم ترین قطعات کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها به حساب می‌آیند. در بسیاری از لپ تاپ‌های مهندسی به دلیل کم نگه داشتن وزن و زیبا نگه داشتن ظاهر دستگاه، از کارت گرافیک‌های On Board استفاده می‌شود. این مدل کارت‌های گرافیک در اصل به صورت قطعه فیزیکی وجود ندارند و در قلب CPU جای گرفته‌اند.

قطعاً زمانی که لپ‌تاپ مهندسی شما یک کارت گرافیک همانند Nvidia GeForce MX450 داشته باشد بسیار بهتر از زمانی است که لپ تاپ شما یک کارت گرافیک مجتمع ضعیف در یک پردازنده Core i3 داشته باشد. اگر که شما با نرم افزار های گرافیکی نیز سر و کار داشته باشید هم که دیگر این موضوع بسیار بسیار بیشتر احساس می‌شود.

اگر به سرعت در کپی کردن اطلاعات یا بازخخوانی آنها نیاز دارید حافظه‌های SSD دقیقا برای شما طراحی شده‌اند. این حافظه‌ها برعکس هارد دیسک‌های قدیمی از سرعت فوق‌العاده بیشتری برخوردار هستند. فناوری و ساختار آنها نیز کاملا با هارد دیسک‌های قدیمی که بر روی یک دیسک عملیات خواندن و نوشتن را انجام  می‌دادند متفاوت است.

نکته مهم دیگر که باید به آن توجه ویژه داشت این است که اگر شما از برنامه‌های گرافیکی استفاده می‌کنید در طی رندر گیری از برنامه ای گرافیکی همانند Adobe After Effects از کارت گرافیک قدرتمندی بهره‌مند باشید اما خروجی خود را بر روی یک هارد HDD بگیرید کاملا متوجه سرعت پایین‌تر رندر گیری نسبت به رندر گرفتن بر روی حافظه SSD خواهید شد. بنابراین داشتن یک SSD بسیار نکته مهمی است.

نکته مهم و حائز اهمیت در لپ‌تاپ‌ها میزان شارژدهی و باتری آن‌ها است. باتری در لپ‌تاپ ها نکته بسیار مهمی است. امروزه بسته به سخت‌افزار لپ‌تاپ از شارژر‌ها و آداپتورهای مختلفی برای شارژ کردن لپ تاپ استفاده می‌شود. همچنین برای افزایش رضایت کاربران شرکت‌ها فناوری‌های مختلفی مانند Rapid Charge را برای شارژ سریع تر لپ‌تاپ‌ها ارائه کرده‌اند.

نکته مهمی که بر روی میزان شارژ لپ‌تاپ‌ها بسیار تاثیرگذار است، صفحه نمایش لپ‌تاپ‌ها است. امروزه شما باید لپ تاپی با رزولوشن صفحه نمایش 1080p یا بیشتر تهیه نمایید. به‌این‌نکته نیز توجه نمایید که فناوری 4K روز به روز در دنیا رشد کرده است و امروزه اکثر یوتیوبر‌هاویدئوهای خود را با رزولوشن 4K منتشر می‌کنند.

اگر شما لپ تاپ مهندسی بخرید که از نرخ رفرش بالاتر از 60 هرتز برخوردار باشد شاید بتوانید در بسیاری از نرم‌افزارها از آن استفاده از موثرتر نمایید. به‌خصوص اگر اهل بازی کردن باشید.

اگر بخواهیم لپ‌تاپ مهندسی را خیلی ساده توضیح دهیم باید بگوییم؛ لپ‌تاپ‌های مهندسی لپ تاپ‌هایی هستند که در میان لپ‌تاپ‌های خانگی و گیمینگ قرار دارند. ما‌برای راحتی هر‌چه‌بیشتر شما مخاطبین عزیز راهنمای خرید های خوبی نیز تدارک دیده ایم که می‌توانید آنها را نیز ببینید، در ادامه معرفی 5 لپ‌تاپ مناسب برای کارهای مهندسی در سال 1403 با ما همراه باشید.


بهترین لپ تاپ مهندسی بازار تا ۳۰ میلیون

لپ‌تاپ ایسر Aspire 3 A315-59G-56SJ

لپ‌تاپ Acer مدل Aspire 3 A315-59G-56SJ

قطعاً انتخاب ارزان‌ترین لپ‌تاپ مهندسی کار چندان ساده‌ای نیست، اما همیشه می‌توان از بین لپ‌تاپ‌های برند ایسر، مدلی با ارزش خرید بالا پیدا کنید.

لپ‌تاپ Aspire 3 A315-59G-56SJ، لپ‌تاپی مجهز به پردازنده نسل ۱۲ اینتل است (Core i5 مدل ۱۲۳۵U) که علاوه بر داشتن ۱۶ گیگابایت رم، از گرافیک مجزای MX550 انویدیا نیز بهره می‌برد. شاید این گرافیک توانایی رقابت با مدل‌های سری GTX و RTX را نداشته باشد، اما حداقل یک پله بالاتر از لپ‌تاپ‌های بدون گرافیک اختصاصی قرار می‌گیرد. وزن لپ‌تاپ مهندسی و اقتصادی ایسر، ۱٫۷ کیلوگرم است و همین موضوع این لپ‌تاپ را به گزینه‌ای مناسب برای جابه‌جایی و حمل و نقل تبدیل کرده است.


بهترین لپ تاپ مهندسی بازار تا ۴۰ میلیون

لپ‌تاپ اچ‌پی Victus 15 FA1093DX

لپ‌تاپ مهندسی HP مدل  Victus 15 FA1093DX

لپ‌تاپ مدل Victus 15 FA1093DX از سری ویکتوس اچ‌پی با پردازنده Core i5-13420H اینتل و ۳۲ گیگابایت رم، گزینه‌ای بسیار عالی برای انتخاب به عنوان بهترین لپ تاپ مهندسی بازار است. همچنین باید گفت استفاده از گرافیک RTX3050 انویدیا با چهار گیگابایت حافظه، نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی با نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتز، دیگر مشخصه‌های کلیدی این لپ‌تاپ می‌باشد. اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که احساس می‌کنید در آینده به رم بیشتر از ۳۲ گیگابایت یا فضای ذخیره‌سازی بیشتر نیاز پیدا می‌کنید، امکان ارتقای رم و همچنین SSD هم برایتان فراهم شده است.

البته باید بگویم که قیمت این لپ‌تاپ با توجه به حجم حافظ و پردازنده در بازار چیزی در حدود 35 میلیون تا 45 میلیون تومان متغیر است. بنابراین برای خرید بهتر باید با توجه به نیازتان به دنبال خرید این لپ‌تاپ مهندسی بروید.


بهترین لپ تاپ مهندسی بازار تا ۶۰ میلیون

لپ‌تاپ ایسوس K3605VU-N1124

لپ‌تاپ ایسوس K3605VU-N1124

از بین انبوه مدل‌هایی که با با پردازنده گرافیکی RTX4050 انویدیا با شش گیگابایت حافظه در بازار به فروش می‌رسند، لپ‌تاپ مدل K3605VU از سری ویووبوک Asus بهترین گزینه به نظر می‌آیدد. این لپ‌تاپ به پردازنده Core i7-13700H مجهز شده است و از یک ترابایت SSD و ۱۶ گیگابایت رم هم بهره می‌برد.

لپ‌تاپ مدل K3605VU از سری سری Vivobook با وجود مشخصات سخت‌افزاری عالی، تنها ‍۱٫۸ کیلوگرم وزن دارد. تکمیل‌کننده فهرست چشمگیر مشخصات K3605VU هم صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی FHD آن است.

ویووبوک K3605VU برای مدیریت بهتر دما، به تکنولوژی IceCool مجهز است.

این لپ تاپ از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند که می‌تواند در ۳۰ دقیقه باتری را از کاملا خالی تا ۵۰ درصد شارژ کند. بدنه با استاندارد نظامی 810H، سنسور اثر انگشت و باتری با ظرفیت ۷۰ وات ساعت را هم به لیست مشخصات این لپ‌تاپ فوق‌العاده اضافه کنید.


بهترین لپ تاپ مهندسی بازار تا ۸۰ میلیون

لپ‌تاپ لنوو Legion Pro 5i

لپ‌تاپ لنوو Legion Pro 5i

لپ‌تاپ ، Legion Pro 5i لپ‌تاپی با نمایشگر ۱۶ اینچی با وضوح WQXGA و نرخ به‌روزرسانی ۱۶۵ هرتز که از پردازنده 13700HX از سری Core i7 اینتل بهره می‌برد. این مدل به ۱۶ گیگابایت رم مجهز شده است و یک ترابایت SSD نیز به عنوان فضای ذخیره‌سازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گرافیک اختصاصی RTX4060 با ۸ گیگابایت حافظه برای Legion Pro 5 در نظر گرفته شده است و به لطف استفاده از تکنولوژی ColdFront 5.0، حتی در فشار سنگین هم با افزایش شدید دما روبه‌رو نمی‌شود.

 

 فهرستی که مشاهده کردید شامل همه لپ‌تاپ‌های موجود در بازار نیست و بی‌شک می‌توان در هر بازه قیمتی، مدل‌های دیگری را نیز پیدا کنید که با توجه به نوع کاربری می‌توانند جایگزین مدل‌های معرفی‌شده باشند. همچنین نوسان قیمت‌ها ممکن است در تاریخ‌های مختلف باعث ایجاد تغییر در قیمت‌هایی که در این مطلب اعلام شده است شوند.

امیدواریم معرفی لپ تاپ های فوق برای شما مفید بوده باشد و بتوانید خرید خوبی را انجام دهید. لطفاً نظرات خود را دراین مورد از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. همچنین اگر سوالی در مورد خرید لپ تاپ‌های معرفی شده دارید می‌توانید از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: گیماتک

 

 

 
بیشتر بخوانید :
معرفی بهترین لپ تاپ‌های مخصوص بازی [تیر ماه 1403]

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: