آبیبه تیناری، کارگردان بازی “Bayonetta Origin”، استودیوی پلاتینیوم گیمز را به مقصد یکی از زیرمجموعههای سونی ترک کرد. بر اساس اطلاعات موجود در رزومه بهروزشده وی، او به استودیو Housemarque، سازنده بازی “Returnal”، ملحق شده است.
به گزارش VGC، آبیبه تیناری پیش از این بهعنوان طراح بازیهای “Star Fox Guard” و “Scalebound” (لغوشده) در پلاتینیوم گیمز فعالیت کرده بود. بازی “Bayonetta Origin” که در اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه شد، یک اسپینآف بود که به بازیکنان اجازه میداد در دنیای الهامگرفته از کتابهای داستانیاش گشت و گذار کنند. این بازی قصد داشت تا از طریق گیمپلی ماجراجویی خود، طرفداران جدیدی به این مجموعه بازیهای اکشن جذب کند.
خروج تیناری همزمان با دورهای شد که اتفاقات متعددی آینده شرکت پلاتینیوم گیمز را تهدید میکرد. هیدکی کامیا، یکی از تأثیرگذارترین کارگردانان این شرکت، ماه گذشته اعلام کرد که پلاتینیوم گیمز را ترک کرده است و در حال راهاندازی یک استودیوی جدید با حمایت شرکت کپکام میباشد. بسیاری از کارکنان این شرکت نیز حروف PG که مخفف نام پلاتینیوم گیمز بود را از حسابهای کاربری خود حذف کردهاند، که نشاندهنده احتمال موجی از استعفاها در آینده نزدیک است.
روز گذشته، پلاتینیوم گیمز بیانیهای به مناسبت ۱۵مین سالگرد مجموعه بازیهای “Bayonetta” منتشر کرد که در آن اعلام شد شرکت به کار خود ادامه خواهد داد. در این بیانیه آمده: «در آینده نیز ما به رویارویی با چالشهای جدید برای ساخت بازیهای شگفتانگیزی که طرفدارانمان را سرخوش کنند، ادامه میدهیم. ما چشمانتظار حمایتهای مستمر شما از مجموعه بایونتا و پلاتینیوم گیمز هستیم!»
هیدکی کامیا نیز اخیراً در مصاحبهای دلیل خروج خود از این شرکت را بیان کرده بود: «اگر من از شرایط پلاتینیوم راضی بودم که از آن خارج نمیشدم. عقیده دارم که یک راهی برای ساخت بازیها وجود دارد، یک فلسفه، یک ذهنیت که بازیها چگونه باید ساخته شوند. کویاما پیش من آمد و ما ذهنیت و فلسفه مشابهی درباره توسعه بازی داشتیم.»
تولید محتوا کاری بسیار دشوار و زمانبر است. تیم ما برای جبران هزینهها و جهت پرداخت هزینه دستمزد تولیدکنندگان کانتنت نیاز به حمایت کاربران عزیز دارد. شما میتوانید جهت حمایت مالی از گیماتک از طریق لینک حامی باش ما به حمایت ریالی و یا ارزی سایت و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ بپردازید.