انتخاب شدن برای نامزدی دریافت جایزه در دستهبندی بهترین بازی سال یا همان گوتی (GOTY) ارزش و اعتبار زیادی دارد. این امر نشاندهنده کیفیت و تاثیرگذاری بالای یک بازی ویدئویی است و میتواند به آن توجه زیادی در میان گیمرها بدهد.
اخیراً، مراسم جوایز The Game Awards اعلام کرد که از این پس محتوای اضافی بازیها (DLC)، بستههای الحاقی و نسخههای ریمیک و ریمستر نیز میتوانند برای جایزه بهترین بازی سال نامزد شوند. این تصمیم با انتقاد و خشم بسیاری از گیمرها مواجه شده، چرا که بسیاری معتقدند DLCها و ریمسترها نباید در بین نامزدهای بازی سال قرار بگیرند.
بسیاری از کاربران در شبکههای اجتماعی این تصمیم را به شدت نقد کردهاند و معتقدند DLCها باید در دستهبندی جداگانهای قرار بگیرند، نه اینکه در کنار بازیهای کامل رقابت کنند. آنها معتقدند که قرار دادن DLC یا بازسازی در دستهبندی بازی سال، ارزش این جایزه را کاهش میدهد.
جالب است که این انتقادها به بازسازیهای کامل یا همان ریمیک (Remake) وارد نیست؛ چرا که این نسخهها معمولاً از پایه بازطراحی و ساخته میشوند. اما حضور نسخههای ریمستر در این دستهبندی، از نظر طرفداران کاملاً غیرمنصفانه است.
به عنوان مثال، تصور کنید بازیهایی مثل The Last of Us Part 2 Remastered یا Horizon Zero Dawn Remastered جایزه بازی سال را ببرند. این موضوع برای بسیاری از گیمرها غیرقابلقبول است. یکی دیگر از نگرانیهای مطرحشده، احتمال نامزدی Shadow of the Erdtree (DLC بازی Elden Ring) در دستهبندی بازی سال است. بسیاری معتقدند این DLC ممکن است بخش زیادی از جوایز را به خود اختصاص دهد و رقابت آن با بازیهای کامل غیرمنصفانه باشد.
با توجه به تاثیر عظیم Elden Ring بر صنعت بازیسازی، احتمال میرود که نظر منتقدان به سمت این بازی و DLC جدید آن متمایل باشد. نامزدهای جایزه بهترین بازی سال قرار است روز دوشنبه همین هفته معرفی شوند و همگی امیدواریم بازیهایی که شایستگی واقعی دارند، در میان نامزدها حضور داشته باشند.
با توجه به تغییرات اخیر در معیارهای نامزدی بهترین بازی سال، ممکن است شاهد حضور بازیهایی با تنوع بیشتر در این دستهبندی باشیم. این تغییرات میتوانند به افزایش رقابت و ارتقاء کیفیت بازیها کمک کنند. از سوی دیگر، این امکان نیز وجود دارد که مخاطبان بیشتری به جوایز The Game Awards جذب شوند و این رویداد به بزرگترین نمایش بازیهای ویدئویی تبدیل شود.
در نهایت، تصمیمگیری در مورد اینکه چه بازیها و محتوایی مستحق دریافت جایزه گوتی هستند، بحث و چالشهای زیادی را به همراه خواهد داشت. این تغییرات میتوانند به رشد و توسعه صنعت بازیهای ویدئویی کمک کنند و انگیزهای برای سازندگان بازیها فراهم آورند تا محتوای بهتری ارائه دهند.
تولید محتوا کاری بسیار دشوار و زمانبر است. تیم ما برای جبران هزینهها و جهت پرداخت هزینه دستمزد تولیدکنندگان کانتنت نیاز به حمایت کاربران عزیز دارد. شما میتوانید جهت حمایت مالی از گیماتک از طریق لینک حامی باش ما به حمایت ریالی و یا ارزی سایت و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ بپردازید.