آموزش اتصال با DNS به شبکه ایکس باکس

در حال حاضر اتصال به شبکه ایکس باکس با وجود تحریم‌ها یکی از دغدغه‌های کاربران علاقه‌مند به ایکس باکس در ایران است. در این مطلب از گیماتک قصد داریم نحوه استفاده از DNS بر روی شبکه ایکس باکس لایو را توضیح دهیم.

چند سالی می‌شود که شرکت مایکروسافت کاربران ایرانی را برای استفاده از ایکس باکس تحریم کرده است. ازاین‌رو کاربران برای استفاده از بازی‌های آنلاین خود بر روی Xbox، باید از برنامه تغییر آی‌پی یا همان DNS ها استفاده کنند. برنامه تغییر آی‌پی یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای دور زدن تحریک‌ها و استفاده از شبکه لایو ایکس باکس است، اما نیاز به پیش نیازهایی دارد که شاید تمامی کاربران به آن‌ها دسترس نداشته باشند. ازاین‌ جهت در این مطلب از راهنمای گیماتک تصمیم گرفتیم به‌‌سراغ نحوه تنظیم کردن DNS در کنسول و همچنین آی‌پی‌های فعال و کاربردی برای استفاده از این روش برویم. در ادامه همراه گیماتک باشید.

با روش گفته شده شما قادر خواهید بود تا ارور Service Unavailable را روی ایکس باکس سری اس و ایکس رفع کنید: (You appear to be in a region where this service is not available. (0x80a40401

انتخاب گزینه تنظیمات از منوی ایکس باکس

آموزش نحوه ست کردن DNS بر روی کنسول ایکس باکس

ابتدا کنسول خود را روشن کنید. سپس دکمه هوم کنترلر خود را نگه دارید. در این مرحله گزینه تنظیمات را انتخاب کرده و وارد بخش تنظیمات کنسول خود شوید. بخش تنظیمات درواقع زیر مجموعه همان چرخ‌دنده‌ای است که با نگه داشتن دکمه هوم ایکس باکس، در Quick Menu آن را مشاهده خواهید کرد.

منوی تنظیمات پیشرفته شبکه در ایکس باکس

در ادامه وارد بخش شبکه (Network) خواهید شد. حال گزینه Advanced Settings را انتخاب نمایید. در این بخش، مطابق تصویر بالا قسمت تنظیمات DNS را مشاهده می‌کنید. وارد این قسمت شوید و گزینه Manual را انتخاب کنید. جدا از تنظیمات مربوط‌به DNS، تنظیمات دیگری هم در این منو قرار گرفته است. شما در تنظیمات IP، می‌توانید آی‌پی‌های مختلفی را انتخاب نمایید و Alternate MAC address مربوط‌به تنظیمات و ریست کردن آدرس MAC کنسول ایکس باکس و آخرین گزینه‌ هم تغییراتی را روی پورت‌های استفاده شده در شبکه کنسول شما اعمال می‌کند.

شما برای وارد کردن DNS، نیازی ندارید که به سراغ سایر بخش‌ها بروید و تنها، با انتخاب DNS Settings، و سپس گزینه Manual می‌توانید وارد تنظیمات دستی این بخش شده و دی‌ان‌اس‌های مربوطه را وارد نمایید.

ورود DNS در ایکس باکس

در صفحه‌ای که باز می‌شود، ابتدا باید یک DNS اولیه (Primary DNS) و یک DNS ثانویه (Secondary DNS) را وارد کنید. DNS های فعال و کاربری برای اعمال در این دو بخش ذکر شده، پس از این آموزش برای شما قرار گرفته است. اکنون بعد از اینکه DNS اولیه و سپس، دی‌ان‌اس ثانویه را وارد کردید، دکمه B را فشار دهید تا به صفحه Advanced Settings باز گردید.

