گزارشهای جدید عملکرد برجسته تکنیک PSSR را نشان میدهند و آن را با فناوریهای معروفی مانند DLSS و XeSS مقایسه میکنند.
جدا از مسائل مرتبط با قیمتگذاری، شکی وجود ندارد که پلی استیشن ۵ پرو یک شاهکار فنی محسوب میشود. این کنسول با بهرهمندی از پردازنده گرافیکی پیشرفته و تکنیکهای نرمافزاری نوین، برای علاقهمندان به رزولوشن و فریمریت بالا گزینهای ایدهآل است.
همانگونه که GamingBolt در گزارش خود نوشت، یکی از ویژگیهای برجسته پلی استیشن ۵ پرو از دیدگاه فنی، پشتیبانی آن از فناوری ویژه ارتقای رزولوشن سونی به نام PSSR است. این تکنیک بازسازی تصویر تضمین میکند که رزولوشن تا حداقل ممکن کاهش یابد و در عین حال فریمریت بالایی ارائه شود.
فناوریهای مشابه زیادی در بازار وجود دارند که از جمله معروفترین آنها میتوان به DLSS انویدیا، XeSS اینتل و FSR AMD اشاره کرد. با این حال، یکی از برنامهنویسان شرکت Gaijin معتقد است که تکنیک PSSR نه تنها با DLSS و XeSS برابری میکند، بلکه در برخی موارد از FSR نیز عملکرد بهتری دارد. گرگو هوروات در مصاحبهای با رسانه Wccftech اظهار داشت:
«ما هماکنون از PSSR در بازی Enlisted استفاده میکنیم. در طول توسعه و آزمایش این بازی، دریافتیم که این فناوری با DLSS و XeSS رقابت میکند. به نظر من PSSR در مقایسه با FSR تاری، شبحسازی و پرش کمتری ایجاد میکند. این فناوریها همواره در حال بهبود هستند و جالب بود که دیدیم اولین نسخه PSSR با تکنیکهای قدیمیتر همتراز است.»
هوروات همچنین توضیح داد که آنها چگونه از فناوری PSSR برای دستیابی به نرخ فریم بالاتر در رزولوشن 4K بهره میبرند. بازیهای Enlisted و War Thunder دو پروژه در حال توسعه این شرکت هستند که با کیفیت 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه روی جدیدترین کنسول سونی اجرا خواهند شد.
«با استفاده از قدرت پلی استیشن ۵ پرو، به رزولوشن پویا و تکنیکهای Upscaling روی آوردیم تا مطمئن شویم همیشه نرخ فریم ثابتی داریم. رزولوشن داخلی بازیهای ما بهصورت خودکار تنظیم و رندر میشود. با این روش توانستیم تجربه بازیها با وضوح 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را برای کاربران پلی استیشن ۵ پرو ممکن کنیم.
البته فناوری PSSR پتانسیل بیشتری دارد. ما این فرصت را فراهم خواهیم کرد تا نسخه پلی استیشن ۵ پرو War Thunder از روز اول با رزولوشن 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا شود و با انتشار بهروزرسانیها، بهبودهای بصری بیشتری ارائه خواهد شد.»
جالب است ببینیم بازیهای انحصاری سونی مانند Ghost of Yotei و Death Stranding 2 در آینده چگونه از قدرت پردازشی پلی استیشن ۵ پرو بهره خواهند برد. این دو بازی در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد.
تولید محتوا کاری بسیار دشوار و زمانبر است. تیم ما برای جبران هزینهها و جهت پرداخت هزینه دستمزد تولیدکنندگان کانتنت نیاز به حمایت کاربران عزیز دارد. شما میتوانید جهت حمایت مالی از گیماتک از طریق لینک حامی باش ما به حمایت ریالی و یا ارزی سایت و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ بپردازید.