یک ثبت اختراع تازه از سوی نینتندو، به قابلیتهای کنسول جدید این شرکت، شامل استفاده از فناوری ارتقای وضوح اشاره میکند.
ثبت اختراعی که در جولای ۲۰۲۳ ثبت و اکنون برای عموم منتشر شده است، سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی را توصیف میکند که میتواند وضوح تصویر را بهبود بخشد. فناوریهایی مشابه DLSS با استفاده از هوش مصنوعی، وضوح بازیها را افزایش میدهند. این فناوریها به توسعهدهندگان اجازه میدهند تنظیمات گرافیکی بالاتر و نرخ فریم بهتری را در سختافزارهای کمتر قدرتمند ارائه دهند.
کنسول PlayStation 5 Pro که توسط سونی عرضه شده است، از فناوری ارتقای وضوح خود به نام PSSR استفاده میکند. فناوری FSR شرکت AMD نیز در سایر کنسولها بهطور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد و در بازیهای مختلف پیادهسازی میشود.
طبق گزارشات قبلی از VGC و سایر رسانهها، نینتندو قصد دارد در کنسول آیندهی خود از فناوری مشابه DLSS استفاده کند. به دلیل محدودیتهای فنی دستگاههای قابل حمل، این فناوری میتواند مزیت بزرگی برای نینتندو محسوب شود. روزنامهنگار لورا کیت دیل نیز اشاره کرده است که با استفاده از فناوری ارتقای وضوح، اندازه کلی بازیها ممکن است کاهش یابد؛ بهطوریکه بازیهای مدرن را بتوان روی رسانههای فیزیکی با ظرفیت کمتر، مانند کارتهای بازی، قرار داد.
یک بازی با تکسچرهای بومی 4K ممکن است به دانلود ۶۰ گیگابایتی نیاز داشته باشد، اما نسخه بومی ۱۰۸۰ تنها به ۲۰ گیگابایت نیاز دارد و میتواند روی کارت ۳۲ گیگابایتی Switch حمل بشود. ایده نینتندو این است که به جای افزایش حجم عناوین، کیفیت آنها را با ارتقای مقیاس افزایش دهد.
نینتندو در سال ۲۰۲۰ نیز حق اختراعی ثبت کرد که به فشردهسازی و ارسال تصاویر با وضوح پایین به کنسول با استفاده از سرورهای ابری و افزایش کیفیت آنها توسط هوش مصنوعی اشاره شده بود.
باید در نظر داشت که هنوز به طور رسمی از Switch 2 رونمایی نشده و این اطلاعات ممکن است تا زمان عرضه جهانی تغییر کنند. نینتندو اعلام کرده بود که رونمایی از این کنسول دستی در اواخر سال مالی ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.
تولید محتوا کاری بسیار دشوار و زمانبر است. تیم ما برای جبران هزینهها و جهت پرداخت هزینه دستمزد تولیدکنندگان کانتنت نیاز به حمایت کاربران عزیز دارد. شما میتوانید جهت حمایت مالی از گیماتک از طریق لینک حامی باش ما به حمایت ریالی و یا ارزی سایت و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ بپردازید.