کن لوین، نویسنده و کارگردان کهنهکار و خالق مجموعه بازیهای BioShock، در مصاحبهای با وبسایت گیماینداستری دیدگاههای قابل توجهی درباره هوش مصنوعی مولد، پروژه جدیدش و وضعیت کنونی صنعت بازی مطرح کرده است.
به نقل از گیماسپات، لوین که در حال توسعه بازی جدیدش با نام Judas است، هوش مصنوعی مولد را ابزاری بسیار قدرتمند میداند که نباید دستکم گرفته شود. او با اشاره به Sora، مولد ویدیوی ChatGPT، توضیح میدهد که این فناوری درحالحاضر محدودیتهای زیادی دارد و نمیتواند تداوم و پایداری را بهدرستی حفظ کند.
لوین درباره نگرانیهای موجود درباره جایگزینی انسانها با هوش مصنوعی میگوید که این فناوری هنوز راه درازی در پیش دارد تا بتواند در زمینه داستانسرایی خلاقانه موفق عمل کند. او معتقد است که هوش مصنوعی درحالحاضر نمیتواند فیلمنامههایی با کیفیت بالا بنویسد و در عناصر فنی بازیها میتواند مفید باشد، اما در داستانپردازی همچنان دچار مشکل است.
لوین در خصوص چالشهای توسعه بازی Judas میگوید که این بازی ریسکهای بسیار بالایی دارد و این به دلیل خاصی است. او ترجیح میدهد از ماموریتهای با ریسک بالا اجتناب کند تا بازیکنان بتوانند بهطور آزادانه محیط را کاوش کنند. داستان و دامنه Judas در ابتدای توسعه بسیار کوچکتر بود، اما با رشد جاهطلبیهای تیم گسترش یافت و بیش از پنج سال است که در دست توسعه قرار دارد.
کن لوین در این مصاحبه به مسأله ماهیت بازیهای ویدیویی نیز میپردازد و میگوید که صنعت بازیهای ویدیویی در حال گذار و تکامل است و همچنان معلوم نیست که بازیها دقیقاً چه هستند و چگونه باید باشند.
بازی Judas درحالحاضر برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | اس و رایانههای شخصی در دست توسعه است، اما هنوز تاریخ انتشار آن اعلام نشده است. این بازی یک اثر شوتر اول شخص با تمرکز بر روایت داستان است و توسط استودیو Ghost Story Games ساخته میشود.
تولید محتوا کاری بسیار دشوار و زمانبر است. تیم ما برای جبران هزینهها و جهت پرداخت هزینه دستمزد تولیدکنندگان کانتنت نیاز به حمایت کاربران عزیز دارد. شما میتوانید جهت حمایت مالی از گیماتک از طریق لینک حامی باش ما به حمایت ریالی و یا ارزی سایت و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ بپردازید.