بهترین بازی‌های دنباله‌دار برروی پلتفرم‌های مختلف که باید تجربه کنید

زمانی که یک بازی ویدئویی روی پلتفرم‌های مختلف به موفقیست می‌رسد، سازندگان با ساخت دنباله برای آن سعی می‌کنند تا موفقیت تجاری خود را دنبال کنند. این موضوع در صنعت ویدئوگیم کاملاً طبیعی است. با گیماتک همراه باشید تا در ادامه این مطلب به معرفی بهترین بازی‌های دنباله‌دار (سه‌گانه) بپردازیم. بازی‌هایی که احتمالاً تعدادی از آن‌ها را تجربه کرده‌اید و برخی دیگر را نه. پیشنهاد می‌کنیم به سراغ تمامی بازی‌های سه‌گانه معرفی شده در این مطلب بروید.

لیستی از بهترین بازی‌های دنباله‌دار

در این مطلب به بررسی و معرفی بازی‌های زیر خواهیم پرداخت، لازم به ذکر است که لیست بهترین بازی‌های دنباله‌دار به‌صورت هفتگی و ماهیانه به‌روزرسانی خواهد شد.

  • Sonic The Hedgehog
  • Super Mario Bros
  • Crash Bandicoot 
  • Tomb Raider
  • God of War
  • Dead Space
  • Batman Arkham
  • Gears of War
  • Max Payne
  • Dark Souls
  • Mass Effect
  • Halo Reclaimer Saga
  • Resident Evil

 

بازی Sonic The Hedgehog

بازی Sonic The Hedgehog d;d hc بهترین بازی‌های دنباله‌دار

بی‌شک مهم‌ترین آثار سری سونیک خارپشت بین تمامی عناوین مجموعه ، سه نسخه اول (همراه با Sonic & Knuckles) هستند که سه‌گانه‌ای محشر برای طرفداران و گیمرها رقم زدند. خارپشت آبی سگا که به عنوان رقیب اصلی سری ماریو شناخته می‌شود. دنیای سونیک سرعت بسیار بالا و طراحی مراحل پیچیده‌ای دارد که هنوز هم بعد از این همه سال تجربه‌ای ناب برای دوست‌دارانش را رقم می‌زند.


بازی Super Mario Bros

بازی Super Mario Bros

یکی از بازی‌هخای تاثیرگذار و مهم صنعت ویدئوگیم سه‌گانه سوپر ماریو برادرز است که اواسط دهه ۸۰ میلادی روی کنسول نینتندو NES عرضه شدند و خیلی زود تبدیل به محبوب‌ترین آثار دوره خود شدند. اگر بگوییم سوپر ماریو داستان صنعت ویدیوگیم را بازنویسی کرده است و زمینه‌ساز پیشرفت عظیم آن شده بی‌راه نگفته‌ایم.

عنوان سوپر ماریو برادرز ۳ بعد از انتشار زمینه ساخت کنسول سوپر نینتندو را فراهم کرد و تاثیر فوق‌العاده‌ای هم بر عناوین پلتفرمینگ دوبعدی گذاشت. به هرحال این ماریو و سونیک بودند که تاثیرات مهمی در ابتدای پا گرفتن صنعت ویدئوگیم به شکل امروزی داشتند.


بازی Crash Bandicoot 

بازی Crash Bandicoot 

شخصیت کرش، کاراکتری بود که سونی برای رقابت با سونیک و ماریو خلق کرد و البته موفق هم شد. اولین نسخه از مجموعه کرش بندیکوت رقیبی جدی برای سوپر ماریو ۶۴ بود، اثری که پلتفرمینگ چالش برانگیز و جهان‌سازی بی‌نظیری داشت.

دنباله‌های بازی اول یعنی نسخه‌های Cortex Strikes Back و Warped مکانیک‌های جدید و باس‌فایت‌های چالش‌برانگیزتری ارائه کردند اما هسته اصلی بازی بدون تغییر باقی ماند. کرش بندیکوت یک نماد برای هواداران پلی استیشن ۱ در اواسط دهه ۹۰ میلادی است و تجربه سه‌گانه محبوب آن در قالب ریمستر شاهکار N. Sane Trilogy گزینه‌ای فوق‌العاده محسوب می‌شود.

شاید به جرات بتوان گفت هنوز هم تجربه نسخه‌های کلاسیک این بازی بسیار لذت بخش است، بخصوص اگر جز آن دسته از گیمرهای قدیمی باشید که ساعت‌ها با دوستان خود در کلوب‌ها سرگرم تجربه این بازی فوق‌العاده بودید.


بازی Tomb Raider

بازی Tomb Raider

لارا کرافت شخصیت اصلی سری بازی‌های Tomb Raider، شخصیتی است که اواسط دهه ۹۰ میلادی پروتاگونیست‌های زن را در بازی‌های ویدیویی بین بازیکنان جا انداخت. او منبع الهام بسیاری از بازی‌های امروزی از جمله بازی محبوب Unchrted محصول انحصاری پلی استیشن است. لار کرافت دختری جوان، قدرتمند، منعطفز و بسیار باهوش است که بدون هیچ ترسی دور دنیا را می‌گردد و مشغول جستجوی خرابه‌های باستانی است تا به اشیای جادویی برسد.

جهان‌هایی که سه‌گانه اول توم ریدر به بازیکنان ارائه می‌دادند، هنوز هم پر از جزئیات جالب و قابل توجهی است که برای زمانه خودشان فوق‌العاده بودند. بعدها کریستال داینامیکس ساخت یک سه‌گانه مدرن از سری را کلید زد که مورد توجه گیمرها قرار گرفت.


بازی God of War

بازی God of War یکی از بهترین بازی‌های دنباله‌دار است

بی‌شک کریتوس شخصیت اصلی سری بازی‌های خدای جنگ، یکی از مهم‌ترین کارکترهای دنیای ویدئوگیم است. امروزه بسیاری از طرفداران سری گاد آو وار، کریتوس را با ظاهری آرام‌تر و در دنیای اساطیری نورس می‌شناسند، اما قبل از دو اثر آخر این مجموعه، سری God of War پر از لحظات سینماتیک متفاوت، مبارزات خونین و خشن و البته شخصیت‌پردازی شاهکار بود که میراثی عظیم در کنسول‌های پلی استیشن 2 و پلی استیشن 3 به جا گذاشت.

کریتوس از نسخه اول تا سوم با دشمنان بی‌شمار و عظیمی در دنیای اساطیری یونان جنگیده است و مقیاس اکشن در بازی‌های ژانر خود را کاملاً متحول کرد. بی‌دلیل نیست که سری بازی‌های God of War یکی از بهترین مجموعه بازی‌های اکشن ماجراجویی تاریخ به حساب می‌آید. سری که آنقدر به محبوبیت رسید که حتی نسخه موبایلی برای آن عرضه شد.


سه‌گانه Dead Space Trilogy

سه‌گانه Dead Space Trilogy

بی‌شک عنوان Dead Space و آیزاک کلارک، پروتاگونیست آن یکی از نمادین‌ترین عناوین ترسناک دنیای بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آیند.

در زمان عرضه اولین نسخه این سه‌گانه، بازیکنان منتظر اثری بودند که ژانر اکشن ترسناک سوم شخص را تحت تاثیر خودش قرار بدهد، کاری که عنوان Dead Space و دنباله‌هایش به خوبی انجام دادند. این عناوین در خود جوی به شدت عمیق و ترسناک دارند که با داستان عملی تخیلی فوق‌العاده جذاب همراه هستند، قصه‌هایی شامل توطئه‌های میان ستاره‌ای و دسیسه‌های سیاسی. هرچند که قرار بود Dead Space نسخه چهارمی هم داشته باشد، اما شرکت EA این بازی را کنسل کرد و دد اسپیس تبدیل به یک سه‌گانه به یادماندنی شد.


بازی Batman Arkham Trilogy

بازی سه‌گانه Batman Arkham Trilogy

سه‌گانه آرکام از استودیو راکستدی، مبارزات مجذوب کننده و منعطف همراه با مخفی‌کاری خلاقانه و بسیاری از المان‌های دیگر را در خود جای داده است که باعث شده تا سه‌گانه Batman Arkham سطح آثار اقتباسی از کمیک در صنعت ویدیوگیم را بسیار بالا ببرد.

گیم‌پلی و داستان بازی‌ها هر دو درک عمیقی از انعطاف‌پذیری بتمن در شرایط مختلف را نشان می‌دهند و تاثیر بسزایی روی مخاطبان خود می‌گذارند. این اثر تاثیرات مستقیمی روی بازی‌های ابرقهرمانی گذاشته است و منبع الهامی برای عناوین کمیک‌بوکی موفقی مثل مارولز اسپایدرمن شده است که به نوعی رقیبی نیز برای این بازی محسوب می‌شود.


بازی Gears of War

بازی Gears of War

کمپانی مایکروسافت به جز سری محبوب هیلو، مالک یک فرانچایز علمی تخیلی دیگر نیز هست که جزو محبوب‌ترین مجموعه بازی‌های ژانر خودش محسوب می‌شود.

سری Gears of War یکی از بهترین انحصاری‌های مایکروسافت بوده که ژانر اکشن ترسناک علمی تخیلی را به سمت وسویی دیگری برده است. سه نسخه اول این فرانچایز که تمرکزشان روی مارکوس فینیکس پروتاگونیست محبوب مجموعه است، جدا از گیم‌پلی بسیار قوی، داستانی عمیق و گیرا نیز روایت می‌کنند.

عملکرد این سه‌گانه به خصوص در بخش مبارزات آن، به‌قدری عالی بوده است که سازندگانش همین فرمول را تا الان بدون هیچگونه تغییر ادامه دادند. به تازگی شرکت مایکروسافت با معرفی بازی E-Day اعلام کرده است که قرار است تا یک پیش‌درآمد برای این سه‌گانه تولید و تقدیم طرفداران مجموعه گردد.


سری بازی‌های Max Payne

سری بازی‌های Max Payne

مکس پین، اثر محبوب استودیو رمدی، نقطه شروعی بر آثار اکشن سینماتیک صنعت ویدیوگیم محسوب می‌شود، اثری که با مکانیزم Bullet Time صحنه‌های اسلوموشن هیجان‌انگیزی را به ارمغان آورد و تاثیرات مثبتی در بازی‌های امروزی گذاشت.

برای ساخت Max Payne به شکلی واضح از فیلم ماتریکس الهام‌ گرفته شده است و شاید اولین اثری نباشد که از مکانیک بولت تایم در صنعت بازی استفاده کرده است، اما به دلیل اصلی محبوبیت فراگیر آن بین طرفداران تبدیل شد.

هر سه عنوان این مجموعه هنوز هم تجربه‌ای جذاب برای بازیکنان به حساب می‌آیند، آثاری که گیم‌پلی هیجان‌انگیز و داستانی مملو از احساسات عمیق دارند. هرچندکه بسیاری از طرفداران نسبت به نسخه سومی که راکستار آن را ساخت، بر خلاف دونسخه قبلی که توسط رمدی توسعه یافته بودند، انتقاد کردند، اما نمی‌شود این بازی را جزو عناوین بد دانست.


سری بازی‌های Dark Souls

سری بازی‌های Dark Souls

سری دارک سولز هم مانند خیلی دیگر از آثار لیست در صنعت ویدیوگیم تاثیرشگفت‌انگیزی داشته است. شاید بزرگ‌ترین نشانه آن متولد شدن ژانر سولزلایک در صنعت ویدئوگیم باشد. هر کدام از آثار مجموعه دارک سولز مبارزاتی خشن و سریع، جهان‌سازی عمیق و البته قابلیت شخصی‌سازی مجذوب‌ کننده‌ای دارند که تفاوت خود را از همان اول با بقیه ژانرها و عناوین به گیمرها نشان می‌دهند.

استودیو فرام سافتور با سری Dark Souls طرفداران زیادی را مجذوب خود کرده است و با الدن رینگ کاری کرد تا این ژانر به اوج محبوبیت خود برسد. این استودیو ثابت کرد که بازی‌های به شدت سخت می‌توانند بسیار محبوب و پرطرفدار شوند.


سری بازی Mass Effect

بازی Mass Effect یکی از بهترین بازی‌های دنباله‌دار

استودیو بایوور با عرضه Mass Effect کیفیت روایت داستان را در زمان خودش به اوج رسانده بود. داستان‌های شخصی هر یک از کاراکترها در سری بازی‌های مس افکت به اندازه جنگ ما با دشمنان شکست‌ناپذیر برای نجات کهکشان حائز اهمیت هستند.

داستان پیچیده بازی‌ها هم لایق احترام هستند چون ما را با پیچش‌های بسیار غیرمنتظره و خاص روبرو می‌کنند. البته لازم باید گفت که روایت نسخه اندرومدا نیز جدا از این سه‌گانه است و باید این اتفاق را به فال نیک گرفت.


سری بازی‌های Halo Reclaimer Saga

سری بازی‌های Halo Reclaimer Saga

سه بازی اول سری Halo که با عنوان Reclaimer Saga نیز شناخته می‌شوند، جزو تاثیرگذارترین مجموعه‌های تاریخ ایکس باکس محسوب می‌شوند؛ به گونه‌ای که نسخه‌های بعدی آنان هم نتوانستند نزدیک آثار پیشین خودشان بشوند.

عنوان Halo: Combat Evolved باعث شد ایکس باکس بین گیمرها محبوب شود. این شوتر اول شخص جاه‌طلبانه دشمنانی با هوش مصنوعی حیرت‌انگیز، محیط‌هایی مهیج و طراحی صدای شگفت‌انگیزی داشت و در زمان خود یک بازی کامل محسوب می‌شد. هیلو ۲ و Halo 3 نیز مانند نسخه اول بازی همین مسیر را طی کردند و از آن زمان تا کنون این مجموعه نتوانسته به اوج شکوه خود بازگردد و طرفدارانش را نا امید کرده است.


سری بازی‌های Resident Evil

بازی Resident Evil یکی از بهترین بازی‌های دنباله‌دار

شرکت کپکام به کمک شینجی میکامی توانست سبک تازه‌ای در بازی‌های ترس و بقا را شکل دهد و زامبی‌ها را دوباره با ژانر ترس برجسته کند!

نخستین نسخه از سری بازی‌های رزیدنت اویل در سال 1996 برای کنسول‌های پلی استیشن 1 و سگا ساترن منتشر شد و به سرعت توانست به محبوبیت بالایی دست یابد. سه نسخه اول این بازی بسیار محبوب بود و انتشار نسخه چهارم آن توانست انقلاب دیگری در صنعت ویدئوگیم به پا کند.

سری بازی‌های Resident Evil نام آشنایی برای طرفداران بازی‌های ترسناک بر روی پلتفرم‌های مختلف است. این سری بازی بزرگ دید بازیکنان را نسبت به ژانر ترس و بقا تغییر خواهد داد. باوجود انتشار نسخه‌های ریمیک و جدید مجموعه بازی رزیدنت اویل پیشنهاد می‌کنیم حتماً بهسراغ مجموعه‌های کلاسیک و قدیمی‌تر این بازی بروید.


امیدواریم اگر بازی‌های معرفی شده در لیست را تجربه کرده‌اید از تجربه مجدد آن‌ها لذت ببرید و اگر تا به حال به سراغ آن‌ها نرفته‌اید حتماً آن‌ها را تهیه کرده و بازی کنید. در مطلب معرفی بهترین بازی‌های دنباله‌دار سعی براین بوده است تا بهترین بازی‌های دنباله‌دار بر روی کنسول‌ها و پلتفرم‌های گوناگون به شما معرفی شود.

توجه داشته باشید که مطلب معرفی بهترین بازی‌های دنباله‌دار به‌صورت ماهانه به‌روزرسانی خواهد شد و بازی‌های جدیدی به آن اضافه خواهد شد تا شما از تجربه آن‌ها در فصل تابستان و تعطیلات خود لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با بازی‌های بیشتر و پیگیری اخبار مربوط به بازی‌ها صفحه اول سایت را دنبال نمایید.

 

منبع: گیماتک

 

 

 
بیشتر بخوانید :
بازی Exodus معرفی شد

اشتراک گذاری:

One thought on “بهترین بازی‌های دنباله‌دار برروی پلتفرم‌های مختلف که باید تجربه کنید”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: