ساخت بازی Crash Bandicoot 5 لغو شده است

برطبق شایعات منتشر شده اخیر، ساخت بازی Crash Bandicoot 5 در استودیوی بازی سازی Toys For Bob به‌خاطر توسعه بازی‌های لایو سرویس لغو شده است. در ادامه همراه گیماتک باشید.

طبق گزارش لیام رابرتسون، تاریخ‌دان صنعت ویدیوگیم، بازی Crash Bandicoot 5 در مراحل اولیه فرایند ساخت قرار داشته است تا اینکه شرکت اکتیویژن تصمیم به لغو تولید این بازی گرفت. به‌نظر می‌رسد این تصمیم به دلایل مختلفی گرفته شده باشد که فروش پایین‌تر از حد انتظار بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time و کاهش بودجه بازی‌های تک‌نفره به نفع بازی‌های چندنفره‌ی لایو سرویس از جمله‌ی این موارد می‌باشند.

این خبر در شرایطی منتشر شده است که چندی پیش هم صحبت از لغو چند پروژه‌ی دنباله‌ی دیگر از جمله بازی جدید Tony Hawk’s Pro Skater مطرح شده بود. در ادامه‌ی این گزارش آمده که بعداز انجام کار استودیوی Toys For Bob روی سه‌گانه‌ی Spyro Reignited و قبل از اینکه این شرکت تصمیم بگیرد تا بازی جدیدی از مجموعه‌ی کرش را آغاز کند، ایده‌هایی از یک بازی چندنفره‌ی Crash نیز به میان آمده است که درنهایت این تصمیمات به Crash Bandicoot 4: It’s About Time منجر شده است.

حتی یکی از این ایده‌ها، تشکیل یک تیم مشترک بین اسپایرو و کرش در یک بازی واحد بود که بعد از به‌وجود آمدن یک تهدید بین بُعدی در جهان این دو بازی اتفاق می‌افتاد. گفتنی است که در این گزارش نوشته شده که قرار بود اسپایرو و کرش دو کاراکتر قابل بازی آن باشند. بعداز گذشت سه دهه، Crash Bandicoot همچنان یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های پلتفرمینگ است. آخرین نسخه این بازی 4 سال پیش منتشر شد و از آن زمان طرفداران برای انتشار نسخه پنجم این سری لحظه شماری می‌کنند.

بازی Crash Bandicoot 5 لغو شده است

بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy اوایل این ماه به سرویس گیم پس اضافه شد، اما بعداز‌آن یکی از کارمندان استودیوی تویز فور باب اعلام کرد که Crash Bandicoot 5 به این زودی‌ها منتشر نمی‌شود و طرفداران نباید منتظر این عنوان باشند. درواقع او گفت که توسعه این پروژه به‌طور کامل لغو شده است.

مجموعه Crash Bandicoot همیشه به‌دلیل رویکرد منحصربه‌فرد خود در ژانر پلتفرمینگ مورد توجه قرار گرفته است و از معدود آثار این سبک محسوب می‌شود که امتحان خود را پس داده است. مطمئناً به این زودی‌ها نمی‌توانیم بازی جدیدی از سری Crash Bandicoot را تجربه کنیم.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که هم‌اکنون تویز فور باب روی سری Spyro تمرکز کرده است. پس از ادغام اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت، این استودیو مستقل شد؛ اما می‌دانیم که مایکروسافت ناشر بازی بعدی آن‌ها خواهد بود. به هرحال برای اطلاعات بیشتر و رسمی باید فعلا منتظر بمانیم.

 

منبع: VGC

 

 

 
بیشتر بخوانید :
بالاخره استودیوی اینسامنیاک گیمز به افشای اطلاعات پروژه‌هایش واکنش نشان داد

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: