بنیان‌گذار ناتی داگ درمورد دلایل فروش این استودیو به سونی صحبت کرد

یکی از بنیان‌گذاران استودیوی ناتی داگ، ادعا می‌کند که فروش این استودیو به سونی، تصمیم بسیار درستی بوده است. این فرد بعد از ۲۰ سال، به این معامله به عنوان یک سناریوی بُرد بُرد نگاه می‌کند.

اندرو گاوین (Andrew Gavin) در مصاحبه‌ای اخیراً اظهار داشت که در اوایل دهه ۸۰ میلادی، ساخت یک بازی تنها به ۵۰ هزار دلار بودجه نیاز داشت. اما با گذشت زمان و در دوره بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ با ساخت بازی Crash Bandicoot، این هزینه به بیش از یک میلیون دلار رسید. همچنین، با ساخت بازی Jak and Daxter در سال ۲۰۰۱، هزینه‌ها از کنترل خارج شد و به بیش از ۱۵ میلیون دلار افزایش یافت.

به گفته گاوین، فروش استودیو به سونی، تنها برای تضمین آینده مالی ناتی داگ نبود بلکه با مرور زمان، مشخص شد که این تصمیم یکی از بهترین تصمیمات گرفته شده بوده است. او معتقد است که ناتی داگ باید توسط سونی خریداری می‌شد تا بتواند با بودجه مناسب، به تولید آثار خلاقانه خود ادامه دهد. او همچنین اشاره کرد که این مشکل سیستماتیک در دو دهه گذشته بر تمام توسعه‌دهندگان بازی‌های AAA تأثیر گذاشته است.

گاوین بیان کرد که امروز استودیوی ناتی داگ با تمام افتخارات خود، تنها به دلیل حمایت‌های سونی است که وجود دارد. جزئیات دقیق این معامله مشخص نیست اما تخمین زده می‌شود که این معامله در سال ۲۰۰۱ بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار برای سونی هزینه داشته است.

 

 

 
بیشتر بخوانید :
نقشه‌ی Suicide Squad: Kill the Justice League بزرگتر از Arkham Knight است

استخدام در گیماتک

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: