عنوان ایندیانا جونز بازیکنان را به استفاده از اسلحه تشویق نمی‌کند

کارگردان عنوان ایندیانا جونز (Indiana Jones and the Great Circle) می‌گوید، گیم پلی این بازی مخاطبان را به استفاده از سلاح در جریان بازی تشویق نمی‌کند.

استودیوی ماشین‌گیمز، به لطف مجموعه بازی‌های ماندگار ولفنشتاین در تاریخ بازی‌های ویدیویی، همواره با بازی‌های شوتر اول شخص خود شناخته می‌شود. اما همانطور که توسعه دهندگان این استودیوی بازی سازی پیش از این هم به طور شفاف به این مسئله تأکید داشتند، قرار نیست بازی بعدی آن‌ها یعنی بازی Indiana Jones and the Great Circle شباهتی به آثار قبلی این شرکت داشته باشد. هرچند که در این بازی هم زاویه دید بازیکن اول شخص است و از اسلحه هم استفاده می‌شود.

اکسل تورونیوس، کارگردان بازی Indiana Jones and the Great Circle در مصاحبه‌ای که اخیرا با وبسایت GamesRadar انجام داده است درباره همین موضوع صحبت کرده است. او می‌گوید: «این بازی، مخاطبان خود را به استفاده از سلاح در طول ماجراجویی‌های ایندیانا جونز تشویق نمی‌کند» و گیم پلی بازی روی استفاده از «ذهن» و البته «شلاق» نمادین شخصیت اصلی بازی تمرکز دارد و بازیکنان برای رد کردن مراحل نیازی به استفاده از سلاح‌های مختلف نخواهند داشت.

مخفی کاری در بازی Indiana Jones and the Great Circle

تورونیوس در ادامه اظهارات خود در اینباره می‌گوید: «اینطور نیست که شما به سمت استفاده از سلاح در بازی سوق داده شوید. راه اصلی تجربه گیم پلی این بازی، استفاده از ذهن و شلاق است.»

تورونیوس توضیح می‌دهد که متمرکز کردن بازی Indiana Jones and the Great Circle روی تیراندازی، از نظر منبع اقتباس کاراکتر بازی درست نیست و در عوض، the Great Circle تلاش می‌کند تا «خطرات استفاده از اسلحه» را در ذهن مخاطب القا کند.

«ایندی هیچ ابرسلاحی برای مقابله با دشمنان خود ندارد. در بسیاری از موارد، حتی نمی‌توان او را در یک درگیری تمام عیار تصور کرد. در هرحال او یک معلم و یک باستان شناس سر به هوا است که علایق او باعث شدند تا در این مسیر عجیب و غریب قرار بگیرد و مدام با دشمنان و تله‌های آن‌ها رو به رو شود.»

«بنابراین اگر او را مدام در مأموریت‌های تیراندازی به سمت دشمنان قرار دهیم، به شخصیت اصلی او وفادار نبوده‌ایم. تیم توسعه دهندگان ماشین‌گیمز نیز تلاش کردند تا سطح خطری که او را تهدید می‌کند را در ذهن تداعی کنند. شما باید بدانید که اگر می‌خواهید با دشمن درگیر شوید، با خطرات زیادی رو به رو خواهید شد.»

جرک گوستافسون، کارگردان بازی در ادامه اضافه می‌کند که باوجود اینکه سلاح‌های زیادی در بازی وجود دارند، بازیکنان به سمت استفاده از آپشن‌های دیگری مانند استفاده از سلاح‌ها برای درگیری نزدیک تشویق می‌شوند.

«ما با بازی خاصی مواجه هستیم که سلاح‌های زیادی در آن وجود دارند، اما به خاطر پرسروصدا بودن و خطراتی که دارند، شما می‌توانید یکی از آن‌ها را بردارید و صرفاً از آن برای درگیری نزدیک با دشمنان استفاده کنید. این نوع رفتار، کاملاً برازنده ایندیانا جونز است.»

مشخص است که ماشین‌گیمز تمام تلاش خود را می‌کند تا تجربه متفاوتی را نسبت به آنچه که با آن شناخته می‌شود به مخاطب ارائه کند.

بازی Indiana Jones and the Great Circle در تاریخ ۹ دسامبر (۱۹ آذر) برای ایکس باکس سری ایکس و سری اس و همچنین کامپیوتر عرضه خواهد شد. کاربران پلی استیشن 5 نیز در بهار ۲۰۲۵ بازی را دریافت می‌کنند.

 

منبع: Gamingbolt 

 

 

 
بیشتر بخوانید :
فروش ۳میلیون نسخه‌ای بازی Street Fighter 6 یک رکورد جدید است

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: