بخش زیادی از فروش پلی استیشن در سه ماهه اول ۲۰۲۴ به صورت دیجیتالی بوده است

آخرین گزارشآت مالی سونی حاکی از آن است که، بخش اعظم فروش پلی استیشن در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ به رسانه‌های دیجیتالی و از جمله سرویس PS Plus اختصاص داشته است.

سونی جدیدترین گزارش مالی خود را برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ منتشر کرد. این گزارش عملکرد پلی استیشن در سال مالی ۲۰۲۴ را نشان می‌دهد. در این گزارش اشاره شده که بیش از هشتاد درصد از فروش پلی استیشن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به صورت دیجیتالی بوده است.

بر اساس این گزارش، بازی‌های دیجیتالی ۷۰ درصد از کل فروش پلی استیشن را در سال مالی ۲۰۲۳ به خود اختصاص دادند و این میزان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است. همچنین میزان فروش فیزیکی در این سه ماهه ۲۰ درصد بوده است. این یک نمونه دیگر از نحوه تسلط رسانه‌های دیجیتالی بر بازار را نشان می‌دهد.

اکنون باتوجه به سرویس‌های اشتراکی مانند PS Plus و Game Pass نمی‌توان منکر سهولت و دسترسی آسان توزیع دیجیتالی شد. به گفته سونی، افزایش فروش دیجیتالی از خدمات شبکه و از جمله سرویس PS Plus ناشی می‌شود. سرویس اشتراکی پلی استیشن هنوز هم یکی از منابع اصلی درآمد سونی محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر بسیار بهبود یافته است.

سونی با افزایش فروش ۱۲ درصدی در بخش گیمینگ خود نسبت به سال گذشته، درآمد عملیاتی آن را تا ۳۲ درصد افزایش داده است. بااین‌وجود شرکت سونی کاهش فروش در بخش سخت‌افزار را اعلام کرد. طبق گزارشاتمنتشر شده، سونی کنسول PS5 Pro را برای عرضه در اواخر امسال آماده کرده است که می‌تواند به فروش بیشتر بخش سخت‌افزار کمک کند.

گفتنی است که بازی Astro Bot برای عرضه در سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است که می‌تواند سود آوری زیادی را نیز برای سونی به همراه داشته باشد. در مجموع نتایج سه ماهه اول ۲۰۲۴ علی‌رغم کاهش فروش سخت‌افزار برای سونی مناسب بوده است.

 

منبع: گیمفا

 

 

 
بیشتر بخوانید :
قابلیت‌های کاراکتر پاندا در تریلر جدید بازی Tekken 8

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: