بر اساس مصاحبهای جدید، دنیس مخیونز، یکی از هنرمندان ارشد سابق شرکت بتسدا، فاش کرد که بازی Starfield در ابتدا قرار بود خشونتآمیزتر باشد، اما این ویژگی به دلایل فنی و هنری از نسخه نهایی حذف شد.
مخیونز که حدود ۱۲ سال به عنوان هنرمند ارشد در بتسدا فعالیت کرده و در ساخت بازیهایی مانند Fallout 4 و The Elder Scrolls V: Skyrim مشارکت داشته، در گفتگو با پادکست Kiwi Talkz توضیح داد که تیم سازنده در ابتدا قصد داشت صحنههای خشنتری مانند جدا شدن سر و اعضای بدن شخصیتها را در بازی قرار دهد.
به گفته مخیونز، پیادهسازی این ویژگی چالشهای فنی زیادی داشت. او توضیح داد: «برای اجرای این مکانیک، باید جزئیات زیادی مانند نحوه جدا شدن کلاهخود، نمایش گوشت و خون در محل قطع شدن و تطبیق آن با سیستم شخصیتسازی که امکان تغییر اندازه بدن را میداد، مد نظر قرار میگرفت.»
همچنین او اشاره کرد که علاوه بر مشکلات فنی، حذف خشونت گرافیکی برای حفظ لحن و فضای کلی بازی انجام شد. او گفت: «در بازی Fallout، خشونت بخشی از طنز سیاه بازی محسوب میشود. اما استارفیلد الهام گرفته از آثاری مانند The Expanse و Star Trek است که رویکرد واقعگرایانهتری دارند.»
مخیونز با مقایسه Starfield و Fallout توضیح داد که در سری فالاوت، خشونت اغراقآمیز بخشی از هویت بازی است و حتی قابلیتی به نام Bloody Mess وجود دارد که باعث میشود دشمنان به شکل نمایشی منفجر شوند. او این سبک را با انیمههای کلاسیک مانند Fist of the North Star مقایسه کرد که در آنها صحنههای خشن به شکل اغراقآمیزی نمایش داده میشوند.
گفتنی است اولین بسته الحاقی Starfield با نام Shattered Space در سپتامبر ۲۰۲۴ منتشر شد که در آن بازیکنان میتوانند به سیاره House Va’ruun سفر کرده و اسرار پیروان Great Serpent را کشف کنند.
منبع: VGC
تولید محتوا کاری بسیار دشوار و زمانبر است. تیم ما برای جبران هزینهها و جهت پرداخت هزینه دستمزد تولیدکنندگان کانتنت نیاز به حمایت کاربران عزیز دارد. شما میتوانید جهت حمایت مالی از گیماتک از طریق لینک حامی باش ما به حمایت ریالی و یا ارزی سایت و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ بپردازید.