PS5 Pro بازی‌ها را با کیفیت ۱۶۰۰pتا ۲۱۶۰p با نرخ فریم ۶۰ اجرا می‌کند

طبق آمار و ارقام جدید منشتر شده از کنسول PS5 Pro به نظر می‌رسد این کنسول تقریبا ۵۰ درصد رزولوشن بهتری را نسبت به مدل عادی ارائه می‌دهد.

بعد از معرفی کنسول پلی اسیتشن 5 پرو، افراد بسیاری از قیمت بالای آن ناراضی بودند و نمایش کسل‌ کننده‌ این کنسول جدید نیز نتوانسته آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال، یک افشاگر به طرفداران نشان داده که چه انتظاری می‌توانند از این مدل جدید داشته باشند.

این اطلاعات جدید از کانال یوتیوبی معروف Moore’s Law is Dead، منتشر شده است که پیش‌تر در مورد PS5 Pro جزئیاتی را افشا کرده بود. دراین کانال درمورد اجرای یک بازی روی PS5 عادی و Pro را برای نشان دادن چند تفاوت کلیدی صحبت شده است. برای شروع، کنسول پایه به رزولوشن پویای ۱۰۸۰p-1600p محدود بود.

روی کنسول پلی استیشن 5، به لطف ترکیبی از تنظیمات Medium و High در رزولوشن ۱۰۸۰p تا ۱۶۰۰p، بازی به نرخ فریم ناپایدار ۴۵-۶۰FPS دست می‌یافت. با تقویت ۵۰ درصدی توسط PS5 Pro، همان بازی توانست به رزولوشن پویای بین ۱۶۰۰p و ۲۱۶۰p دست یابد.

روی PS5 Pro، تمام تنظیمات نیز تا حداکثر (Ultra) افزایش یافت و نرخ فریم ثابت ۶۰FPS حفظ می‌شد. اگرچه این ممکن است نشان‌دهنده همه بازی‌ها روی مدل ارتقا یافته نباشد، اما باید به طرفداران ایده جامعی از آنچه انتظار دارند بدهد. همچنین باید توجه داشته باشید که یکی از ویژگی‌های جدید کلیدی پلی استیشن ۵ پرو، مقیاس‌بندی PSSR، در این تست استفاده نشده است.

در جای دیگر، جان لینمن از Digital Foundry اخیراً نظرات خود را در مورد اجرای Final Fantasy 7 Rebirth روی سخت‌افزار جدید به اشتراک گذاشت. او می‌گوید که PS5 Pro کار فوق‌العاده‌ای انجام داده و تفاوت چشمگیری را نشان می‌دهد.

البته برای نتیجه‌گیری بیشتر، هنوز بررسی‌های بیشتری نیاز است، اما این اطلاعات قطعاً امیدوارکننده‌تر از نمایش بی‌روح PS5 Pro توسط پلی استیشن است.

 

منبع: گیماتک

 

 

 
بیشتر بخوانید :
زمان انتشار DLC بازی Prince of Persia: The Lost Crown اعلام شد

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: