سونی در کنسول پلی استیشن 6 از تراشه‌های AMD استفاده خواهد کرد

شرکت سونی برای ساخت کنسول پلی استیشن 6 با کنار گذاشتن اینتل مجددا با شرکت AMD همکاری خواهد کرد. در ادامه با گیماتک همراه باشید.

اینسایدر گیمینگ، گزارش‌ داد که سونی تصمیم گرفته است در کنسول نسل بعدی خود یعنی پلی استیشن 6 همچنان از تراشه‌های شرکت AMD استفاده کند. این تصمیم می‌تواند تأثیر مهمی بر قابلیت‌های این کنسول داشته باشد.

براساس گزارش جدید که خبرگزاری رویترز منتشر کرد، توسعه کنسول نسل بعدی سونی که انتظار می‌رود با نام پلی استیشن 6 به بازار عرضه شود، از مدت‌ها پیش آغاز شده است و تصمیمات مهمی درباره آن گرفته شده است. یکی از مهم‌ترین این تصمیمات در مورد این کنسول، انتخاب تراشه‌ای است که قلب تپنده این کنسول است.

طبق این گزارش، سونی تصمیم گرفته است همچنان از تراشه‌های شرکت AMD در PS6 استفاده کند. و این‌درحالی است که شرکت اینتل نیز برای تأمین تراشه‌های این کنسول با سونی مذاکراتی داشته است، اما به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۲ این قرارداد را به AMD، رقیب خود واگذار کرده است.

کارت گرافیک نسل جدید AMD RDNA4

یکی از دلایل اصلی این تصمیم، مسئله سازگاری با نسل‌های قبلی (Backwards Compatibility) بوده است. گزارش رویترز به این نکته اشاره دارد که تغییر از AMD به اینتل می‌توانست این قابلیت مهم را به خطر بیندازد. مهندسان و مدیران سونی و اینتل درباره این موضوع بحث‌های زیادی کرده‌اند. در گزارش منتشر شده آمده است: «تضمین سازگاری با کنسول‌های قبلی پلی استیشن در صورت تغییر به اینتل، هزینه‌بر بوده و به منابع مهندسی زیادی نیاز داشت.»

البته هنوز مشخص نیست که این سازگاری فقط شامل بازی‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5  خواهد بود یا نسل‌های قدیمی‌تر را نیز در بر خواهد گرفت. همچنین اختلاف نظر درباره میزان سود اینتل از هر پردازنده نیز یکی دیگر از دلایل عدم همکاری این دو شرکت بوده است.

ظاهرا شرکت سونی با این تصمیم قصد دارد تجربه‌ای یکپارچه‌تر برای کاربران خود فراهم نماید و امکان اجرای بازی‌های نسل‌های قبلی را نیز در کنسول جدید خود حفظ کند تا کاربران بتوانند بازی‌های نسل قبل را نیز به راحتی تجربه کنند.

 

منبع: Insider-Gaming

 

 

 
بیشتر بخوانید :
از برنامه‌های محتوای سال دوم بازی The Texas Chain Saw Massacre رونمایی شد

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: