استودیو هنگر ۱۳ اعلام کرده که ساختار بازی جدید Mafia: The Old Country شباهت زیادی به نسخههای اول و دوم مجموعه خواهد داشت.
به گزارش گیمینگبولت، طرفداران مافیا پس از مدتها انتظار با انتشار تریلر سینمایی جذاب و بخشهایی کوتاه از گیمپلی، از بازی Mafia: The Old Country رونمایی شد. این نسخه جدید برای تابستان ۲۰۲۵ برنامهریزی شده و رقیبی سرسخت بهنام Grand Theft Auto 6 را در پاییز ۲۰۲۵ در پیش دارد. از زمان عرضه اولین نسخه سری مافیا، همواره این سری با مجموعه GTA شرکت راکستار گیمز مقایسه شده است، اما استودیو هنگر ۱۳ نظرات متفاوتی درباره مقایسه و رقابت بازیهای آینده این دو مجموعه دارد.
در این راستا، الکس کاکس، کارگردان بازی Mafia: The Old Country و نیک باینس، رئیس استودیو هنگر ۱۳ در مصاحبهای با IGN تاکید کردند که دو مجموعه Mafia و GTA از لحاظ طراحی و تجربه بازیکن متفاوت هستند و بازیهای آینده آنها نیز شباهتی به یکدیگر نخواهند داشت. باینس همچنین تصریح کرد که بازی Mafia: The Old Country از نظر ساختاری با نسخه سوم سری قابل مقایسه نخواهد بود و بیشتر به دو بازی Mafia 1 و Mafia 2 شباهت دارد.
رئیس استودیو هنگر ۱۳ اظهار داشت: «ما و طرفداران بازیهای Mafia 1 و Mafia 2 به این شکل توصیف میکنیم که این بازیها دارای ماجراجوییهای خطی هستند که در دنیای باز اطراف بازیکن رخ میدهد و به آنها اجازه میدهد از مسیر اصلی خارج شده و به کاوش در مناطق مختلف بپردازند. با این حال، روایت داستان همچنان خطی باقی میماند و بازیکنان را به دنبال کردن داستان ترغیب میکند. به همین دلیل است که دو بازی اول مجموعه بهعنوان الگوی اصلی ما برای Mafia: The Old Country انتخاب شدهاند و شباهت بیشتری به این رویکرد دارند تا نسخه سوم سری.
این توضیحات نشان میدهد که بازی Mafia: The Old Country یک بازی جهان باز کامل نخواهد بود و ماموریتهای آن همچنان رویکردی خطی خواهند داشت. باینس افزود: «هدف ما این است که بازیکنان داستان بازی را در یک دنیای زیبا تجربه کنند، اما قرار نیست بازی پر از ماموریتهای فرعی پایانناپذیر و فعالیتهای جانبی باشد. ما میخواهیم بازیکنان به دنبال روایت داستان بازی باشند و وقایع آن را دنبال کنند.
یکی از نکاتی که من درباره این نوع بازیها دوست دارم این است که بازیکنان همیشه مشتاق هستند تا داستان بازی را کامل کنند و بفهمند چه اتفاقی در ادامه خواهد افتاد. همانطور که انتظار میرود، این روند در بازی جدید مافیا نیز حفظ شده است؛ زیرا ما تمایل داریم که بازیکنان داستان را تا انتها دنبال کنند.
باینس اعتقاد دارد که ساختار و دنیای بازی Mafia: The Old Country نه بهطور کامل خطی است و نه میتوان آن را به عنوان یک بازی جهان باز گسترده معرفی کرد. برای درک بهتر این موضوع باید به دو بازی اول سری نگاهی داشته باشیم. او توضیح داد: «استفاده از اصطلاح «جهان باز» بسیار پرمحتوا است و ما بارها از خود درباره به کار بردن این واژه پرسیدهایم که پاسخ آن بهنوعی بله و خیر بوده است. امیدوارم این توضیحات به درک بهتر شما کمک کند.
بازی Mafia: The Old Country در تابستان ۲۰۲۵ برای پلتفرمهای کامپیوتر، پلیاستیشن 5 و ایکسباکس سری ایکس | اس عرضه خواهد شد. داستان این بازی بهعنوان یک پیشدرآمد در دهه ۱۹۰۰ سیسیل روایت میشود و بازیکنان نقش انروز فاوارا، یک کارگر مزدبگیر را به عهده خواهند داشت که به دنبال یک زندگی بهتر به خاندان مافیایی دون توریسی میپیوندد.
تولید محتوا کاری بسیار دشوار و زمانبر است. تیم ما برای جبران هزینهها و جهت پرداخت هزینه دستمزد تولیدکنندگان کانتنت نیاز به حمایت کاربران عزیز دارد. شما میتوانید جهت حمایت مالی از گیماتک از طریق لینک حامی باش ما به حمایت ریالی و یا ارزی سایت و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ بپردازید.