معرفی 12 فیلم کمدی ایرانی که حتما باید ببینید

فیلم‌های ایرانی به‌خصوص در ژانر کمدی یکی از بهترین فیلم‌ها برای سرگرمی گروه‌های سنی مختلف هستند که می‌توانند برای چند ساعت مخاطب خود را سرگرم کنند. در مطلب معرفی 12 فیلم کمدی ایرانی قصد داریم تا بهترین فیلم‌های ژانر کمدی و خنده‌دار ایرانی را به شما معرفی کنیم. همراه گیماتک باشید.


رضا عطاران، امیر جعفری، سروش جمشیدی، آزاده صمدی و مهران احمدی در فیلم کمدی ایرانی زیر نظر

فیلم زیر نظر

فیلم زیر نظر به کارگردانی مجید صالحی و محصول سال ۱۳۹۷ است. در فیلم زیر نظر بازیگرانی همچون رضا عطااران، مهران احمدی، امیر جعفری، سروش جمشیدی، آزاده صمدی، امیر نوری، سیاوش چراغی پور، عباس جمشیدی فر، شیما نیک‌پور، ریما رامین فر و بسیاری از بازیگران دیگر حضور دارند.

زیر نظر اولین فیلم سینمایی به کارگردانی مجید صالحی است. این فیلم به تهیه کنندگی محمد شایسته و نویسندگی ابوالفضل کاهانی تولید شده است.

داستان فیلم زیر نظر در مورد گرفتاری محسن با بازی رضا عطاران و امید با بازی امیر جعفری است. فیلم از جایی آغاز می‌شود که محسن مشغول خرید است و سپس به خانه بازمی‌گردد حالا در شبی عجیب و طولانی مشکلاتی به‌وجود می‌آید که حسابیس محسن را آشفته می‌کند. محسن بعد از خرید به خانه بازمی‌گردد و متوجه می‌شود مبلی که امید روی آن نشسته‌، سوراخ شده است.

محسن امید را مقصر می‌داند، مهشید( با بازی ریما رامین فر) همسر محسن است که امید این مبل را به عنوان کادو و برای خوشحال کردن او خریده و او در حال برگشت بدون برنامه‌ریزی قبلی از سفر شمال است. محسن و امید تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکل را حل کنند اما مشکل بزرگتری برای آنها پیش می‌آید. یکی از ساکنان ساختمان که پیر زنی است به صورت مشکوکی مرده‌ است و پلیس به دنبال فیلم دوربین‌های مداربسته است. جالب اینجاست که محسن آخرین نفری بوده که وارد خانه آن پیرزن شده است. و…


فیلم 4 انگشت

فیلم چهار انگشت

فیلم کمدی چهار انگشت به کارگردانی و نویسندگی حامد محمدی محصول ۱۳۹۷ است. در این فیلم بازیگرانی همچون امیر جعفری، مونا فرجاد و جواد عزتی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم چهار انگشت داستان مردی را روایت می‌کند که داماد یکی از مقامات حکومتی است. او که قبلاً در تایلند یک زن را به صیغه خود درآورده است، تصمیم می‌گیرد به کمک مدیر برنامه‌های خود نادر ایستاده به بهانه سفر به مکه راهی تایلند شود حالا او در آنجا با مشکلات جدیدی روبرو می‌شود. از طرفی نیز همسر و خانواده او نباید بفهمند که او به تایلند آمده است.


فیلم اکسیدان

فیلم اکسیدان

فیلم سینمایی اکسیدان محصول سال 1395 ساخته حامد محمدی است. محمدی همچنین وظیفه نویسندگی این را فیلم را نیز برعهده داشته است. در فیلم اکسیدان بازیگرانی از جمله امیر جعفری، جواد عرتی، لیندا کیانی، شقایق دهقان، شبنم مقدمی، علیرضا استادی و بسیاری دیگر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم درباره اصلان (جواد عزتی) است. نگار (لیندا کیانی) که نامزد اوست، بدون اجازه او غیرقانونی به خارج از کشور سفر می‌کند و در آنجا دچار مشکلاتی می‌شود. اکنون اصلان به دنبال راهی برای رفتن به اروپا است تا بتواند نامزدش را برگرداند و در این راه مجبور می‌شود کارهای عجیبی انجام دهد.

فیلم سینمایی اکسیدان به دلیل شوخی با کلیسا و کشیش‌ها و پرداختن به موضوع ترنس‌ها و همجنس‌گرایان دچار حواشی‌هایی شده بود که باعث شد عده‌ای از نمایندگان از اکران این فیلم گله‌مند شوند.


فیلم مصادره

فیلم مصادره

مصادره اولین فیلم مهران احمدی به عنوان کارگردان و با نویسندگی علی فرقانی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی محصول سال ۱۳۹۶ است. رضاعطاران، هومن سیدی، میرطاهر مظلومی، بابک حمیدیان، هادی کاظمی، مهران احمدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم مصادره از دههٔ ۱۳۵۰ آغاز می‌شود و داستان یک کارمند ساواک به نام اسماعیل یارجانلو (رضا عطاران) را روایت می‌کند که با یک زن آمریکایی ازدواج کرده و در بهبوه انقلاب صاحب فرزندی می‌شود. او که کارمند اداره ساواک است با خرید بلیت بخت‌آزمایی برندهٔ اعانهٔ ملی می‌شود. یارجانلو با پولی که برنده شده، ۵۰۰۰ متر زمین در عباس‌آباد خریداری می‌کند و به خاطر انقلاب و ترسی که دارد مجبور به خروج از کشور و فرار می‌شود. او وکالت زمین را به دوستش جلال خاوندی (بابک حمیدیان) داده است و حالا در آمریکا قصد فروش زمین‌های خود را دارد که….

فیلم مصادره رویاتگر تفاوت فرهنگ‌های غربی و شرقی است و سعی دارد با نگاهی طنز این تفاوت‌ها را بازگویی کند.


رضا عطاران و نیکی کریمی فیلم سینمایی آقای هفت رنگ

فیلم آقای هفت رنگ

فیلم سینمایی، آقای هفت رنگ فیلمی به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی محصول سال ۱۳۸۷ است. این فیلم در واقع برداشت و کپی از فیلم سازش با بازی بهروز وثوقی و محصول سال 1353 است.

در این فیلم بازیگرانی همچون رضا عطاران، نیکی کریمی، افسانه بایگان، محسن قاضی مرادی، حسن پور شیرازی و مریم امیرجلالی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم سینمایی آقای هفت رنگ درمورد دزدی است که به طور اتفاقی و در جریان یکی از سرقت‌های خود به دومین ازدواج پنهانی یکی از مسئولان شورای محل پی برده است. این وقوع اتفاقی تصمیم‌گیری‌های آینده‌ای را برای او رقم می‌زند. آقای دزد تصمیم می‌گیرد از این موقعیت به نفع خود استفده کند، و این امر به وقوع یک سری اتفاقات جالب و پرماجرا منجر می‌شود. دیدن این فیلم را به طرداران فیلم‌های کمدی ایرانی به شدت توصیه می‌کنیم.

آقای هفت رنگ شاید در ظاهر یک کپی از فیلم فارسی سازش باشد، اما به جرات می‌توان گفت این کپی، کپی باارزشی است که باتوجه به شرایط فیلم در زمان خودش و برای مخاطبان آن دوره ساخته شده است.


محمدرضا گلزار و مهناز افشار در فیلم آتش بس

آتش بس

دهه‌ی ۸۰، اوج فیلم‌های سینمایی ایرانی و همچنین موفقیت زوج رضا گلزار و مهناز افشار بود. این دو زوج هنری خوبی ساخته بودند و تقریبا همه از دیدن این دو نفر در کنار هم، در فیلم‌های کمدی رمانتیک لذت می‌بردند. فیلم آتش بس که سال ۱۳۸۴ در سینماها اکران شده است نیز به طور خاصی گل کرد و حسابی توجه همه را جلب کرد.

این فیلم درباره زوجی لجباز اما در عین حال عاشق به نام‌های سایه و یوسف است که براساس لج و لجبازی‌هایی که داشتند، کم کم عشقشان نسبت به هم تیره‌و‌تار می‌شود و کار به جایی می‌رسد که این دو نفر، تصمیم می‌گیرند از کمک یک تراپیست برای حل مشکل خود استفاده کنند. به کمک روانشناسی که آتیلا پسیانی نقش او را ایفا کرده است، شاهد صحنه‌های مختلف زندگی این زوج هستیم و می‌بینیم که رابطه آن‌ها از کجا به کجا رسید و کم کم چه کارهایی برای بهتر شدن رابطه خود انجام می‌دهند.


فیلم سینمایی کمدی-عاشقانه زندگی شیرین یک فیلم کمدی ایرانی با هنرنمایی جواد رضویان و رضا شفیعی جم است

فیلم زندگی شیرین

فیلم سینمایی زندگی شیرین فیلمی کمدی-عاشقانه به کارگردانی قدرت‌الله صلح‌میرزایی محصول سال ۱۳۸۷ است. در این فیلم موفق دهه هشتاد، بازیگرانی چون سید جواد رضویان، افسانه پاکرو، علی صادقی، بهاره افشاری، بهنوش بختیاری، رضا شفیعی جم ،یوسف صیادی و احمد پورمخبر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم زندگی شیرین در مورد امیر محجوبی (جواد رضویان) هنرپیشه محبوب سینما و خواننده مشهور است که قصد دارد با دخترخاله‌اش، هستی (افسانه پاکرو) ازدواج کند. اما پدر هستی، حاج نایب (رضا شفیعی‌جم) که فردی بسیار متعصب، مذهبی و سنتی است علاقه‌ای به ازدواج دخترش با یک هنرپیشه و خواننده را ندارد و تنها در صورتی با ازدواج امیر و هستی موافقت می‌کند که امیر شغلش را عوض کند. هستی و امیر تلاش می‌کنند تا نظر حاج نایب را عوض کنند. در همین حین جلیل برادر دوقلوی امیر که با پدرش زندگی می‌کرده است، بعد از گذشت از سالها از خارج از کشور بازمی‌گردد و اقدام به دزدین امیر و جا زدن خودش به جای او می‌کند که…


فیلم دلداده

فیلم سینمایی دلداده

در ادامه موفقیت‌های فیلم‌های کمدی ایرانی در دهه هشتاد نوبت به فیلم دلداده به کارگردانی قدرت‌الله صلح‌میرزایی و نویسندگی علیرضا محمودی و صلح‌میرزایی و تهیه‌کنندگی سید کمال‌الدین طباطبایی رسید. این فیلم محصول سال 1387 و با بازی بازیگرانی همچون مجید صالحی، جواد رضویان، اکبر عبدی، سحر زکریا، الهام حمیدی، یوسف صیادی، احمد پور مخبر، امیر نوری، محمد امیری‌مهر، پروین میکده، پروین ملکی، مهران رجبی و نعمیه نظام دوست یکی از فیلم‌های فوق‌العاده زیبای دهه هشتاد است.

داستان فیلم دلداده در مورد دختری (با بازی الهام حمیدی) است که بعد از سالها اقامت در خارج از کشور به ایران بازگشته و قصد ازدواج دارد. در این میان مجید صالحی و جواد رضویان نقش کلیدی در ماجراهایی که برای این دختر در ایران رقم ‌می‌خورند را دارند.


فیلم سینمایی اخراجی‌ها

فیلم سینمایی اخراجی‌ها

اخراجی‌ها فیلمی کمدی و جنگی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی مسعود ده‌نمکی محصول ۱۳۸۵ است. فیلم اخراجی‌ها پرفروش‌ترین فیلم در سال ۱۳۸۶ شد. از جمله بازیگران فیلم اخراجی‌ها می‌توان به کامبیز دیرباز، سید جواهد هاشمی، اکبر عبدی، محمدرضا شریفی نیا، ارژنگ امیر فضلی، امین حیایی، سپند امیر سلیمانی، لیلا بلوکات، ساغر عزیزی، نیوشا ضیغمی، کمند امیر سلیمانی، مینا جعفر زاده، نگار فروزنده، مازیار زارع، شهره (مازیار) لرستانی، سیروس کهوری‌نژاد، محمود مقامی، علی دهکردی و… اشاره کرد.

داستان فیلم اخراجی ها در مورد مجید از اراذل جنوب تهران است که عاشق دختر پیر مرد عارفی به‌نام میرزا می‌شود. میرزا شرط ازدواج مجید و دخترش را سر به راه شدن او می‌داند. مجید تصمیم می‌گیرد برای اثبات سر به راه شدنش به جبهه برود که بقیه دوستانش نیز همراه او می‌شوند.

برای حضور آنها در جبهه، مخالفت‌هایی وجود دارد اما با ضمانت میرزا و یکی دیگر از رزمنده‌ها آنها به پادگان آموزشی می‌روند. هدف هر کدام از افراد گروه برای رفتن به جبهه به نوبه خود بامزه و با توجه به زمانی که فیلم داستان خودش را روایت می‌کند عجیب به‌نظرمی‌رسد.


