اخیراً انویدیا از فناوری جدید DLSS 4 رونمایی کرد که جهشی بزرگ نسبت به نسخههای قبلی دارد. این نسل چهارم از فناوری ارتقای تصویر و تولید فریم، با ویژگی “تولید چند فریم” معرفی شده است که میتواند تعداد فریم بیشتری تولید کند.
انویدیا اظهار کرده که این فناوری در عملکرد بازیهایی چون Cyberpunk 2077 تا هشت برابر افزایش میدهد. DLSS 4 یکی از مهمترین پیشرفتهای این فناوری از سال ۲۰۲۰ تاکنون به حساب میآید.
ویژگیهای کلیدی DLSS 4
فناوری DLSS 4 با تولید فریمهای مصنوعی بیشتر، عملکرد بازیها را بهبود میبخشد. سری کارتهای گرافیک RTX 50 با این فناوری قادرند سه فریم را به طور همزمان پیشتولید کنند و این کار را با کمترین تأخیر ممکن و با کمک فناوری Reflex 2 انجام میدهند. کارتهای سری RTX 40 همچنین از این فناوری بهره میبرند ولی فقط یک فریم را پیشتولید میکنند.
کارتهای سری RTX 20 اما از قابلیت پیشتولید فریم پشتیبانی نمیکنند. فناوری “تولید چند فریم” به طور اختصاصی برای سری RTX 50 در دسترس است ولی سایر کارتها نیز میتوانند از ارتقای تصویر و مدلهای بهبودیافته استفاده کنند.
بهبود عملکرد و پشتیبانی از بازیها
انویدیا اعلام کرده که DLSS 4 عملکرد بازیها را تا هشت برابر افزایش میدهد و این فناوری برای نمایشگرهای 4K با نرخ تازهسازی ۲۴۰ هرتز بسیار مناسب است. در زمان عرضه، این فناوری از ۷۵ بازی پشتیبانی خواهد کرد.
بازیهای پشتیبانیشده در روز اول:
- Alan Wake 2
- Cyberpunk 2077
- Indiana Jones and the Great Circle
- Star Wars Outlaws
بازیهایی که بهزودی اضافه میشوند:
- Black Myth: Wukong
- NARAKA: BLADEPOINT
- Marvel Rivals
- Microsoft Flight Simulator 2024
بازیهایی که با DLSS 4 عرضه میشوند:
- Black State
- DOOM: The Dark Ages
- Dune: Awakening
DLSS 4 یک گام بزرگ در بهبود کیفیت تصویر و عملکرد بازیها محسوب میشود و انویدیا قصد دارد با این فناوری تجربه بازی را برای کاربران بهتر از همیشه کند.
منبع: Videocardz
تولید محتوا کاری بسیار دشوار و زمانبر است. تیم ما برای جبران هزینهها و جهت پرداخت هزینه دستمزد تولیدکنندگان کانتنت نیاز به حمایت کاربران عزیز دارد. شما میتوانید جهت حمایت مالی از گیماتک از طریق لینک حامی باش ما به حمایت ریالی و یا ارزی سایت و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ بپردازید.