گیمزکام آسیا در سال ۲۰۲۴ بیشتر از ۴۱ هزار شرکت‌کننده داشته است

نمایشگاه گیمزکام آسیا امسال موفق‌ترین آمار خود تا به امروز را به ثبت رساند؛ با حضور ۴۱۰۱۳ شرکت‌کننده که خبر از رشد سالانه ۲۰ درصدی این رویداد می‌دهد.

پروژه گسترش نمایشگاه گیمزکام از طریق Gamescom Asia در سنگاپور و Gamescom Latam در برزیل با موفقیت جلو می‌رود. برگزاری مجدد هر دو رویداد در سال ۲۰۲۵ میلادی قطعی شده است و آمار و ارقام نشان‌دهنده دستاوردهای آنها در جذب توجه گیمرها و بازی‌سازان هستند.

جسیکا تن، عضو ارشد تیم برگزاری گیمزکام آسیا، اعلام کرد که امسال ۴۱۰۱۳ نفر به نمایشگاه Gamescom Asia 2024 آمدند. این آمار نشان‌دهنده ۲۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته است. رویداد امسال از ۱۷ تا ۲۰ اکتبر (۲۶ تا ۲۹ مهر) در Suntec Convention Centre سنگاپور برگزار شد.

بیش از ۸۰ سخنران و مهمان ویژه در نمایشگاه گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ به بحث و گفتگو درباره موضوعات گوناگون در صنعت بازی‌سازی پرداختند و اطلاعات خود را با علاقه‌مندان به ویدیوگیم به اشتراک گذاشتند. ۱۷۷ غرفه‌دار از نقاط مختلف جهان به سنگاپور آمدند تا آثار خود را به نمایش بگذارند و توجه مخاطبان جهانی را جلب کنند. برگزارکنندگان می‌گویند با این آمار و ارقام، گیمزکام آسیا به بزرگ‌ترین رویداد گیمینگ در جنوب شرقی آسیا تبدیل شده است و توانایی نمایش قدرت و پتانسیل این منطقه به عنوان یکی از بسترهای کلیدی برای رشد دنیای بازی‌های ویدیویی را دارد.

شان لیدن، رئیس سابق هیئت مدیره استودیوهای جهانی پلی‌استیشن، یکی از افراد معروف و محبوب حاضر در گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ بود. او در مصاحبه‌ای با زومجی به عنوان یکی از همکاران رسانه‌ای رسمی نمایشگاه Gamescom Asia، طی مراسم افتتاحیه درباره اهمیت دادن به خلاقیت در مقابل افزایش کورکورانه هزینه‌های تولید بازی‌های پرخرج صحبت کرد. سپس در جریان نمایشگاه، تیم‌های خلاق مختلف به نمایش بازی‌های خود پرداختند؛ بازی‌هایی که خلاقیت در بسیاری از آنها موج می‌زند.

آلوین تان، وزیر فرهنگ، جوانان، تجارت و صنعت سنگاپور، اعلام کرد که جنوب شرقی آسیا رکورددار سرعت رشد منطقه‌ای از نظر بازار ورزش‌های الکترونیک (eSports) است. این نکته در کنار برگزاری رقابت بزرگ CAPCOM Pro Tour 2024 SUPER PREMIER در نمایشگاه گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که این رویداد در سال‌های آتی نیز می‌تواند به دلایل مختلف به رشد و پیشرفت ادامه دهد.

از فرصت تجربه آثار جدید و در حال ساخت مانند بازی Monster Hunter Wilds و جدیدترین دی‌ال‌سی بازی Street Fighter 6 در غرفه بزرگ و شلوغ کپکام تا اجراهای زنده جذاب و جوایزی که گیمرها را به تجربه بازی‌های مستقل سوق می‌دادند، همه و همه روی دستیابی گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ به این موفقیت تاثیر مثبت داشتند. بیش از ۴۴۰۰ فرد حرفه‌ای از صنعت بازی به نمایشگاه آمدند و برندهای عظیمی مانند ایکس‌باکس، پلی‌استیشن، کپکام و سگا از رویداد حمایت کردند؛ حمایتی که قطعا به ارتقای جایگاه گیمزکام آسیا کمک می‌کند.

 

 

 
بیشتر بخوانید :
بازی Indiana Jones and the Great Circle در افتتاحیه گیمزکام حضور دارد

استخدام در گیماتک

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: