چگونگی مشاهده دستگاه‌های متصل به هات‌ اسپات گوشی اندروید

شاید برخی اوقات شرایطی برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید ببینید چه کسانی از اینترنت گوشی شما استفاده می‌کنند، در این مقاله همراه گیماتک باشید تا چگونگی مشاهده دستگاه‌های متصل به هات‌ اسپات گوشی اندروید را با هم بررسی کنیم.

اگر دستگاه ناشناخته‌ای مانند لپ تاپ و یا گوشی موبایل به داده‌های تلفن همراه شما متصل شود، می‌تواند تمام داده‌های تلفن همراه ارزشمند شما را قبل از اینکه متوجه شوید مصرف کند. خوشبختانه، اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی به شما امکان شناسایی دستگاه‌هایی را که به هات اسپات شما متصل شده‌اند را می‌دهند. حتی می‌توانید در صورت نیاز جلوی دسترسی آن‌ها را نیز بگیرید.


  • مطالب مرتبط:

برای مشاهده تعداد دستگاه‌هایی که به هات اسپات تلفن همراه اندروید شما متصل هستند، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا تنظیمات گوشی خود را باز کنید و در بخش Connections به Mobile Hotspot and Tethering بروید.
  • توجه داشته باشید که هات اسپات موبایل باید از قبل فعال شده باشد، حال روی آن ضربه بزنید تا وارد بخش تنظیمات هات اسپات گوشی اندروید خود شوید. سپس در بخش دستگاه‌های متصل (Connected devices) که در پایین صفحه قرار دارد، فهرستی از دستگاه‌های متصل به هات اسپات خود را مشاهده خواهید کرد.

قابل دکر است که ما در این مطلب آموزشی از رابط کاربری گوشی سامسونگ برای آموزش استفاده کردیم. ممکن است در سایر گوشی‌های اندرویدی روال انجام کار کمی متفاوت باشد. همچنین اگر از طریق منوی تنظیمات نتوانستید وارد بخش هات اسپات شوید، در صفحه اصلی انگشت خود را از بالا به پایین بکشید و در تنظیمات سریع روی آیکون هات اسپات چند ثانیه نگه دارید تا مستقیماً وارد این بخش شوید.

نکته مهم قابل توجه دیگر این است که برخی از گوشی‌های اندرویدی نام دستگاه‌های متصل به هات اسپات را نمایش نمی‌دهند یا چیزی که نشان می‌دهند با نام کاربری اختصاص داده‌ شده به آن دستگاه‌ها متفاوت است؛ پس برای فیلتر کردن موارد ناشناخته، باید به‌‌صورت موقت اتصال اینترنت مشترک را برای همه دستگاه‌های متصل قطع نمایید.

اگر دستگاه ناشناخته‌ای را پیدا کردید که به هات اسپات شما متصل شده است، حتماً رمز عبور هات اسپات خود را تغییر دهید تا به‌طور خودکار اتصال آن دستگاه ناشناخته قطع شود. بعد از انجام این کار می‌توانید با استفاده از رمز عبور جدید، اتصال دستگاه‌های مورد نظر خود را دوباره به هات اسپات برقرار کنید.

امیدواریم مطلب “مشاهده دستگاه‌های متصل به هات‌ اسپات گوشی اندروید” برای شما مفید بوده باشد و سایر مطالب آموزشی گیماتک را نیز دنبال بفرمایید.

 

منبع: گیماتک

 

 

 
بیشتر بخوانید :
Galexy Tab A9 در تاریخ 13 مهرماه معرفی می‌شود

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: