استودیوهای سازندگان Halo و God of War توسط نتفلکیس تعطیل شدند

اخیرا شرکت نتفلیکس استودیوی تیم بلو متشکل‌ از توسعه‌دهندگان کهنه‌کار God of War و Halo را تعطیل کرده است. در ادامه با گیماتم همراه باشید.

در گزارشات جدید منتشر شده از سوی استفان توتیلو از رسانه Game File نوشته شده که شرکت نتفلیکس استودیوی AAA بازی‌سازی خود به‌نام Team Blue را که در کالیفرنیای جنوبی مستقر بود تعطیل کرده است و هم‌اکنون این تیم دیگر وجود خارجی ندارد.

به گزارش وب‌سایت VGC، نتفلیکس چند سال اخیر را صرف استخدام تعدادی از توسعه‌دهندگان کهنه‌کار صنعت بازی‌های ویدیویی برای تقویت این استودیوی بازی سازی کرده بود تا روی یک بازی AAA اورجینال و مولتی‌پلتفرم کار کنند.

استودیو تیم بلو در اکتبر ۲۰۲۲ تاسیس شد و نتفلکیس چاکو سانی، تهیه‌کننده اجرایی سابق سری Overwatch را برای مدیریت آن برگزید. در ادامه جوزف استیتن، توسعه‌دهنده کهنه‌کار سری Halo در آوریل ۲۰۲۳ به این استودیو پیوست.

استیتن که به‌عنوان نویسنده و کارگردان سینمایی دو بازی اول سری Halo کار کرده بود و قبل جدایی از مایکروسافت به‌عنوان کارگردان خلاق بازی Halo Infinite مشغول به کار بود، برای توسعه بازی آینده تیم بلو به چاکو سانی پیوست. در ماه می ۲۰۲۳ راف گراستی، کارگردان هنری سابق سانتا مونیکا که روی سری God of War کار کرده بود هم توسط نتفلیکس استخدام شد تا تیمی قدرتمند به ساخت بازی AAA تیم بلو بپردازند.

اما بااین‌حال گزارشات اخیر توتیلو نشان می‌دهد درحال حاضر هر سه توسعه‌دهنده نتفلکیس را ترک کردند و استودیوی تیم بلو تعطیل شده است. نتفلیکس مدت زمان زیادی است که به‌دنبال ورودی جدی به بازار بازی‌های ویدیویی است و هنوز نتوانسته در این مسیر به موفقیت چندانی دست یابد. همچنین این شرکت در چند سال گذشته بازی‌های موبایل مختلفی را از طریق اپلیکیشن نتفلیکس عرضه کرده است.

 

 
بیشتر بخوانید :
ناتی داگ مشغول ساخت بازی جدیدی است و تنها The Last of Us نمی‌سازد

استخدام در گیماتک

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: