درحال حاضر استیم بیتردید به یکی از مهمترین پلتفرمهای بازی برای گیمرهای رایانههای شخصی تبدیل شده است. اما در ابتدا تصور موفقیت این پلتفرم برای سایر شرکتها بسیار سخت بود.
این لانچر با دسترسی آسان، تنوع بالای بازیها و ویژگیهای جذاب دیگر، در طول سالها به شهرت فوقالعادهای دست یافته است. اما در ابتدا بسیاری از فعالان صنعت بازیهای ویدیویی به موفقیت استیم شک داشتند.
زمانی که استیم راهاندازی شد، ایده دانلود نرمافزار همراه با بازی با مقاومت زیادی مواجه شد و اعتراضات گستردهای را به همراه داشت. اما این ابتکار بعدها به یکی از بزرگترین موفقیتهای شرکت ولو تبدیل شد.
گیب نیوئل، بنیانگذار شرکت ولو، در مصاحبهای با PC Gamer گفت که در ابتدا اکثریت افراد نسبت به استیم شک و تردید داشتند. ایده اصلی هنگامی مطرح شد که ولو در سال ۲۰۰۴ مشغول توسعه بازی Half-Life 2 بود و آن را از طریق استیم عرضه کردند. در آن زمان، استیم تنها یک نرمافزار کلاینت بود و هنوز به یک پلتفرم توزیع بازی تبدیل نشده بود.
نیوئل اشاره کرد: “۹۹ درصد از شرکتهایی که با آنها صحبت کردیم گفتند این ایده هرگز موفق نخواهد شد. تیم فروش شما در بازار خردهفروشی هرگز اجازه این کار را نخواهد داد.”
در ابتدا، نرمافزار استیم با انتقادهای زیادی مواجه شد زیرا مردم نسخههای فیزیکی بازیها را ترجیح میدادند و ایده یک فروشگاه دیجیتال کاملاً جدید بود. اما گیب و تیمش تصمیم گرفتند استیم را به یک پلتفرم توزیع بازی تبدیل کنند و تنها به عرضه بازیهای شرکت ولو محدود نشوند.
زمانی که برای جلب حمایت به شرکتهای مختلف مراجعه کردند، تقریباً همه گفتند این ایده جواب نمیدهد. اما موفقیت چشمگیر بازی Half-Life 2 باعث شد که نظرات تغییر کنند و مردم به استیم ایمان بیاورند.
اینگونه بود که بزرگترین پلتفرم توزیع بازیهای ویدیویی در جهان کار خود را آغاز کرد. لازم به ذکر است که استیم امسال به موفقیت بزرگی دست یافت و رکورد ۳۷ میلیون کاربر همزمان را به لطف بازیهایی مانند Black Myth: Wukong و دیگر عناوین محبوب ثبت کرد.
تولید محتوا کاری بسیار دشوار و زمانبر است. تیم ما برای جبران هزینهها و جهت پرداخت هزینه دستمزد تولیدکنندگان کانتنت نیاز به حمایت کاربران عزیز دارد. شما میتوانید جهت حمایت مالی از گیماتک از طریق لینک حامی باش ما به حمایت ریالی و یا ارزی سایت و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ بپردازید.