رئیس سابق پلی استیشن از دلایل تعطیلی Japan Studio گفت

در آوریل ۲۰۲۱، سونی تصمیم به انحلال استودیوی Japan Studio گرفت. شان لیدن، مدیر سابق پلی‌استیشن، در مصاحبه‌ای جدید اظهار داشت که با وجود ناراحت‌کننده بودن این تصمیم، دلایل سونی را درک می‌کند. او توضیح داد که Japan Studio در چند سال اخیر نتوانسته بود بازی‌های موفقی ارائه دهد، مشکلی که بسیاری از توسعه‌دهندگان ژاپنی با آن مواجه‌اند. لیدن معتقد است استودیوهایی که در دوران PS3 موفق بودند، به دلیل تغییرات فنی نتوانستند همان شکوه گذشته را باز یابند.

لیدن در مصاحبه با IGN گفت: “زمانی که یک استودیو برای مدت طولانی موفقیت نداشته باشد، شرایط سختی برای آن‌ها پیش می‌آید و احساس می‌کنند که فراموش شده‌اند.” او همچنین افزود که رویکرد سونی به Team Asobi، که از Japan Studio جدا شده، شبیه هرس کردن یک بونسای است. او همچنین اظهار داشت که شرکت‌های بازی‌سازی ژاپنی مانند Capcom و تا حدی Bandai Namco در جایگاه خوبی قرار دارند، اما شرکت‌هایی مانند Square Enix، Koei Tecmo و Konami هنوز در حال تلاش برای بازگشت به اوج خود هستند.

لیدن اظهار کرد که نوآوری و سازگاری با تغییرات فنی برای بقا و موفقیت استودیوهای بازی‌سازی ضروری است. او تاکید کرد که استودیوها باید همیشه به دنبال ارتقاء خود و پذیرش تکنولوژی‌های جدید باشند.

در نهایت، لیدن اظهار امیدواری کرد که سایر استودیوهای ژاپنی نیز بتوانند با پذیرش تغییرات و تطبیق با نیازهای بازار، به دوران شکوه خود بازگردند و بازیکنان را با آثار خلاقانه و نوآورانه خوشحال کنند.

 

 

 
بیشتر بخوانید :
تولید انبوه کارت‌های گرافیک RTX 50 آغاز شده است؛ تنها یک GPU از نسل قبل باقی خواهد ماند

استخدام در گیماتک

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: