اوضاع ایکس باکس اصلا خوب نیست

جیسون شرایر، خبرنگار و اینسایدر معتبر رسانه بلومبرگ می‌گوید، درحال حاضر ایکس باکس اولویت‌های مشخصی ندارد و هر ماه تصمیمات جدیدی را اتخاذ می‌کند. در ادامه با گیماتک همراه باشید.

شرکت مایکروسافت و ایکس باکس در سالی که گذشت نمایش بسیار خوبی از بازی‌های پیش روی خود داشتند و واکنش طرفداران نیز به آن بسیار مثبت بود. طرفداران بی‌صبرانه منتظر تجربه بازی‌هایی از قبیل Fable، بازی Doom: The Dark Ages، بازی Indiana Jones، بازی Stalker 2 و موارد دیگر هستند. اما با‌این‌حال ظاهرا داخل این شرکت، وضعیت آشفته‌ای برقرار است و اولویت‌های آن‌ها برای آینده، اصلا مشخص نیست. جیسون شرایر، یکی از اینسایدرهای معتبر صنعت بازی، در اظهارات اخیر خود در اینباره صحبت کرده است.

وبسایت tech4gamersگزارش داد، ظاهرا این غول گیمینگ، بعد از صرف نظر از عرضه نسخه میان نسلی کنسول‌های سری ایکس و سری اس، تصمیم گرفته است تا کنسول نسل بعدی خود را در سال ۲۰۲۶ روانه بازار کند. پس بنابراین اگر عنوان جی تی ای 6 نیز با تاخیر عرضه شود، ایکس باکس می‌تواند از این موضوع به نفع خود بهره ببرد. بااین‌حال، شرایر اعتقاد دارد که وضعیت ایکس باکس درحال حاضر بسیار آشفته و فاجعه بار است.

ایکس باکس درحال حاضر تمرکز خود را به سرویس‌های اشتراکی معطوف کرده، اما همچنان بازار کنسول‌های خانگی را رها نمی‌کند. آمارها نشان می‌دهند که ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در رقابت با پلی استیشن 5 تقریبا حرفی برای گفتن نداشتند و یک اختلاف چند برابری در میزان فروش جهانی آن‌ها به چشم می‌‎خورد.

سرویس ایکس باکس گیم پس

به اعتقاد جیسون شرایر، شرکت مایکروسافت هر ماه یک تصمیم جدید را برای ایکس باکس اتخاذ می‌کند و برنامه‌های آینده‌ی آن‌ها براساس حدس و گمان پیش‌بینی می‌شوند و این موضوع اصلا خوب نیست. در همین راستا، آن‌ها اخیرا چندین بار درباره معرفی یک کنسول دستی صحبت کردند؛ اما برنامه دقیقی برای آن وجود ندارد و او مطمئن نیست که اصلا چنین اتفاقی بیافتد.

شرایر می‌گوید که به خاطر داریم که سال گذشته ایکس باکس چطور تأکید می‌کرد که بازی Indiana Jones هرگز برای پلی استیشن عرضه نخواهد شد. اما می‌بینیم که آن‌ها مرتب سیاست‌های خود را تغییر دادند و این موضوع نگران کننده‌ای است. شرایر اعتقاد دارد که چنین شرکت بزرگی نباید به این راحتی تصمیمات خود را براساس پیش آمدها تغییر دهد. آن‌ها باید برنامه منسجم و فکر شده‌ای را برای چند سال آینده خود داشته باشند. وی خلاصه‌ی وضعیت ایکس باکس را فاجعه‌بار توصیف می‌کند.

با این حال شرایر فکر می‌کند که ایکس باکس در این‌باره تصمیم جدی‌تری برای معرفی کنسول دستی در نسل بعد دارد و بعید است که از این تصمیم برگردد. پلی استیشن هم به فکر برگرداندن کنسول‌های دستی خاطره انگیز خود افتاده و اگر چنین اتفاقی روی دهد، مایکروسافت باز هم سونی را به عنوان بزرگ‌ترین رقیب خود در بازار متنوع کنسول‌های دستی خواهد دید و این موضوع لطمه بزرگی به ایکس باکس خواهد زد.

 

 

 
بیشتر بخوانید :
بازی Avowed چندین پایان متفاوت دارد

استخدام در گیماتک

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: