فیلم Borderland که با اقتباس از مجموعه بازیهای استودیوی گیرباکس و به نویسندگی و کارگردانی الی راث ساخته شد، بازیگرانی همچون کیت بلانشت، کوین هارت، جیمی لی کورتیس و جک بلک را در فهرست بازیگران خود داشت. با وجود هزینه ۱۱۵ میلیون دلاری سازندگان این فیلم و ۳۰ میلیون دلار بودجه اضافی برای تبلیغ و توزیع آن که کل هزینههای پروژه را به بیش از ۱۴۵ میلیون دلار میرساند، مجموع درآمد حاصل از فروش جهانی آن تنها ۳۳ میلیون دلار بود که آن را به یک شکست تجاری تبدیل کرد.
این فیلم بهطور گسترده مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و دوره نمایش بسیار کوتاهی در سالنهای سینما داشت، بهطوری که در کمتر از سه هفته به پلتفرمهای دیجیتال وارد شد.
بر اساس گزارش وبسایت VGC، در جریان گزارش روز چهارشنبه شرکت Take-Two از عملکرد مالی در دوره سه ماهه اخیر، از استراس زلنیک، رئیس شرکت، خواسته شد تا درباره سهم این شرکت از محل فروش این فیلم توضیح دهد. همچنین از او سؤال شد که آیا در آینده آیپیهای بیشتری را برای اقتباس در اختیار شرکتهای فیلمسازی قرار خواهد داد یا خیر.
زلنیک در پاسخ به این سؤالات گفت: «در رابطه با بوردرلندز، فکر میکنم نیازی نباشد که درباره سهم خود از فروش این فیلم صحبت کنیم؛ به دلیل این که اگرچه تأثیرگذاری این فیلم از نظر اقتصادی برای ما مثبت بود، اما عملکرد آن مستقیماً در نتایج شرکت تأثیر چندانی نداشت.
با این که عملکرد این فیلم در نهایت ناامیدکننده بود، باید گفت که به نفع فروش محصولات ما تمام شد. بنابراین میتوانیم به این نتیجه برسیم که ساخت فیلم یا یک سریال تلویزیونی براساس یک آیپی باکیفیت میتواند به بهبود فروش آن منجر شود و چیز خوبی باشد.»
وی در ادامه خاطر نشان کرد: «با وجود همهی این صحبتها، ما واقعاً گزینشی عمل میکنیم؛ یعنی واقعاً ترجیح میدهیم که هر اثری که با استفاده از برند ما عرضه میشود، واقعاً موفق ظاهر شود. البته که ما نمیتوانیم چنین چیزی را تضمین کنیم، به خصوص با در نظر گرفتن این که این کار از دست ما خارج است. لذا ما در ارائهی دیگر لایسنسها با دقت عمل همیشگی خود اقدام خواهیم کرد. اما لطفاً به واژهی «گزینشی» در اینباره توجه داشته باشید.»
در ماه فوریه ۲۰۲۲ بود که اعلام شد تیک-تو با نتفلیکس جهت ساخت یک فیلم Bioshock به توافق رسیده است. گفته میشود که این فیلم توسط فرانسیس لارنس، کارگردان I Am Legend و The Hunger Games، کارگردانی خواهد شد. سپس روی لی، تهیهکننده این فیلم، در جریان رویداد کامیک کان سن دیگو اعلام کرد که با توجه به کاهش بودجهی این فیلم توسط نتفلیکس، درباره مقیاس ساخت فیلم Bioshock تجدیدنظر خواهد شد.
با وجود شکست تجاری فیلم Borderland، میتوان گفت که این فیلم توانست به فروش بازیهای این سری کمک کند. این مسئله نشان میدهد که اقتباسهای سینمایی و تلویزیونی از بازیهای ویدیویی، حتی اگر موفقیت تجاری نداشته باشند، میتوانند تأثیر مثبتی بر فروش بازیها داشته باشند. این امر میتواند استودیوهای بازیسازی را ترغیب کند تا در آینده به اقتباسهای بیشتری از آیپیهای خود بپردازند.
شرکت تیک-تو با تأکید بر گزینشی بودن در ارائه لایسنسهای خود، نشان میدهد که به کیفیت و موفقیت آثار خود اهمیت ویژهای میدهد. این رویکرد میتواند به حفظ اعتبار و محبوبیت آیپیهای این شرکت کمک کند و بازیکنان را به تجربههای بهتر و با کیفیتتری دعوت کند. اگرچه موفقیت تضمین نمیشود، اما دقت در انتخاب پروژهها میتواند نتایج بهتری را به همراه داشته باشد.
بازی Borderlands 4 نیز اخیراً معرفی شده است و قرار است در سال ۲۰۲۵ عرضه شود.
تولید محتوا کاری بسیار دشوار و زمانبر است. تیم ما برای جبران هزینهها و جهت پرداخت هزینه دستمزد تولیدکنندگان کانتنت نیاز به حمایت کاربران عزیز دارد. شما میتوانید جهت حمایت مالی از گیماتک از طریق لینک حامی باش ما به حمایت ریالی و یا ارزی سایت و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ بپردازید.