فیلم سینمایی آخرین مجرد

فیلم سینمایی آخرین مجرد

فیلم سینمایی آخرین مجرد به کارگردانی و نویسندگی محمدرضا فاضلی محصول سال 1388 است. در این فیلم مجید صالحی، زیبا بروفه، علی صادقی، مهران رجبی، حمید لولایی، امیر نوری و مریم امیرجلالی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم آخرین مجرد در باره ولی قره چوله (مجید صالحی) است که بارها به خواستگاری رفته و جواب رد شنیده است. او به صورت اتفاقی با اتومبیل خانم جوانی تصادف می‌کند و درگیر ماجراهایی پیچیده و جالبی می‌شود.


فیلم سینمایی فسیل

فیلم سینمایی فسیل به کارگردانی کریم امینی، نویسندگی حمزه صالحی و تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان محصول سال 1399 است. در فیلم فسیل بازیگرانی همچون بهرام افشاری، هادی کاظمی، ایمان صفا و الناز حبیبی به افای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم فسیل در باره سه دوست، اسماعیل (بهرام افشاری)، سعید (هادی کاظمی) و صفا (ایمان صفا) است که پیش از انقلاب ایران با یکدیگر یک گروه موسیقی‌ به نام بلک داگز را تشکیل داده‌اند برای کسب شهرت تلاش می‌کنند. اسماعیل (ملقب به اسی) دنبال اجرا جلوی شاه است؛ اما صفا گرایش چپ دارد و با سرودن ترانه‌های اعتراضی سعی می‌کند محبوبیتی بین مردم کسب کند؛ ولی باعث می‌شود که اعضای گروه به زندان بیفتند.

اسی که در راه رفتن به قصر شاه است طی تصادفی به کما می‌رود و ۱۰ سال بعد به هوش می‌آید. او متوجه می‌شود که حکومت شاه رفته و جمهوری اسلامی سر کار آمده است. همچنین متوجه می‌شود نامزدش فرنگیس (الناز حبیبی) ازدواج کرده و سعید نیز با خواهرش ازدواج کرده و عضو کمیته شده و صفا به سازمان مجاهدین خلق ایران پیوسته است. اکنون او به عنوان یک ضد انقلاب و مفسد جامعه مورد اتهام اطلاعات قرار گرفته است.

اسماعیل به سراغ فرنگیس می‌رود و متوجه می‌شود که او طلاق گرفته است، پس از او خواستگاری می‌کند تا با او ازدواج می‌کند. بعد از شنیدن جواب مثبت از فرنگیس، در شب عروسی اسی، بین صفا و سعید که در دو گروه مقابل هم قرار دارند، درگیری صورت می‌گیرد و به سبب آن باز هم اسی به کما می‌رود و در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به هوش می‌آید.


فیلم سینمایی دختر شیرینی فروش یکی از 11 فیلم کمدی ایرانی برتر سال 1380 است

دختر شیرینی فروش

فیلم سینمایی دختر شیرینی‌فروش فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ایرج طهماسب، محصول ۱۳۸۰ است. که بازیگرانی همچون ایرج طهماسب، حمید جبلی، فاطمه معتمد آریا، ثریا قاسمی، سعید پیر دوست، یوسف تیموری، محسن قاضی مرادی و سعید نورالهی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم دختر شیرینی فروش درباره پسر و دختر دو خانواده (با بازی اریج طهماسب و فاطمه معتمد آریا) است که قصد ازدواج دارند ولی ۲۰ سال است به‌دلیل دخالت خانواده‌هایشان موفّق به این کار نشده‌اند، تا اینکه زمان آن می‌رسد که آقای داماد فکری بکند و او تصمیم می‌گیرد که ….


امیدواریم از تماشای فیلم‌های معرفی شده در مطلب معرفی 12 فیلم کمدی ایرانی لذت ببرید و فیلم‌های معرفی شده ایرانی را دوست داشته باشید. همچنین توجه داشته باشید که این مطلب از سایت به صورت ماهانه به‌روزرسانی خواهد شد و فیلم‌های جدیدی نیز به آن اضافه می‌گردد.

جهت اطلاع از سایر فیلم‌های ایرانی و خارجی و همچنین دانلود فیلم‌ها می‌توانید به کانال تلگرام گیماتک و پیج اینستاگرام گیماتک بپیوندید و ما را در شبکه‌های اجتماعی نیز دنبال نمایید.

 

منبع: گیماتک

 

 

 
بیشتر بخوانید :
Frozen 4 در دست ساخت قرار گرفت

اشتراک گذاری:

3 thoughts on “معرفی 12 فیلم کمدی ایرانی که حتما باید ببینید”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: