به‌زودی کاربران ایکس باکس می‌توانید بازی‌های خود را روی گوشی اندرویدی خود تجربه کنند

به‌زودی کاربران ایکس باکس می‌توانند بازی‌های این کنسول را مستقیما از اپلیکیشن اندرویدی خریداری کرده و با استفاده از فضای ابری به تجربه آ‌ن‌ها بپردازند.

سایت VGC در گزارشی نوشت، به‌زودی بازیکنان ایکس باکس با دستگاه‌های اندرویدی قادر به خرید و اجرای مستقیم بازی‌ها از اپلیکیشن رسمی ایکس باکس خواهند بود. ساعاتی پیش سارا باند، رئیس ایکس باکس توییتی منتشر کرد که به حکم این هفته دادگاه آمریکا مبنی‌بر‌اینکه گوگل باید بازار اندروید را به روی رقبا باز کند، اشاره داشت. سارا باند اظهار داشت که این حکم بازیکنان ایکس باکس را قادر به خرید و اجرای بازی‌ها از برنامه اندروید خواهد کرد. او در این رابطه گفت:

«حکم دادگاه برای افتتاح فروشگاه موبایل گوگل در آمریکا، امکان انتخاب و انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم خواهد کرد. ماموریت ما این است که به بازیکنان اجازه دهیم تا روی دستگاه‌های بیشتری بازی کنند. از ماه نوامبر (آبان) بازیکنان قادر خواهند بود بازی‌های ما را مستقیما از برنامه ایکس باکس روی اندروید خریداری کرده و تجربه کنند. از به اشتراک گذاشتن این موضوع بسیار هیجان‌زده هستیم.»

هنوز مشخص نشده است که کدام بازی‌ها از طریق اپلیکیشن ایکس باکس در دسترس قرار خواهند گرفت. همچنین نمی‌دانیم که این ویژگی فراتر از ایالات‌متحده برای بازیکنان مناطق دیگر نیز گسترش خواهد یافت یا خیر. حکم اخیر مهم‌ترین تحولی است که تاکنون در شکایت طولانی‌مدت ضدانحصار اپیک گیمز علیه گوگل انجام شده است. بر‌اساس این حکم، گوگل از تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۱ ابان ۱۴۰۳) برای یک دوره سه‌ساله در ایالات‌متحده:

  • اجازه ندارد برای عرضه انحصاری اپلیکیشن‌ها از طریق فروشگاه پلی استور پولی پرداخت کند.
  • از ارائه مشوق‌ها به تولیدکنندگان یا شرکت‌های مخابراتی برای پیش‌نصب گوگلی پلی یا عدم نصب فروشگاه‌های رقیب در دستگاه‌های جدید منع خواهد شد.
  • نمی‌تواند سازندگان برنامه را مجبور به استفاده از صورتحساب گوگل پلی کند.
  • اجازه ندارد توسعه‌دهنده‌ای را ملزم به تعیین قیمت براساس استفاده از گوگل پلی کند.
  • در صورت درخواست توسعه‌دهندگان باید راه‌های پرداختی خارج از گوگلی پلی را تبلیغ کند.

 

 
بیشتر بخوانید :
نسخه Ultimate بازی Dead Island 2 معرفی شد

استخدام در گیماتک

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: