طراح سابق استودیوی بتسدا در گفتگوی اخیر خود همچنین نظرات مردم درباره نسخههای اولیه بازیهای Starfield و Assassin’s Creed را مقایسه کرد.
بروس نسمیت، طراح سابق و بازنشسته استودیوی بتسدا در مصاحبه اخیر خود گفت که دنباله احتمالی بازی Starfield به لطف درسهایی که توسعهدهندگان از اشتباهات خود در تولید نسخه اصلی یاد گرفتند، میتواند «یک بازی خارقالعاده» باشد.
به گزارش رسانه VGC، بروس نسمیت که در سال ۲۰۲۱ و پس از کار کردن روی بسیاری از مجموعههای بزرگ بتسدا از جمله کار به عنوان طراح ارشد برای بازی Skyrim این استودیو را ترک کرد، در مصاحبه اخیر خود با رسانه VideoGamer نظرات مردم در اولین مواجهه با بازی استارفیلد را با نظراتی که اولین قسمت از مجموعه بازیهای Mass Effect یا اساسینز کرید که هر دوی آنها در دنبالههای خود نظرات بهتری دریافت کرده بودند، مقایسه کرد. او در این مصاحبه گفت: «من منتظر استارفیلد ۲ هستم. من فکر میکنم که آن یک بازی خارقالعاده باشد چون بسیاری از چیزهایی را که مردم گفته بودند درنظر میگیرد. آن بازی میتواند هر چیزی که الان هست را بردارد و کلی چیزهای جدید به آن اضافه کند و بسیاری از مشکلات موجود را نیز برطرف کند. وقتی ما اسکایریم را ساختیم، کلی از درسهای بازی Oblivion آموخته بودیم که آن هم خودش از درسهای بازی Morrowind استفاده کرده بود. همه این آموختهها یکجا برای ما جمع شده بود.»
او در ادامه افزود: «تمام کاری که ما باید میکردیم این بود که به بهبود بخشیدن و اضافه کردن چیزهای جدید ادامه دهیم. ما مجبور نبودیم تا همه چیز را از صفر شروع کنیم. اگر مجبور بودیم که همه چیز را از صفر شروع کنیم، به ۲ تا ۳ سال زمان بیشتری برای تولید و توسعه نیاز داشتیم.»
تاد هاوارد، کارگردان بازی استارفیلد نیز ماه گذشته گفته بود که «بازیهای بتسدا به شکل عجیبی بزرگ هستند» و دلیل آن هم این است که حذفیات محتواهای هر بازی بسیار اندک است. او درباره این موضوع گفت: «کار من در بازیها معمولاً این است که آنها را کارگردانی کنم، شبیه به کاری که کارگردانهای فیلم انجام میدهند. برای این کار باید تمام قطعات تولید شده در بخشهای مختلف اعم از بخش هنری، بخش سینماتوگرافی، بخش تکنولوژی و موارد دیگر را کنار همدیگر بگذارم تا بتوانم این دنیا را زنده کنم. مشخصاً مقدار زیادی فیلمنامه، طراحی کوئست و طراحی مرحله و اجزای مختلف در بازیهای ما وجود دارد و من در موقعیت بسیار خاصی قرار دارم که باید به واسطه آن با بسیاری از افراد شگفتانگیز کار کنم و همه این قطعات را کنار هم بگذارم.»
تولید محتوا کاری بسیار دشوار و زمانبر است. تیم ما برای جبران هزینهها و جهت پرداخت هزینه دستمزد تولیدکنندگان کانتنت نیاز به حمایت کاربران عزیز دارد. شما میتوانید جهت حمایت مالی از گیماتک از طریق لینک حامی باش ما به حمایت ریالی و یا ارزی سایت و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ بپردازید.