کن لوین، خالق بازی‌های Bioshock به صحبت درباره آثار AAA پرداخت

کن لوین، خالق افسانه‌ای بازی‌های Bioshock و مدیر استودیوی Ghost Story Games، در حال حاضر بر روی بازی جدید خود با نام Judas کار می‌کند.

او در مصاحبه‌ای با رسانه گیم‌اینداستریز بیان کرده است که اگر بازی‌های AAA نوآوری نداشته باشند، به‌تدریج توجه بازیکنان را از دست خواهند داد. در سال‌های اخیر، استودیوهای بازی‌سازی رویکرد بسیار محافظه‌کارانه‌ای را در ساخت بازی‌های AAA اتخاذ کرده‌اند. به‌دلیل بودجه‌های کلان و گران‌قیمتی که در ساخت این بازی‌ها صرف می‌شود، شکست‌های احتمالی می‌تواند خسارت‌های هنگفتی به همراه داشته باشد. این رویکرد محتاطانه باعث شده تا بازی‌های AAA تا حدودی خسته‌کننده و فاقد نوآوری‌های جدید باشند. این کمبود نوآوری، بسیاری از بازیکنان را به سمت بازی‌های مستقل سوق داده است.

لوین در مصاحبه خود درباره تجربیاتش پس از تعطیلی استودیوی Irrational Games در سال ۲۰۱۷ صحبت کرد؛ استودیویی که خالق سری محبوب Bioshock بود. او بیان کرد که فرآیند توسعه بازی‌ها در گذشته بسیار ساده‌تر بود؛ اما اکنون با پیچیدگی‌های بیشتری، همچون نقشه‌ها، شیدرها، و مدل‌های با تعداد پلی‌گان بالا سر و کار دارند.

خالق مجموعه Bioshock تأکید کرد که مشکل اصلی بازی‌های AAA این است که در صورت عدم نوآوری، توجه بازیکنان از دست می‌رود. بازیکنان به‌سرعت تمرکز خود را از دست می‌دهند و همین امر باعث شده است که بسیاری از استودیوها به آی‌پی‌های شناخته‌شده خود پایبند بمانند تا ریسک‌ها را کاهش دهند.

کن لوین به مورد دنیای مارول اشاره کرد که کاهش علاقه مردم به یک محتوا در صورت نبود نوآوری را نشان می‌دهد. با ساخت پروژه جدید خود، Judas، او تلاش کرده است تا فاصله‌ای از مجموعه Bioshock بگیرد، اقدامی که ممکن است ریسکی به‌نظر برسد؛ اما او امیدوار است که نتیجه دهد.

 

 

 
بیشتر بخوانید :
پلی‌استیشن ۴ از ورشکستگی AMD جلوگیری کرد

استخدام در گیماتک

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: