پلی استیشن 5 پرو به‌صورت رسمی معرفی شد

در رویداد ویژه با محوریت مسائل فنی کنسول پلی استیشن 5 که از طریق کانال یوتیوب پلی استیشن منتشر شد، کنسول PS5 Pro به‌صورت رسمی معرفی شد.

کنسول پلی اسیتشن 5 پرو رسما معرفی شد. در رویداد ویژه‌ای که پلی استیشن در کانال یوتیوب خود منتشر کرده است تصویر رسمی پلی اسیتشن 5 پرو به نمایش درآمد. طبق اعلام رسمی پلی استیشن قرار است کنسول PS5 Pro دیجیتال با قیمتی 700 دلاری عرضه شود.

پیش‌تر انتظار می‌رفت این کنسول در دو نسخه دیجیتال و دیسک خور عرضه شود وسقف قیمت این کنسول میان نسلی سونی نهایتا در حدود 600 دلار باشد.

همانطور که در تصاویر منتشر شده قبلی افشا شده بود تصویر کنسول PS5 Pro مانند اطلاعات افشا شده بود. بنابراین ظاهر این کنسول بسیار شبیه به کنسول پلی استیشن 5 است با این تفاوت که دونوار مشکی رنگ در کنار ان به چشم می‌خورد.

این کنسول 7 نوامبر (پنجشنبه 17 آبان) عرضه خواهد شد. ظاهرا حافظه SSD این کنسول 2 ترابایت خواهد بود و عنوان Playroom نیز به‌صورت پیش فرض روی کنسول نصب خواهد بود. درحال حاضر اطلاعات چندانی از این کنسول در دسترس نیست و تنها می‌دانیم گرافیک این کنسول کمی تقویت شده است و کنسول از هوش مصنوعی در پردازش خود استفاده می‌کند..

آنطور که گفته شده است، سونی تراشه‌ی گرافیکی موجود در پلی استیشن ۵ پرو را ارتقاء داده و اکنون این تراشه ۶۷ درصد واحد رایانشی بیشتر نسبت‌ به پلی استیشن ۵ دارد و از حافظه‌ی ۲۸ درصد سریع‌تر استفاده می‌کند. به‌لطف این قدرت اضافی، عملکرد PS5 Pro در بازی‌های مجهزبه رهگیری پرتو بهبود خواهد یافت. به روایت سونی، بازی‌سازان می‌توانند در PS5 Pro پرتوها را با سرعت دو برابر و گاهی سه برابر بیشتر از PS5 پخش کنند.

کنسول پلی استیشن ۵ پرو سونی به قابلیت جدیدی به نام PlayStation Spectral Super Resolution (یا PSSR) مجهز است. این ویژگی عملکرد مشابه Nvidia DLSS و AMD FSR دارد و نرخ فریم و وضوح اجرایی بازی‌ها را ارتقاء می‌دهد. قرار است PSSR جایگزین قابلیت‌های موقتی و نسبتا مشابهی شود که هم‌اکنون در برخی از بازی‌ها موجود هستند.

نظر شما در خصوص این کنسول چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را با ما و سایر گاربران گیماتک به اشتراکک بگذارید.

 

منبع: گیماتک

 

 

 
بیشتر بخوانید :
پشتیبانی از بازی کراش CTR پایان می‌یابد

اشتراک گذاری:

6 thoughts on “پلی استیشن 5 پرو به‌صورت رسمی معرفی شد”
  1. برای تلویزیون های 4k نسخه پرو لازمه به نظرم. چون هم می شه شصت فریم رو گرفت و هم رزولوشن بالا. اگه تلویزیونتون 1080p باشه همون پرفورمنس مود که شصت فریم می ده رزولوشنش کم کمش 1080 هست.

  2. قیمتش خیلی بالاست
    تازه دیسک درایو هم نداره یعنی ۳۰۰ دلار از PS5 دیجیتال گرون تره
    بعضی از منابع میگن حافظه ۲ ترا داره اگر صحیح باشه ارزش خرید داره وگرنه حافظه هم ۱ ترا باشه ارزش خریدش میاد پایین
    و بعد باید دید توی بازی های بزرگ مثل GTVI چقدر با پلی استیشن 5 اختلاف داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: