توان پردازش گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو افزایش یافته است

توان پردازش گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو نسبت به نسخه‌های قبلی پیشرفت چشمگیر داشته است.

مارک سرنی در ویدیوی معرفی رسمی کنسول پلی استیشن ۵ پرو اعلام کرده است که این کنسول نسبت به نسخه‌های قبلی از GPU قدرتمندتر پشتیبانی می‌کند. واحد محاسباتی GPU کنسول پلی استیشن ۵ پرو تا ۶۷ درصد بیشتر از نسخه‌های فعلی و سرعت حافظه آن نیز ۲۸ درصد سریع‌تر است.

باید گفت به‌طور کلی این بهبود گرافیکی باعث شده است تا این کنسول بتواند رندر گرافیکی را ۴۵ درصد سریع‌تر از کنسول‌های معمولی پلی استیشن ۵ انجام دهد.

مقایسه گرافیکی بازی لست آو آس ۲ در پلی استیشن ۵ پرو و اسلیم
مقایسه گرافیکی بازی لست آو آس ۲ در پلی استیشن ۵ پرو و اسلیم
این بهبودهای گرافیکی باعث می‌شود تا بتوانید تجربه بازی 8K و قابلیت VRR را هم در بازی‌ها تجربه کنیم. همچنین این بهبود در اجرای بازی‌های پلی استیشن ۴ روی این کنسول نیز تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود تا تصویر بهتری دریافت کنیم.
طبق گفته سرنی همه بازی‌ها روی این کنسول با ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهند شد و همینطور اجرای 4K نیز روی همه بازی‌ها اعمال می‌شود که این موضوع به دلیل وجود قابلیت PSSR روی این کنسول است.

بازی‌های فعلی با یک بسته الحاقی رایگان می‌توانند از قابلیت‌های گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو استفاده کنند. برخی از این بازی‌ها شامل آلن ویک ۲، اساسینز کرید: شدوز، دیمن سولز، دراگون دوگما ۲ و بسیاری از بازی‌های فرست پارتی و ترد پارتی سونی می‌شود. طبق برنامه کنسول پلی استیشن ۵ پرو در تاریخ ۱۷ آبان ۱۴۰۳ با قیمت ۷۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

 

منبع: گیماتک

 

 
بیشتر بخوانید :
مقایسه GTA: The Trilogy Definitive Edition روی موبایل و PC

اشتراک گذاری:

One thought on “توان پردازش گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو افزایش یافته است”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: