سونی هک شد

ادعای عجیب یک گروه بد‌افزار: سونی را هک کردیم.

 

به گزارش گروه تکنولوژی گیماتک، امروز با یک خبر شوکه کننده در فضای مجازی روبرو شده‌ایم. خبر عجیب هک سرورهای شرکت سونی توسط گروهی به نام Ransomed.vc.

گروه Ransomed.vc که حدود یک ماه از آغاز فعالیتش می‌گذرد، ادعا کرده است که تمام سیستم های سونی را هک کرده و به دنبال فروش مجموعه‌ای از اطلاعات محرمانه این شرکت است.

این گروه گفته که در صورت عدم پیدا شدن یک خریدار تا قبل از ۶ مهر ماه این اطلاعات را به صورت عمومی منتشر خواهد کرد.

هنوز ادعای این گروه باج‌افزار تایید نشده است اما به گزارش Cyber Security Connect از زمان ظهور این گروه، Ransomed.vc قربانیان قابل توجهی از لحاظ تعداد داشته است.

این گروه در دارک‌وب مدعی شده که تمام سیستم‌های سونی را با موفقیت هک کرده است. همچنین این گروه اعلام کرده که داده‌های سونی را خواهد فروخت و به دلیل عدم تمایل سونی به پرداخت پول، داده‌ها را برای فروش خواهد گذاشت.

«با موفقیت تمام سیستم‌های سونی را هک کردیم. ما به آن‌ها باج نمی‌دهیم! داده‌ها را می‌فروشیم. به دلیل عدم تمایل سونی به پرداخت، داده‌ها برای فروش هستند.»

 

براساس گزارشات و گفته‌های Cyber Security Connect گروه Ransomed.vc برخی از داده‌ها و اطلاعات اثبات هک را ارسال کرده است. اما ظاهرا اطلاعات ارسالی چندان قانع کننده نیستند.

این گروه اعلام کرده که اگر تا ۲۸ سپتامبر کسی این داده‌ها را خریداری نکند، آن را به صورت یکجا منتشر خواهد کرد.

براساس گزارشات اکثر اعضای Ransomed.vc در اوکراین و روسیه فعالیت دارند. در سال ۲۰۱۱، شبکه پلی‌استیشن سونی با رخنه گسترده‌ای مواجه شد که منجر به لو رفتن اطلاعات شخصی تقریبا ۷۷ میلیون اکانت کاربری و آفلاین شدن سرویس به مدت ۲۳ روز شد. در آن زمان سونی تخمین زد که این هک بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه داشته و مجبور شد نه تنها از بازیکنان، بلکه از توسعه‌دهندگانی که لانچ بازی آن‌ها مختل شد یا خدمات آنلاین آن‌ها در دسترس نبود، عذرخواهی کند.

طبق اطلاعات به دست آمده این گروه در ابتدا بعد از هک اطلاعات قصد باج گیری از سونی را داشته اما شرکت سونی به این گروه باج نداده است.

خبر نفوذ به سیستم‌های شرکت سونی حتی اگر شایعه هم باشند می‌تواند برای سونی دردساز شود. زیرا که ممکن است سونی در زمانی که درگیر حواشی سرویس پلی‌استیشن پلاس است و هنوز هم نتوانسته بازی‌های کنسول جدید خود را به درستی تولید و بازاریابی کند درگیر مسائل مالی و سقوط سهام و جوانب آن شود.

 

 

منبع: ‌VGS

 

 

 

 
بیشتر بخوانید :
۵۰۰۰ بازی در فروشگاه پلی‌استیشن شامل تخفیف شدند

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: