ایکس باکس داره چی ‌کار می‌کنه

افشاگری‌ها از ایکس باکس تمومی ندارد. از کنسول میان نسلی تا نقشه برای خرید نینتندو

 

اطلاعاتی جدیدی از ایکس باکس لو رفته است که حتی صدای فیل اسپنسر را هم درآورده است. افشای این اطلاعات، از افشای اطلاعات مربوط به کنسول میان نسلی آغاز شد.

 

 

خرید ولو یا نینتندو

طبق اسناد افشا شده فیل اسپنسر در ایمیلی که در سال ۲۰۲۰ به مایکروسافت ارسال کرده، وی تمایل داشته است تا شرکت نینتندو را خریده و این شرکت را با ایکس‌باکس ادغام نماید. می‌توانید جهت مطالعه کامل در خصوص اسناد فاش شده از قصد ایکس‌باکس برای خرید نینتندو اینجا را بخوانید.

ایکس باکس نقشه کشیده بود تا با راه‌اندازی یک بازی دوستانه اقدام به خرید نینتندو کند. ایمیل فاش شده اسپنسر نشان داده که او به چشم بهترین گزینه برای خرید یک شرکت به نینتندو نگاه می‌کند. در این ایمیل نوشته شده که نباید با خرید تهاجمی سهام، نینتندو را عصبانی کنند و بهترین راه این است که گام به گام روابط خود را با این شرکت بهتر کرده و بعد در فرصت مناسب سهامداران را رازی به فروش سهام خود کنند. ایمیل در سال ۲۰۲۰ ارسال شده است. در آن زمان فیل اسپنسر اعتقاد داشته که باید به پروژه خرید نینتندو به چشم یک پروژه بلند مدت نگاه کرد.

فیل اسپنسر به فروشگاه استیم و شرکت ولو نیز نیم نگاهی داشته است. او قصد داشته است تا با خرید ولو مالک استور استیم این شرکت را نیز به زیر پرچم ایکس‌باکس ببرد. اسپنسر منتظر فرصت مناسب برای خرید این دو شرکت است.

 

 

فهرست بازی‌های در دست ساخت بتسدا لو رفت

طبق اسناد لو رفته مشخص شده که استودیو بتسدا که در مالکیت مایکروسافت است چه بازی‌هایی در دست انتشار و تولید دارد.

 از قرار لیست بازی‌های لو رفته عبارتند از:  بازی جدید Doom (بازی با دو DLC)، دی‌ال‌سی بازی Starfield، ریمستر بازی The Elder Scrolls 4: Oblivion، ریمستر Falloyt 3، دنباله Ghostwire Tokyo، بازی Dishonored، بازی Indianajones، بازی‌ای با اسم رمز Kestrel به همراه DLCهای این بازی، بازی‌‌ای با اسم رمز Platinum، بازی Elder Scrolls 6 و نسخه بعدی Fallout

 

کنسول میان نسلی ایکس‌باکس

فیل اسپانسر قبلا گفته بود که ایکس باکس قرار نیست کنسول میان نسلی ارائه کند. اما در اطلاعات درز کرده تصویری از کنسول میان رده‌ای این شرکت وجود دارد که با اسم رمز بروکلین شناخته می‌شود. این کنسول جدید در عمل ایکس باکس سری ایکس است که به جای مستطیل تبدیل به یک استوانه شده است. در واقع این کنسول نسخه دیجیتالی ایکس باکس ایکس است چرا که دیسک خور نیست. بروکلین از دو رابطه حافظه برخوردار است و از چیپ های شش نانومتری استفاده می‌کند. همچنین وایفای این کنسول سریع‌تر از کنسول حال حاضر ایکس باکس است و مصرف برق کمتری دارد. از لحاظ فنی کنسول ایکس باکس میان نسلی هیچ پیشرفت فنی نسبت به ایکس باکس سری ایکس ندارد. قرار است قیمت این محصول مانند ایکس باکس سری ایکس ۴۹۹ دلار باشد.

 

 

دسته جدید ایکس باکس لو رفت

در اسناد منتشر شده از FTC مشخص شده است که شرکت مایکروسافت به‌زودی از دسته جدید خود برای ایکس باکس رونمایی خواهد کرد. از نظر کاربران این دسته، شبیه به دسته Ps5 شده است. برای نمونه این دسته مجهز به شتاب سنج و ژیروسکوپ شده است. قرار است طراحی و ساخت دسته جدید ایکس باکس به گونه‌‌ای باشد که تعمیر آن راحت‌تر از دسته‌های قبلی این کنسول باشد و در انتها قرار است این دسته باتریهای قلمی را کنار بگذارد و مجهز به سیستم باتری شارژی مخصوص به خود شود.

 

 

واکنش فیل اسپنسر

اسپنسر در واکنش به اطلاعات لو رفته FTC می‌گوید که اسناد فاش شده قدیمی هستند و برنامه‌های ما تغییر کرده است. وی می‌گوید برخی از این اسناد مانند ماجرای پروژه خرید نینتندو مربوط به سال ۲۰۲۲ هستند و به چند سال قبل برمی‌گردند. فیل اسپنسر با انتشاری پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفته است:

 

«مکالمه‌های مربوط‌به اسناد و ایمیل‌های قدیمی را دیده‌ایم. دیدن این‌که تلاش‌های تیم ما به این شکل به‌اشتراک گذاشته می‌شود، سخت است؛ چون چیزهای زیادی تغییر کرده‌اند و در آینده چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توان برای آن‌ها هیجان داشت. وقتی آماده باشیم، برنامه‌های واقعی را به‌اشتراک می‌گذاریم.»

حال باید دید برنامه‌های آینده مایکروسافت برای کنسول ایکس باکس چه خواهد بود و آیا ایکس باکس در برنامه‌های قدیم خود واقعا تجدید نظر کرده است. نظر خود را در این مورد با تیم گیماتک در میان بگذارید.

 

 

منبع: گیماتک

 

 
بیشتر بخوانید :
از برنامه‌های محتوای سال دوم بازی The Texas Chain Saw Massacre رونمایی شد

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: