بازی Dead Space توانست نمرات بالایی را از منتقدین دریافت کند، اما نتیجهگیری شرکت الکترونیک آرتز هنگام ارائه آن به منتقدین پیش از عرضه، متفاوت بود.
برت رابینز، کارگردان اولین نسخه این بازی، اظهار داشت که مقایسه Dead Space با بازی اکشن پارکور اول شخص DICE، یعنی Mirror’s Edge، باعث شد که بودجه مارکتینگ Dead Space به اندازه یک عنوان AAA نباشد.
به گفته رابینز، شرکت EA تصمیم گرفت بودجه مارکتینگ خود را به Mirror’s Edge منتقل کند، زیرا نظرسنجیها نشان میداد که منتقدین پیش از عرضه، نمره بالاتری به این بازی خواهند داد. EA بر اساس تحلیلهای داخلی خود، پیشبینی کرد که Mirror’s Edge امتیاز ۹۰ و Dead Space امتیاز ۷۰ را دریافت کند.
در نتیجه، بودجه مارکتینگ Dead Space نصف شد و به Mirror’s Edge اختصاص یافت. اما برخلاف پیشبینیها، Dead Space توانست نمره ۹۰ را در سایت متاکریتیک کسب کند، در حالی که Mirror’s Edge به امتیاز ۸۰ رسید. رابینز بیان کرد که این موضوع به موفقیت بازی کمک کرد، زیرا مردم خودشان بازی را کشف کردند و به یک عنوان موفق تبدیل شد.
او همچنین افزود که نبود مارکتینگ قوی باعث شد که Dead Space به یک اثر کشفشده توسط طرفداران تبدیل شود و در نهایت بازیکنان بیشتری به تجربه آن پرداختند.
تولید محتوا کاری بسیار دشوار و زمانبر است. تیم ما برای جبران هزینهها و جهت پرداخت هزینه دستمزد تولیدکنندگان کانتنت نیاز به حمایت کاربران عزیز دارد. شما میتوانید جهت حمایت مالی از گیماتک از طریق لینک حامی باش ما به حمایت ریالی و یا ارزی سایت و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ بپردازید.