پلی استیشن حق اختراع یک دکمه جدید روی دسته‌های دوال سنس را به ثبت رساند

سونی با ثبت اختراع جدید خود، چشم‌اندازی از آینده‌ای را ارائه می‌دهد که در آن می‌توانید با فشار یک دکمه، جریان بازی را به عقب برگردانید.

شرکت‌های بزرگ فناوری معمولاً حق اختراع‌های متعددی ثبت می‌کنند که شاید هرگز به مرحله تولید نرسند، و سونی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این اختراع جدید می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی روی تجربه بازیکنان داشته باشد و از این نظر بسیار مهم است.

براساس گزارش رسانه Tech4Gamers، این اختراع توسط مارک سرنی و داستین کلینگمن طراحی شده است و آینده‌ای را برای کنترلرهای پلی‌استیشن متصور می‌شود که همه آن‌ها دارای دکمه‌ای برای عقب‌کشی جریان بازی خواهند بود. اگر به تازگی یکی از بازی‌های قدیمی که دوباره عرضه شده‌اند را بازی کرده باشید، احتمالاً با عملکرد این قابلیت آشنا هستید. اما این اختراع، ایجاد کنترلرهایی را هدف دارد که دارای دکمه فیزیکی ریوایند هستند و این قابلیت را روی همه بازی‌ها اجرا می‌کنند، حتی اگر آن بازی چنین عملکردی نداشته باشد.

دسته دوال سنس ادج و دوال سنس

در توضیحات این اختراع آمده است که این روش شامل دریافت دستور فعال‌سازی از طریق یک دکمه همگانی روی دسته بازی ویدئویی است که در جریان گیم‌پلی، فریم‌های تصویر بازی را به‌صورت زنده و متوالی پخش می‌کند. وقتی دکمه همگانی فعال می‌شود، یک فریم از تصویر فعلی نمایش داده می‌شود و حالت عقب‌کشی تصویر از بین قابلیت‌های رابط کاربری به‌صورت هم‌زمان با گیم‌پلی بازی فعال می‌شود. این روش دسترسی به فضای ذخیره‌سازی زیرمجموعه‌ای از فریم‌های تصویر تولید شده برای گیم‌پلی را فراهم می‌کند و به‌صورت اتوماتیک از نمایش گیم‌پلی زنده به نمایش فریم‌های ذخیره شده به شکل برعکس تغییر می‌دهد.

اگر توضیحات فنی بالا کمی پیچیده به‌نظر می‌رسند، به طور خلاصه می‌توان گفت این قابلیت بخشی از فضای ذخیره‌سازی دستگاه را به ذخیره‌سازی فریم‌های تصویر گیم‌پلی اختصاص می‌دهد تا در صورت فشار دکمه ریوایند، نمایش گیم‌پلی متوقف شود و تصویر به عقب برگردد تا دوباره بتوانید چند ثانیه قبلی را تجربه کنید.

باس فایت رادان در الدن رینگ

برخی بازی‌ها مانند Hades، Dead Cells یا Dark Souls از شکست و ناامیدی در گیم‌پلی خود استفاده می‌کنند و بازیکنان را به چالش‌های مکرر دعوت می‌کنند. ممکن است این قابلیت در این بازی‌ها تجربه‌ی بازی را تغییر دهد و از نظر توسعه‌دهندگان ایده‌آل نباشد. اگرچه این ویژگی می‌تواند خستگی ناشی از شکست را کاهش دهد، اما آیا به نفع تجربه کلی بازی است؟

البته این فقط یک ثبت اختراع است و هیچ تعهدی برای اجرای آن وجود ندارد. اما بی‌تردید داشتن دکمه‌ای روی کنترلرهای بازی که قابلیت عقب‌کشی گیم‌پلی را برای همه بازی‌ها فراهم کند، می‌تواند تأثیر زیادی بر صنعت بازی و نحوه بازی کردن افراد داشته باشد.

 

 

 
بیشتر بخوانید :
ناتی داگ مشغول ساخت بازی جدیدی است و تنها The Last of Us نمی‌سازد

استخدام در گیماتک

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: