شرکت Valve بهروزرسانیهای متعددی را برای قوانین مربوط به عرضه DLC و تحویل محتوا در پلتفرم Steam اعلام کرده است. طبق این مقررات جدید، توسعهدهندگان موظفند برای محتوای سیزن پس (Season Pass)، بستههای الحاقی یا DLC، تاریخ عرضه دقیقی ارائه دهند.
این دستورالعملها در قالب پستی در وبلاگ Steamworks منتشر شدهاند و هدف اصلی آنها محافظت از خریداران و جلوگیری از سو استفادههای احتمالی در پیشفروش DLC و محتویات سیزن پس است. توسعهدهندگان اکنون موظف هستند هنگام لیست کردن DLC در Steam، برنامه زمانی مشخصی برای عرضه آن ارائه کنند. علاوه بر این، اگر محتوای وعده داده شده به هر دلیلی تحویل داده نشود یا عرضه آن لغو گردد، خریداران میتوانند مبلغ پرداختی خود را برای بخش تحویلنشده پس بگیرند.
این تغییرات با هدف تضمین پاسخگویی توسعهدهندگان در قبال وعدههایشان اجرا شده است. در گذشته، مشکلاتی مانند لغو بستههای الحاقی بازیهایی همچون Final Fantasy 15 رخ داده است. در موارد مشابه، اگر میزان فروش بازی اصلی مطلوب نباشد، توسعهدهندگان ممکن است از ارائه محتوای اضافی که قبلاً معرفی کردهاند، خودداری کنند. این قوانین جدید به مشتریان Steam اطمینان میدهد که در صورت بروز مشکل، در قبال پیشخرید خود زیان نخواهند دید.
با اعمال این تغییرات، باید دید توسعهدهندگان و ناشران چگونه به آنها واکنش نشان خواهند داد و چگونه این قوانین جدید میتواند به بهبود تجربه خریداران و حفظ اعتماد آنها کمک کند.
تولید محتوا کاری بسیار دشوار و زمانبر است. تیم ما برای جبران هزینهها و جهت پرداخت هزینه دستمزد تولیدکنندگان کانتنت نیاز به حمایت کاربران عزیز دارد. شما میتوانید جهت حمایت مالی از گیماتک از طریق لینک حامی باش ما به حمایت ریالی و یا ارزی سایت و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ بپردازید.