گلکسی S23 اولترا رقیب گیمینگ آیفون 15 پرو مکس

رقیب گرافیکی آیفون ۱۵ پرومکس، گلکسی S23 اولترا سامسونگ خواهد بود

 

 

اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که پردازنده A17 پرو گوشی آیفون ۱۵ پرومکس بعد از گذشت مدت کوتاهی از کار کردن گرم شده و عملکرد گرافیکی آن تضعیف می‌شود.

در زمان رونمایی آیفون ۱۵ پرو مکس اپل تمرکز ویژه‌ای تراشه A17 پرو و قدرت گرافیکی محصول جدیدش یعنی Iphone 15 ProMax داشت. اما ظاهرا با عرضه این گوشی به نظر می آید GPU اپل از قدرت گرافیکی کمتری نسبت به گوشی گلکسی S23 اولترا برخوردار است.

گلکسی S23 اولترا به تراشه اسنپدراگون ۸نسل ۲ با لیتوگرافی ۴ نانومتری مجهز است و البته که نسبت به محصول اپل قدیمی‌تر است. اما به نظر می‌آید با توجه به تست‌های انجام شده، گوشی تولیدی شرکت سامسونگ از محصول اپل عملکرد گرافیکی بهتری ارائه می‌دهد. بخصوص در زمان‌هایی که کاربران به مدت طولانی مشغول به انجام کارهای گرافیکی و بازی هستند.

 

شکست GPU آیفون 15 پرو مکس از گلکسی S23 اولترا

گلکسی S23 اولترا سامسونگ در تست گرافیک 3DMark Wildlife Extreme، عملکرد بسیار بهتری نسبت به آیفون 15 پرو مکس اپل داشته است. همانگونه که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید، نماینده سامسونگ بعد از ۲۰ بار آزمایش از امتیاز 3886 به امتیاز 2794 رسیده است.

 

 

محصول جدید اپل در اولین آزمایش امتیاز 3608 را کسب کرد، اما پس از مدت کوتاهی این امتیاز به 2843 کاهش یافت. و سپس بعد از 20 ‌بار آزمایش، امتیاز آیفون ۱۵ پرو مکس به 2681 رسید.

درحالی‌که عملکرد گرافیکی گلکسی S23 اولترا پس از 20بار تست با کاهش 28 درصدی مواجه می‌شود، آیفون 15 پرو مکس پس از تنها یکبار تست، کاهش 22 درصد عملکرد گرافیکی را تجربه کرده است. این موضوع نشان دهنده این است که کاربران احتمالاً مدت کوتاهی پس از اجرای بازی‌ها، با کاهش چشمگیر عملکرد روبه‌رو خواهند شد.

 طبق برخی از گزارشات کاربران، آیفون 15 پرو مکس با مشکل گرم‌شدن بیش‌ازحد روبرو است. بنابراین به نظر می‌آید لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC برای A17 پرو چندان بهینه نیست. البته این احتمال هم وجود دارد که اپل از سیستم خنک‌ کننده مناسبی در این گوشی هوشمند استفاده نکرده باشد. بااین‌حال، ظاهراً مشکلات آیفون ۱۵ پرو مکس به همین موضوع ختم نمی‌شود.

به نظر می‌رسد با تایید عملکرد گرافیکی بهتر پرچمدار سامسونگ، آیفون باری اولین بار بعد از سال‌ها از گوشی پرچمدار سامسونگ عقب بیفتد.

 

 

منبع: گیماتک

 

 
بیشتر بخوانید :
حضور دو تیم آث میلان و اینتر میلان در بازی eFootball قطعی است

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: