استودیو Rebellion بهتازگی جزئیات جدیدی از بازی مورد انتظار “Atomfall” را به اشتراک گذاشته است.
این بازی بقامحور که قرار است در تاریخ ۲۷ مارس ۲۰۲۵ (۷ فروردین ۱۴۰۴) برای پلتفرمهای کامپیوتر، پلیاستیشن 4، پلیاستیشن 5، ایکسباکس وان و ایکسباکس سری ایکس | اس منتشر شود، رویکرد متفاوتی نسبت به سیستم کوئستهای کلاسیک در بازیهای جهانباز دارد.
براساس گزارش Gamingbolt، رایان گرین، مدیر هنری این پروژه، در مصاحبهای با رسانه GameRadar توضیح داد که بازی “Atomfall” به جای استفاده از سیستم کوئستهای معمول در این نوع از بازیها، بر پایه تحقیق و بررسی سرنخها بنا شده است. بازیکنان از همان ابتدای بازی، آزادی عمل کاملی در پیگیری خطوط داستانی مختلف خواهند داشت؛ هرچند که ممکن است به دلیل تجهیزات محدود اولیه، برخی انتخابها به نتایج ناخوشایندی منجر شوند.
گرین در توصیف سبک و حالوهوای بازی، آن را به سریال محبوب “X-Files” تشبیه کرده و میگوید: “ما دوست داریم “Atomfall” را بهعنوان نسخهای از X-Files در دوران جنگ سرد در منطقه Lake District تصور کنیم.” او تأکید میکند که اگرچه بازی دارای عناصر نقشآفرینی است، اما در اصل یک بازی کارآگاهی و بقامحور محسوب میشود که در آن بازیکنان باید با شرایط عجیبوغریب سازگار شوند، با شخصیتها گفتگو کنند، تحقیق کنند و گاهی نیز درگیر خشونت شوند.
یکی از ویژگیهای منحصربهفرد بازی “Atomfall”، عدم وجود نشانگرهای اهداف و دفترچه مأموریت است. بهجای آن، بازیکنان باید با دنبال کردن سرنخهای مختلف، رازهای متعددی را کشف کنند که در نهایت به درک علت فاجعه اصلی داستان منجر میشود. بن فیشر، کارگردان بازی، اشاره میکند که حتی اگر بازیکنان تمام شخصیتهای غیرقابل بازی (NPC) را از بین ببرند، همچنان میتوانند با پیدا کردن سرنخهای کافی، داستان را به پایان برسانند.
سیستم بازی به گونهای طراحی شده است که بازیکنان با موانع تحقیقاتی مختلفی مانند سرنخهای نادرست و یادداشتهای گمراهکننده روبرو میشوند که ممکن است به بنبست برسند. بااینحال، راههای مختلفی برای پیشرفت در داستان وجود دارد، از جمله گفتگو با شخصیتهای خاص، انتخابهای هوشمندانه یا معامله با تاجران برای کسب اطلاعات جدید.
“Atomfall” که سال گذشته با یک تریلر معرفی شد، در سال ۱۹۶۲ میلادی جریان دارد و در آن بازیکن در نقش شخصیتی قرار میگیرد که هیچ خاطرهای از خود یا محیط اطرافش به یاد ندارد. استودیوی سازنده اعلام کرده که این بازی از داستانهای علمی-تخیلی کلاسیک بریتانیایی مانند سریال “Doctor Who”، سریال “The Prisoner” و رمان “Day of the Triffids” الهام گرفته است.
تولید محتوا کاری بسیار دشوار و زمانبر است. تیم ما برای جبران هزینهها و جهت پرداخت هزینه دستمزد تولیدکنندگان کانتنت نیاز به حمایت کاربران عزیز دارد. شما میتوانید جهت حمایت مالی از گیماتک از طریق لینک حامی باش ما به حمایت ریالی و یا ارزی سایت و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ بپردازید.