حالا سیستم شبکه ایکس باکس به‌صورت خودکار شروع به چک کردن تنظیمات خواهد کرد. اگر آی‌پی‌های وارد شده هیچ‌ مشکلی نداشته باشند و در اتصال به شبکه اختلالی ایجاد نشود، به سرورهای ایکس باکس متصل خواهید شد و به‌راحتی می‌توانید به تجربه‌ی آنلاین بازی‌های خود بپردازید. فراموش نکنید که بعد از وارد کردن دی‌ان‌اس اولیه، صفحه به‌صورت خودکار فیلد وارد کردن دی‌ان‌اس ثانویه را نمایش می‌دهد و نیازی نیست که دکمه خاصی را بفشارید.

معرفی بهترین DNS های رایگان برای استفاده روی شبکه ایکس باکس لایو

از زمان قطع دسترسی کاربران، DNS های مختلفی ارائه شده است، اما پیدا کردن یکی از آن‌ها که بهترین عملکرد را ارائه دهد، کار بسیار دشواری است. ازاین‌رو در زیر DNSهایی که هم‌اکنون فعال هستند، برای شما قرار داده شده است. البته اینکه یک DNS برای شما کار کند یا نه، در وهله اول به شرکت سرویس دهنده اینترنت هم بستگی دارد.

بااین‌وجود، اگر DNSهای زیر روی ایکس باکس شما کار نمی‌کند، بهترین راه‌حل این است که آن‌ها را روی مودم خودت تنظیم نمایید. البته توجه داشته باشید که نحوه تنظیم دی‌ان‌اس  ها روی مودم، برای هر برندی متفاوت می‌باشد. یک راه دیگر هم این است که از DNS های پولی و مخصوص برای رفع تحریم استفاده کنید. که طبیعتا گزینه بهتری برای شما خواهند بود.

DNS توضیحات
  • اولیه: 10.202.10.10
  • ثانویه 10.202.10.11
دی ان اس رادار برای بازی کردن و دانلود
  • اولیه: 78.157.42.100
  • ثانویه: 78.157.42.101
دی ان اس الکترو برای بازی کردن و دانلود آپدیت داخل بازی
  • اولیه: 178.22.122.100
  • ثانویه: 185.51.200.2
دی ان اس شکن برای بازی کردن و دانلود آپدیت داخل بازی
  • اولیه: 77.88.8.8
  • ثانویه: 77.88.8.1
بعد از اضافه کردن بازی به لیست دانلود با تغییر DNS به یاندکس می‌توانید با سرعت بالایی بازی‌ها را دانلود کنید.

منوی ایکس باکس وان

پرسش‌های متداول

  • آیا برای آنلاین شدن باید هربار DNS را مجدداً تنظیم کرد؟

    خیر، نیازی نیست که با هر بار روشن کردن کنسول ایکس باکس خود، تنظیمات مربوط به دی‌ان‌اس را وارد کنید، مگر اینکه شبکه اینترنت خود را تغییر داده باشید. برای مثال به‌جای ADSL از اینترنت سیم‌کارت استفاده کنید. تنها در این صورت باید تنظیمات را مجددا وارد نمایید.

  • آیا DNS ها پینگ را برای تجربه‌ی بازی‌های آنلاین بالا می‌برند؟

    خیر، DNSهای ذکر شده مشکلات مختلفی را برای پینگ شما به‌وجود نیاورده و به‌راحتی می‌توانید مشغول تجربه‌ی بازی‌های خود به‌صورت آنلاین شوید. با زدن DNS ارور 0x80a40401 برای اتصال به شبکه ایکس باکس رفع خواهد شد.

  • فهرست بهترین DNS برای ایکس باکس لایو کدام‌ها هستند؟

    درحال حاضر DNS‌های ایرانی از جمله الکترو، رادار و شکن بهترین گزینه‌ها برای اتصال به ایکس باکس لایو هستند، اما می‌توانید برای DNS های بیشتر متن مقاله را مطالعه کنید. همچنین توجه داشته باشیدکه این مقاله به‌صورت دوره‌ای به‌روزرسانی خواهد شد، بنابراین DNS های مختلفی برای معرفی به شما به این مطلب اضافه می‌شود.

     

    منبع: گیماتک

     

 

 
بیشتر بخوانید :
انتشار اطلاعات جدید از بازی Project 007

اشتراک گذاری:

2 thoughts on “آموزش اتصال با DNS به شبکه ایکس باکس”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: