مستندی کوتاه که توسط طرفداران ساخته شده بود، سون وینکه، بنیانگذار و مدیرعامل استودیو Larian را به یاد روزهای دشوار و رشد چشمگیر این استودیو انداخت. این مستند به تلاشهای لاریان برای نجات از ورشکستگی و موفقیت بزرگ بازی Baldur’s Gate 3 میپردازد.
به گزارش Gamingbolt، وینکه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: “این مستند حس نوستالژی عمیقی به من داد – واقعا تا اینجا سفر باورنکردنیای بوده است. اما داستان هنوز تمام نشده است” و اضافه کرد: “منتظر باشید. البته اینبار میخواهیم از تجربه لحظات تاریک گذشته اجتناب کنیم.”
پیش از Baldur’s Gate 3، لاریان با بازیهای نقشآفرینی مانند Divinity: Original Sin و دنباله آن شناخته میشد. اما برای تأمین مالی این پروژهها نیاز به حمایت مردمی داشت. با این حال، پس از موفقیت این بازیها، استودیو توانست نظر شرکت Wizards of the Coast، مالک فعلی مجموعه Dungeons & Dragons را جلب کند.
لازم به ذکر است که دو پروژه جدید در دست ساخت لاریان، دنبالهای بر Baldur’s Gate 3 نخواهند بود. استودیو در سال ۲۰۲۴ اعلام کرد که بازیهای جدید براساس دنیای اختصاصی خودشان ساخته خواهند شد و ارتباطی با دنیای Dungeons & Dragons نخواهند داشت. همچنین، لاریان تأیید کرد که محتوای داستانی جدیدی برای Baldur’s Gate 3 منتشر نخواهد کرد.
برای پیشبرد پروژههای جدید، لاریان سال گذشته استودیویی جدید در ورشو لهستان تأسیس کرد و اعلام کرد که از تمام استعدادهای موجود برای تحقق چشمانداز دو بازی نقشآفرینی بلندپروازانه خود استفاده خواهد کرد.
بازی Baldur’s Gate 3 که در سال ۲۰۲۳ منتشر شد، موفقیتی چشمگیر هم از نظر هنری و هم تجاری برای لاریان به ارمغان آورد و تقریباً تمام جوایز نامزد شده را کسب کرد. این موفقیتها نشان میدهد که میتوان انتظارات بالایی از پروژههای آینده این استودیو داشت.
تولید محتوا کاری بسیار دشوار و زمانبر است. تیم ما برای جبران هزینهها و جهت پرداخت هزینه دستمزد تولیدکنندگان کانتنت نیاز به حمایت کاربران عزیز دارد. شما میتوانید جهت حمایت مالی از گیماتک از طریق لینک حامی باش ما به حمایت ریالی و یا ارزی سایت و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ بپردازید.